Dymienie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Moim preblemem jest dymienie, strasznie kopci, dymi na niebiesko. Jak auto jest zimne wszystko fajnie chodzi ale jak się troszkę pojeździ i auto się zagrzeje wówczas zaczyna strasznie kopcić na niebiesko. Co może być przyczyną? Uszczelka pod głowicą?
  
 
Uszczelka to pikuś - na moje oko to kapitalka silniczka Cię czeka, albo tylko głowicy - oleju nie ubywa za szybko?
  
 
Możliwe,że uszczelniacze zaworów puszczają olej na gary i dlatego kopci a uszczelka pod głowicą to swoją drogą,ale bez remontu sie nie obejdzie raczej
  
 
Jeszcze jakbys podal nam na jakim oleju jezdzisz to byloby fajnie. Jesli na syntetyku na moze najwyzszy czas zmienic na pol lub mineralny co moze opoznic remont silnika.
Jednakze wiekszosc przypadkow konczy sie na remoncie glowicy czyli wymianie uszczelniaczy ( bo przez nie jest to dymienie ) wymiana zniszczonych zaworow, prowadnic itd.
Dobry mechanik stwierdzi co jest nie tak z twoim silnikiem.
  
 
ile taka przyjemność kosztuje? mam na myśli uszczelniacze wymiane
  
 
Jeden uszczelniacz do Zeteca ok 5 zl, zawór z prowadnicą zebym nie sklamal 16 albo ok 25 zl do tego jeszcze mogą dojść gniazda zaworowe w zależności ile jest wypalonych. Ja za wymiane wszystkich uszczelniaczy, 5 zaworów i kilku gniazd+docieranie zapłaciłem 450 zł, nastepnie uszczelka po głowice, uszczelki pod kolektory, porządny silikon, no i czy jeszcze rozrząd do wymiany+olej (ja za wsio zapłaciłem ok 660 zl) i mechanik za całą robocizne wziął 200 zł czyli jak by nie patrzec ok 1300 zł ale u mnie nie było komprechy na cylindrach bo głowica dostała kopa
  
 
A umnie z dymieniem jest tak że nie tyle co dymi co wali okrutnie z rury Komprecha choć nie mierzyłem chyba jest bo pytonge sporą ma choć to nie to co kiedyś, oleju nie bierze bo na 15k km wziął NIC (czyt. pół litra oleju ew. pół litra na dwóch )

Raz przy awarii czujnika temp. udało mi się go zagrzać, więc może uszczelniacze tylko u mnie, a może przepływomierz, albo coś z elektryki innego?
  
 
zapomniałem dodać, że silnik to 1.8D. Olej jaki mam wtej chwili wlany to mineralny LOTOS.
Tylko najdziwniejsze w tym jest to, że jak jest zimny np z samego rana jak go zapalę to chodzi normalnie ale jak się nagrzeje to zaczyna dymić.
  
 
Bo po rozgrzaniu olej jest zdecydowanie rzadszy szczegolnie jesli chodzi o mineralne oleje. Ja zaczalbym sprawdzanie od kpmpresji na poszczegolnych cylindrach a jak wiesz ma ona kluczowe znaczenie w dieslu a zwlaszcza zima.
  
 
mi kopcił strasznie wymieniłem uszczelniacze zaworów kosztowało mnie to raptem 16 zł + uszczelko pod pokrywe zaworów koło dychy, razem kolo 50zł a auto ma kolejne życie jeśli to uszczelniacze to Ci powinien olej brać

pozdro
  
 
eitam ja mam tak samo ja autor trgo posta heheh bez wymiany yszczelniaczy sie niestety nie obejdzie a mama pytanie czy da sie je wymienic bez sciagania głowict???
  
 
Cytat:
2007-10-27 15:27:38, fredek29 pisze:
eitam ja mam tak samo ja autor trgo posta heheh bez wymiany yszczelniaczy sie niestety nie obejdzie a mama pytanie czy da sie je wymienic bez sciagania głowict???



Da sie.
  
 
a jest ktos moze w Elblągu co to zrobi???
  
 
zależy w jakim silniku u mnie w rs cvh mfi 1.6i sie dało musiałem ściągnac tylko pokrywe zaworów no i zabezpieczenie każdego zaworu ze sprężynką i uszczelniacz w ręce itd aż do 8 i gotowe