Światła RS rozwiązałem problem postojówk+długie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Otóż juz kiedyś pisałem że podczas swapa przełożylem całą instalacje elektryczną z RS-a do 1,6 i podczas przełączania z mijania na długie paliły mi sie tylko długie (2X żarówka H3).
Na wstępie pragne powiedziec że wbrew opinią niektórych fabrycznie RS 2000 MKV ma tak wykonaną instalacje, że jak palą sie światła mijania :pali się w każdej lampie jedno włókno w zarówce od mijania (H4 umiejcowione jest na zewnętrznej strony lampy, zaś jak chcemy zapalić długie pozostają zapalone mijania a dodatkowo zapalają sie żarówki H3 (te wewnątrzne w lewym i prawym leflektorze odpowiadające za światła drogowe)

Czyli jak łatwo się domyśleć brakowało czegoś co mostkuje orginalnie dwa rodzaje świateł a wszystkie przekażniki zwoty i kable w instalacji i skrzynce miałem powkładane prawidłowo.
Dziś jednak wreszcie przypadkiem rozwiązałem ten problem: Nad skrzynką bezpieczników wisiała wolna dwupinowa wtyczka (taka jajowata) koloru białego dochodzą do niej dwa przewody (cały zółty i cały biały) dość cienkie i w tej wtyczce musi byc umieszczona dioda. Czasem w niektórych rs-owych instalacjach są dwie wtyczki zamiast jednej białej jest jeszcze druga najczęściej czarna, wtedy w drugiej też musi być dioda i jeżeli mamy dwie wtyczki co logicze jedna mostkuje lewą a druga prawą lampe.
Wtyczka opisywana przezemnie najczęściej w jest owinięta izolacją do wiązki przewodów odpowiadających za światła która podłączana jest na wierzchniej stronie skrzynki bezpieczników po lewej stronie (patrząc na wprost po opuszczeniu skrzynki z zaczepu). Tak to wygląda w MKV.
I jeszcze dwie wskazówki:
- w żarówce H4 drugie włókno odpowiadające za światła długie w RS nie jest podłączone
-nie polecam podłaczać dodatkowo tego 2 włókna bo nie doswietli sie wtedy lepiej drogi, tylko zrobi efekt białej plamy przed samochodem.
(oczywiście zakładam że nikomu nie przyszło by zrobić tak żeby w H4 paliły sie oba włókna na raz bo to głupota i doprowadzi do uszkodzania(przegrzania ) się żarówki, kruszenia kostek i przewodów)
Ja miałem tak chwilowo ale w wariancie kiedy dla krótkich paliło mi sie tylko mijania w H4 a dla długich - długie w H4 i dodatkowo H3.
Pozdrawiam
  
 
No i kolejny problem rozwiazany
  
 

Cytat:
I jeszcze dwie wskazówki:
- w żarówce H4 drugie włókno odpowiadające za światła długie w RS nie jest podłączone
-nie polecam podłaczać dodatkowo tego 2 włókna bo nie doswietli sie wtedy lepiej drogi, tylko zrobi efekt białej plamy przed samochodem.
(oczywiście zakładam że nikomu nie przyszło by zrobić tak żeby w H4 paliły sie oba włókna na raz bo to głupota i doprowadzi do uszkodzania(przegrzania ) się żarówki, kruszenia kostek i przewodów)
Ja miałem tak chwilowo ale w wariancie kiedy dla krótkich paliło mi sie tylko mijania w H4 a dla długich - długie w H4 i dodatkowo H3.


Czy po zmostkowaniu długich (H3) z H4 i założeniu przekażnika może coś się wypalić (np przełącznik zespolony??
Dodam że po włączeniu długich światła mijania się wyłączają


PS co do białej plamy przed autem to nic takiego nie zauważyłem. jedynie to to że musze ustawić lampy bo świecą mi na krzyż (zauważyłem to jadąc we mgle )
  
 
Cytat:
2006-12-10 16:24:02, mody1982 pisze:
Czy po zmostkowaniu długich (H3) z H4 i założeniu przekażnika może coś się wypalić (np przełącznik zespolony?? Dodam że po włączeniu długich światła mijania się wyłączają PS co do białej plamy przed autem to nic takiego nie zauważyłem. jedynie to to że musze ustawić lampy bo świecą mi na krzyż (zauważyłem to jadąc we mgle )


Nie wszystko bedzie ok zresztą seria tam ma że krótkie h4 świecą razem z długimi h3.
Elementem który trzyma włączone mijania kiedy zapalasz długie nie jest tu przekaźnik a dioda. Typowa fordowska na 12 wolt zamknieta w podłużnej czarnej obudowie która wkładasz we wtyczke (taka jaka naprzykład jest przy prczeciwmgielnych przednich) i to wszystko.
  
 
kiedyś miałem taką diode zamontowaną ale się roztopiła, światła przestały działać i dodatkowo wypaliła sie płytka w zespolonym (przed zmostkowaniem H4 z H3) I elektryk w zamian za tą diode zamontował mi przekaźnik.

A od samego początku jak go kupiłem to przy włączaniu długich to zapalała się tylko żarówka H3
  
 
Czy to tak wyglada ta dioda - zworka do tych swiateł


  
 
to juz wiem do czego sa te zwisajace diody nad skrzynka bezpiecznikow
  
 
Ślicznie
  
 
Cytat:
2006-12-10 21:04:22, zeberko pisze:
Czy to tak wyglada ta dioda - zworka do tych swiateł


dokładnie tak
  
 
Cytat:
2006-12-10 19:46:19, mody1982 pisze:
kiedyś miałem taką diode zamontowaną ale się roztopiła, światła przestały działać i dodatkowo wypaliła sie płytka w zespolonym (przed zmostkowaniem H4 z H3) I elektryk w zamian za tą diode zamontował mi przekaźnik. A od samego początku jak go kupiłem to przy włączaniu długich to zapalała się tylko żarówka H3


Tylko widać coś u ciebie było nie tak ponieważ w seri jest to rozwiązanie i sprawdza sie znakomicie, a to że wypaliła ci sie płytka w zespolonym mogło być spowodowane czymś innym jak choćby tym że któryś z przewodów wewnątrz zespolonego, któremu sparciała izolacja (a zazwyczaj wypala sie to własnie na przewodzie od świateł z racji obciązenia) dotknął ścieżki i poszła zwara która w rezultacie uszkodziła ci diode i inne elementy instalacji.To dla mnie bardziej prawdopodobne zwłaszcza że rozebrałem już 3 zespolone i w każdym z nich niewiele brakowało żeby efekt wyszedł taki jak u ciebie
  
 
mam na ta chwile ten problem z długimi ale z tego co pamietam te cosie zwiasają mi w czerwonym i są chyba częścią instalacji od skrzynki do zespolonego. czy talk?????
  
 
Czyli wynika z tego ze nie przełorzyłeś instalki z czerwonego, więc czeka cie zmiana instalki od ceb która zasila cała deske rozdzielczą
  
 
Cytat:
2007-02-23 21:16:22, RemikGT pisze:
mam na ta chwile ten problem z długimi ale z tego co pamietam te cosie zwiasają mi w czerwonym i są chyba częścią instalacji od skrzynki do zespolonego. czy talk?????




zobacz jeszcze jaka mial czerwony skrzynke bezpiecznikow

jesli od MKVII to ta dioda D4 o ktorej mowa w watku jest na skrzynce (tn kolo przekaznikow i innych diod)


[ wiadomość edytowana przez: gigi24 dnia 2007-02-24 10:03:08 ]
  
 
NO i długie swieca w końcu jak powinny czyli mijania H4 razem z drogowym H3 ,tylko zastanawia mnie po co w takim razie jako mijania ford uzył zarówki H4 skoro i tak drugie włóko nigdy sie nie zapala??? Remag pisze aby nie mostkowac tak aby w H4 swieciły sie oba włókna to logiczne ,i powody podal ,tylko mysle nad wykombinowaniem tego aby zrobic tak aby po właczeniu długich jednak gasło włokno odpowiedzialne za mijania a zapalało sie włóko odpowiedzialne za długie(oczywiscie W h4) ,chyba że szkło w lampie jest tak skonstrułowane ze bedzie gorzej niż mysle.Co myslicie?????Polepsze czy pogorsze???????
  
 
Czyli nikt nie próbowal zrobic tak aby drugiw włóko swieciło w H4 zamiast tego od mijania?????
  
 
no i sam sobie odpowiedziałem na nurtujące mnie pytanko,a mianowicie jak zrobic aby włókno od H4 od długich swieciło z H3,wczoraj wstawiłem diody w instalke aby swieciły jak trzeba i nie potrzebnie ,mogłem zostawic takjak jest ,czyli zapalam długie gasnie mijania,zmostkowac H3 z nie podłaczonym pradem w H4 i bingo długie takie ze czacha dymi


[ wiadomość edytowana przez: RemikGT dnia 2007-11-02 15:43:53 ]
  
 
widzisz ja natomiast mam cala instalacje od RS ale lampy mam pojedyncze

i w momencie wlaczenia dlugich swiecily mi jednoczesnie jedne i drugie, zeby to zmienic tak by swiecily albo jedne albo drugie wytarczylo wyjac diode w skrzynce bezpiecznikow

bo mam juz skrzynke od MKVII


ps remikGT uwazaj zebys nie przegrzal lustrzanek ta iloscia swiatla i temperatury bo twa radosc moze byc krotka z peiknych podwojnych dlugich zrobia sie tobie swieczki
  
 
Cytat:
2007-11-02 17:05:48, gigi24 pisze:
widzisz ja natomiast mam cala instalacje od RS ale lampy mam pojedyncze i w momencie wlaczenia dlugich swiecily mi jednoczesnie jedne i drugie, zeby to zmienic tak by swiecily albo jedne albo drugie wytarczylo wyjac diode w skrzynce bezpiecznikow bo mam juz skrzynke od MKVII ps remikGT uwazaj zebys nie przegrzal lustrzanek ta iloscia swiatla i temperatury bo twa radosc moze byc krotka z peiknych podwojnych dlugich zrobia sie tobie swieczki


Gigi otóz nic nie grozi a to ze wzgledu na to ze H4 jest zarówka 60/55W czyli jesli zrobię tak jak pisze w przypadku zapalonych długich swiecić bedzie H4 i 55W oraz H3 ,teraz swieci H4 60W i H3 więc mniejsza ilośc WATÓW
czyli trzeba wyciągnąc diode aby był tak jak wczesniej i zmostkowc prądu i szafa gra
  
 
Cytat:
2007-11-02 17:43:23, RemikGT pisze:
Gigi otóz nic nie grozi a to ze wzgledu na to ze H4 jest zarówka 60/55W czyli jesli zrobię tak jak pisze w przypadku zapalonych długich swiecić bedzie H4 i 55W oraz H3 ,teraz swieci H4 60W i H3 więc mniejsza ilośc WATÓW czyli trzeba wyciągnąc diode aby był tak jak wczesniej i zmostkowc prądu i szafa gra



wlaczasz swiatla dlugie i masz :
a) jednoczesnie:
H4 55W -> swiatla mijania
H3 -> swiatla dlugie


b) swieca jednoczesnie ?:
H4 55W -> swiatla mijania
H4 60W -> swiatla dlugie
H3 -> swiatla dlugie

c) mijania z H4 sie wylaczaja ?:
H4 60W -> swiatla dlugie
H3 -> swiatla dlugie

ktory z tych pkt bo szczerze sie pogubilem cius w twoim opisie, bo wg mnie sa w sumie tylko takie mozliwosci?
bo w tym drugim przypadku to wg moich wyliczen wieci cius ok 175W przy zalozeniu ze H3 ma 60W(bo nie wiem jaka maja moc )
  
 
W pierwotnej wersji świeci
H4-60W
H3 -55W
przy włączonych długich
a ma swiecić

mijania W H4 sie wylaczaja
zapala się H4 55W -> swiatla dlugie oraz
H3 -> swiatla dlugie


tyle tylko ze w H4 przy tej opcji swieci 55W , bo 60w to mijania,
tak jak powyzej ma byc czyli teoretycznie swiatła długie w zwykłym escorcie plus H3