Nagły spadek mocy, szarpanie, świecąca się kontrolka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Właśnie odebrałem auto od mechanika. Miałem małą stłuczkę. Gdy dojeżdżałem do domu auto nagle straciło moc. W silniku zaczęło coś klekotać. Zaświeciła się kontrolka oleju. Zaczęło szarpać przy naciśnięciu gazu Dojechałem do domu (jakieś 200m) sprawdziłem olej, jest. Panowie, co może być przyczyną takiego zachowania?
Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: VeGeTa dnia 2007-09-28 20:37:49 ]

[ wiadomość edytowana przez: VeGeTa dnia 2007-09-28 20:38:35 ]
  
 
Według mnie to coś z pompą olejową nie daje cisnienia na wał wałek i popychacze a co za tym idzie popychacze nie dostaja oleju i zawory sie za mało otwierają.
  
 
Witam
Dzieka za odpowiedź. Jutro jadę do mechanika. Podpowiem mu co to może być. Jeszcze raz dzięka zeberko!
Pozdrawiam
  
 
Witam.

Ja się przyłącze do wątku.

Mam silnik 1,3 Endura E
Wczoraj jadąc sobie w trasie jechałem na 5 biegu i miałem jakieś 4200 obrotów... wszystko było OK.
Następnie redukcja na 4 i tutaj autko wykręciłem do jakieś 4900 i tak jechałem przez chwilkę i nagle samochód stracił moc.
Samochód nie reagował na pedał przyspieszenia i obroty nagle spadły do wartości ok. 3000.

Zatrzymałem się zerknąć co się stało i wydaje mi się, że nic nie widziałem ...

Dodatkowym zjawiskiem okazało się klekotanie silnika tak jakby nie działał jeden cylinder - pracuje bardzo nierówno szarpiąc całym samochodem...

jako, że było to na trasie wiec odważyłem sie odpalić samochód i udało mi się pojechać dalej ...

na wolnych obrotach silnik szarpie ...
i nie da się rozkręcić silnika powyżej 3300 w trakcie jazdy ...

czytałem już wątki o podobnych przypadkach - jednak w każdym jest inna sytuacja ...

czy wie ktoś co mogło sie zepsuć ...
na co się nastawić ...

  
 
Ja też się podłącze.Na LPG jeżdzi się normalnie (I geneeracja.) natomiast jazda na Pb jest u mnie nieco utrudniona.
Jak ruszam to muszę wkręcić auto na obroty,bo między 1000-2000 to sięnieraz jechać nie da,autem szarpie (czuć też tak jak by ktoś za zdeżak łapał),nie reaguje na wciskanie gazu,ale jak już do 2000 dojdzie to idzie bez żadnego problemu.Jak dojeżdżam do skrzyżowania to znowu zaczynają mu falować obroty w dół a czasem nawet może zgasnąc wiec smyram leciutko pedał gazu.W sumie to tak jest przynajmniej na 1,2 i 3 biegu,wyżej nie pamiętam bo nie jeżdże prawbie na Pb.
Nie wiem czemu ale mam wrażenie,że to zaczęło się po zmianie świec,bądź po tym jak mi raz prawie brakło paliwa i ledwo dojechałem do stacji bo własnie zaczął się strasznie dławic i trzeba było go wkręcic na wyższe obroty.Wsadziłem świece Motorcraft.Wcześniejsze miały napis Champion i miały mniejszą przerwę,ale wydaje mi się,ze to powinno miec wpływ na LPG.
Macie pomysł co to może być??
Zastanawiam się czy to może coś siedzi na pompie,bądź na filtrze i może gdy są wyższe obroty,o ciśnienie jest większe i jakoś to paliwo leci.A może to pozapiekane wtryski i przydało by się coś do baku wlać.Tylko czemu wszystko się dzieje między 1000-2000obr??

Ale sie rozpisałem
  
 
na poczatek proponuje wyczyscic wtryski jakims srodkiem,moze tez padł któryś czujnik-na gazie 1-2 generacji bedzie chodził normalnie.mozna wymienic filtr i pompa tez moze byc przytarta ale najczesciej to wtryski nieuzywane sie buntują.

u kolegi bzikola sprawdził bym zapłon-cewka,moduł,kable,swiece na poczatek

a jak swieci kontrolka oleju to nie radze odpalac wogóle samochodu ,jesli olej nie krąży to konsekwencje mogą być drogie
  
 
Witam

nie wiem czy tak można ale sprawdziłem dzisiaj kable (na zapalonym silniku zdejmowałem "fajkę" ze świec po kolei) i okazuje się, iż na jednym cylindrze nie ma zmian w pracy silnik (4) natomiast przy każdym innym zaczyna bardzo szarpać silnikiem i prawie gaśnie - tak jakby miał nie więcej niż 400 obr...

przewody wydaja się być OK bo na każdym przewodzie jest iskra ...

czy to wskazuje na to, iż padła świeca czy może coś innego ??

dodam iż świece były wymieniane jakie 3000 km wcześniej na jakieś polskie ...

czy jeszcze coś można zdiagnozować samemu ??

olej wymieniany parę dni temu u mechanika - żadna awaryjna kontrolka się nie świeci w trakcie pracy silnika (kontrolki zachowują się normalnie jak przy normalnej pracy).
  
 
sprobuj swiece inna założyć i wyczyc styki dokładnie