Olej

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam koledzy. kupiłem miesiąc temu mojego essiego i chciałbym wymienic olej w silniku - chodź koleś mnie zapewniał ze nie ma takiej potrzeby ja postanowiłem go wymienić. W zwiazku z tym faktem mam do was kilka pytań:
Koleś od którego kupiłem samochód mówił ze wlał tam olej - JCB ENGINE OIL 15W40 co to jest za olej? Jaki Mam teraz wlać ? mój essi to 1.8 TD Endura DE a i mam przejechane 200 000 km. No i ile litrów kupić? Oczywiście kupie też filtr oleju i dam fachowcom do wymiany. Pozdrowienia i z góry dziękuję.
  
 
Oj kolego, zacznij najpierw czytać - co do tego jaki olej wlać do Essiego można by książkę napisać jakby poczytać forum.
Wyszukiwarka nie gryzie, tylko nie szukaj na głównej stronie a od razu w pytania i odpowiedzi.

200kkm to nie dużo i lanie minerala (nie znam tej firmy w ogóle)???
  
 
Ja wiem ze jest tego duzo. Ale ja nie znam tego oleju tak jak ty go nie znasz ale ja podałem ten przykład dla tego że nie wiem czy moge wlac np olej firmy schell 15w40 czy mogę wlać pólsyntetyk, Nie znam sie na ty wogóle poradzcie co mam zrobić.
  
 
Jest jedna zasada - nie powinno się wlewać lepszego oleju niż był. Więc nie powinno się lać pół syntetyka po mineralu a już na pewno nie należy lać syntetyka. Jaki olej wlejesz zależy od ciebie. Ja mam zalany (tyle że do zeteca) olej Forda. Na weekend planuje wymianę i leje znów Forda - 10W-40. Jesli możesz zapytaj poprzedniego właściciela ile zrobił na mineralu - tzn kiedy przeszedł z półsyntetyka na mineral.
  
 
Myślę że możesz śmiało nalać olej półsyntetyczny o lepkości SAE 10W/40. Grunt żeby był dobrej jakości co najmniej API SJ/CF, ACEA A3/B3.

Róznica pomiędzy olejami półsyntetycznymi a mineralnymi nie jest aż tak drastycznie duża, a te silniki aż tak słabe, żebyś poczuł jakieś problemy nawet jeśli poprzednik lał mineralny 2-3 razy.

Zawsze jak coś będzie nie tak (duże zużycie oleju, odczuwalny spadek mocy, dymienie) możesz zastosować mineralny 15W/40 także możliwie wysokiej jakości tzn SJ/CF, A3/B3.
  
 
Wiesz kolego jak juz jest mineralny to wleje mineralny Tylko jaki byś mi polecił koles mówił ze zrobił na tym 5000 km ja zrobiłem 2000 no to juz jest 7000 km boje sie jezdzic bo silnik naprawde ładnie chodzi i niechciałbym go zarznąc. jakiej firmy. poradz coś. dzieki z góry
  
 
Cytat:
2007-12-04 17:40:32, Ryjhof pisze:
Wiesz kolego jak juz jest mineralny to wleje mineralny Tylko jaki byś mi polecił koles mówił ze zrobił na tym 5000 km ja zrobiłem 2000 no to juz jest 7000 km boje sie jezdzic bo silnik naprawde ładnie chodzi i niechciałbym go zarznąc. jakiej firmy. poradz coś. dzieki z góry



Sam mam TD który został zalany mineralnym jak miał 100 tys. km a teraz ma 300 tys. km i jeździ tak samo no ale zawsze był dobry mineralny.

Nie chodzi o firme ale o jakość.

Akurat Shell ma olej o kiepskiej jakości (ACEA B2) w porównaniu z konkurencją.

Polecam m.in.

Castrol diesel motor oli SM/CF A3/E3
Castrol Magnatec SM/CF, A3/B3
Mobil M diesel SJ/CF, A3/B3
Valvoline Diesel Turbo 1 SJ/CG-4 A3/B3

Wszystkie oczywiście w klasie lepkości 15W/40

Niestety w Polsce nie spotkałem jeszcze oleju mineralnego o klasie ACEA B4 - taki byłby lepszy od wyżej wymienionych


  
 
Zapomniałem

Potrzebujesz 4,5 l oleju

Filtr najprawdopodobniej Filtron OP 546 - nie mam pewności więc musisz potwierdzić w sklepie
  
 
Ok dzięki kolego za odpowiedź pomogłeś mi bardzo jutro jade i kupuje a teraz jak widze ze już jesteś jescze jedno pytanko. cieknie mi delikatnie olej w maglownicy ze wspomagania obserwowałem na allegro płyn chłodniczy z uszczelniaczem za 17 zł. jak sądzisz nie pogorszy mi sie wyciek jak go kupie i zastosuje czy moze kupic oryginalny i niech sobie tam delikatie cieknie?
  
 
Cytat:
2007-12-04 18:14:43, Ryjhof pisze:
Ok dzięki kolego za odpowiedź pomogłeś mi bardzo jutro jade i kupuje a teraz jak widze ze już jesteś jescze jedno pytanko. cieknie mi delikatnie olej w maglownicy ze wspomagania obserwowałem na allegro płyn chłodniczy z uszczelniaczem za 17 zł. jak sądzisz nie pogorszy mi sie wyciek jak go kupie i zastosuje czy moze kupic oryginalny i niech sobie tam delikatie cieknie?



U mnie 3 lata (150 tys. km) delikatnie cieknie i nic się nie zmienia więc nic nie robię.
Raczej nie lej żadnych wynalazków to i może u Ciebie długo pochodzi.
Jak zacznie cieknąć mocniej to i tak czeka Cię naprawa

Pozdrawiam
  
 
Witam ja mam 1,8 TD, jak wymieniałem to wlałem Mobila 15 W 40, i dokładnie tak jak DoktorB pisze 4,5 L, bo z piątki jeszcze mi zostało.

Kup też od razu filtr powietrza, grosze kosztuje a zawsze lepiej.
  
 
Cytat:
cieknie mi delikatnie olej w maglownicy ze wspomagania obserwowałem na allegro płyn chłodniczy z uszczelniaczem za 17 zł. jak sądzisz nie pogorszy mi sie wyciek jak go kupie i zastosuje



Ty kolego jesteś Monty Phyton czy jasiu_smietana@ ???
Może edytuj ten post i poprawa błędy
  
 
Ok. dzięki koledzy. Jestem tu nie długo bo bodajze tydzień ale wiekszośc problemów pomogliscie mi rozwiązać. Musze przyznać ze te forum to pomysł bdb