[DOHC] Nietypowy problem z iskrą

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Rozkładam już ręce przy moim dohc w poldku.Dzisiaj zmieniłem wszystkie końcówki i kable idące do cewki i aparatu zapłonowego lecz niestety mój problem nie skończył się.
Gdy silnik jest ciepły auto działa bez problemu,pali na 4 cylindry i chodzi równo ale gdy samochód postoi z dzień lub temp. silnika spadnie to na świecach jest przebicie lub słaba iskra,wystarczy wyczyścić świece lub zmienić na nowe(już trzy komplety kupiłem) i przez jakiś czas problem ustępuje.Świece za każdym razem są zakopcone(troche oleju bierze silnik),gaźnik ustawiony jest dobrze,zapłon również więc te dwie czynności odpadają.Przerywacz jest ustawiony i wyczyszczony zresztą nie dawno musiał być zmieniany bo nie jest wyjechany mocno.
Jak narazie miałem 3 komplety świec(champion,ngk) a obecnie mam ISKRY U-Super

Czy uszkodzony kondensator może być winny takiemu zjawisku? Każda drobna rada może mi pomóc bo mi już się skończyły pomysły.

Blady speszal for ju: DOHC to złoooooo

p.s zapłon mój jest seryjny z 2.0 DOHC montowany w bloku


[ wiadomość edytowana przez: 130TC dnia 2007-12-09 15:38:00 ]
[ powód edycji: poprawiona literówka w tytule ]
  
 
Mialem cos podobnego, wsadzalem nowe swiece, tydzien i ktoras padala, silnik przerywal itp, jedzilem wtedy na ngk, bosch,3 elektrodowe i wogole niby ze dobieralem jakies do dohcow. w rezultacie skonczylo sie na najtanszych, zwyklych iskrach do Df 1500 i problem znikl...
  
 
bimber ja wlaśnie teraz mam świece od kanta 1.5 i problem nadal jest ten sam,miałem też świece z zapasów prl do fiata i tak samo dostały przebicia.

Czy cewka zapłonowa ze 132 jest taka sama jak w kancie lub poldku bez modułu? Poza tym,że cewka ze 132 jest większa z zewn. niczym się nie różnią,tylko nie wiem jak z ich opornością.


[ wiadomość edytowana przez: HEMIGTX dnia 2007-12-08 20:36:51 ]
  
 
cewka z duzego fiuta ( stykowka ) ma opornosc ok 0,2-0,3 ohma przy
20 stopniach celsjusza

w moim miniaku ( przy zaplonie stykowym ) orginalna cewka ma dokladnie taka sama opornosc

przy elektroniku jest 0,1 ohma w moim przypadku
  
 
0,2-0,3 ohma ?? coś za mało mi się wydaje. raczej koło 3 ohmów powinno być dla przerywacza mechanicznego.
  
 
Cytat:
2007-12-08 21:01:00, flapjck1 pisze:
cewka z duzego fiuta ( stykowka ) ma opornosc ok 0,2-0,3 ohma przy 20 stopniach celsjusza w moim miniaku ( przy zaplonie stykowym ) orginalna cewka ma dokladnie taka sama opornosc przy elektroniku jest 0,1 ohma w moim przypadku



racja blad z mojej strony

powinno byc odpowiednio 2-3 ohmy i nastepnie 1 ohm
  
 
Siemanko no ja mam podobny problem , ja wiecie mam silnik po kompletnym remoncie i mam wciepany aparat zapłonowy elektronik zintegrowanym modułem z tipo 1.6 w dohc , cewke mam z fiata 132 na module ,i sprawa wyglada tak samo gdy silnik jest zimny to jakby obroty pływały no po prostu nie rowno chodzi mozliwe ze gdzies sie iskra gubi na swiecy mam zalozone jakies iskry pd cos tam do fiata 132 takie jak sa preferowane do niego. Ale jak juz sie silnik rozgrzeje to jest lepiej. Myslicie ze jak zmienie siweczki to moze sie poprawic sytuacja ???

-----------------
"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986
  
 
Cytat:
2007-12-09 10:56:15, Barti125pGRT pisze:
Siemanko no ja mam podobny problem , ja wiecie mam silnik po kompletnym remoncie i mam wciepany aparat zapłonowy elektronik zintegrowanym modułem z tipo 1.6 w dohc , cewke mam z fiata 132 na module ,i sprawa wyglada tak samo gdy silnik jest zimny to jakby obroty pływały no po prostu nie rowno chodzi mozliwe ze gdzies sie iskra gubi na swiecy mam zalozone jakies iskry pd cos tam do fiata 132 takie jak sa preferowane do niego. Ale jak juz sie silnik rozgrzeje to jest lepiej. Myslicie ze jak zmienie siweczki to moze sie poprawic sytuacja ???



spróbuj po prostu wymienić świeczki , ale to niema reguły , jak sam widzisz hemi nakupił świec i dalej nie pomaga , a u bimbra taką sytuacje wyeliminowały świece z df-a , nic innego tylko przetestować
pzdr Piotrek
  
 
no coz bedziemy testowac...obadamy pozdro

-----------------
"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986
  
 
w zeszłą zimę, miałem podobny problem w DOHCu, dziwnie pracował, telepało silnik, wymieniłem, świece na nowe Iskry, dalej było to samo a akurat miałem pod ręką nowe NGK, problem znikł, zmień jeszcze raz świece
  
 
czy ktoś kombinował kiedyś z kopułką zapłonową i palcem od jakiś innych samochodów? Chciałbym zmienić te części ale w sklepach nie mają u mnie kopułki i palca ze 132 przy okazji kondensator i przerywacz wolałbym kupić nowy.



Edit: cholera, znow przeedytowalem zamniast sie dopisac

[ wiadomość edytowana przez: kosa131 dnia 2007-12-09 14:41:44 ]
  
 
pokaz zdjecie aparatu to powiem Ci czy sie cos da wopasowac albo kupic nowe.
  
 
Aparat:




Kondensator:


Na kondensatorze widnieją napisy: 500 Veff Magneti Marelli CE 360 uFO 0,25 4N
  
 
kondensator wtryń od 115c
  
 
Pany a jak z kopułką i palcem,podpasuje może od czegoś innego ??
  
 
palec lada (moze byc potrzeba podszlifowania go na srodku od dolu zeby nie blokowal regulatora odsrodkowego) , kopulka orginal lub po dorobieniu mocowan na sprezynki tez lada.
  
 
a całego aparatu z łady się nie da ??
  
 
Przejeździłem sklepy u mnie w okolicy i jedynie kupiłem kondensator od kanta i zamówiłem oryginalny przerywacz ze 132(20zł i jest kilka sztuk jeszcze jakby ktoś chciał) a kopułki z palcem u mnie do łady nie dostanę,w jednym sklepie mi powiedzieli,że jutro będą wiedzieć czy coś się da załatwić.
Jeśli ktoś ma dostęp do oryginalnej kopułki i palca ze 132 w cenie do 80zł to chętnie bym zanabył ale towar musi być nowy.

p.s:kondensator z kanta/poldka jest prawie identyczny jak ze 132 i wystarczy nieco kabel przedłużyć z kondensatora do przerywacza i nie trzeba nic więcej rzeźbić-to taka rada dla tych którzy w przyszłości będą szukać.
  
 
Heyka ja mam nowki jakbys chciał...wszystkie rodzaje..a co do przerywacza to moze bym wziol tak na wszelki wypadek na zapas..jakby mi elktronik szlag trafil hee :]

-----------------
"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986
  
 



Nie wiem czemu ale na opakowaniu pisze,że przerywacz jest do 132 1.6? Wczoraj w sklepie dobieraliśmy do 2.0 i ten właśnie pasuje,czyżby ktoś mi sprzedał dwulitrowy silnik z aparatem od 1.6?