Opony 205/60/13

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,zaprzyjazniony warsztat wulkanizacyjny ma oponki 205/60/13 fajne gumki po 50 za stuke z montazem i wyw.moze ktos takowych szuka?
  
 
Witam.

...gdzie,....czy nówki,.....i ile sztuk


pozdr.
  
 
Mam takie na tylnej osi na felgach 6J x13 - wygladaja fajnie, ale ich srednica zewnetrzna jest sporo za mala do Poloneza, wiec bede je wymienial (bieznik juz nieduzy, wiec nie polecam nikomu), poza tym komfort jazdy jest slaby.

Pozdrowka
Adamus
  
 
Cytat:
2003-07-04 08:27:20, qbaletek pisze:
Witam.

...gdzie,....czy nówki,.....i ile sztuk


pozdr.

Gogolin...pod Opolem....dwie sztuki.....urzywki(chcialbys nowki za 50?)
  
 
Cytat:
2003-07-04 09:53:58, adamus pisze:
Mam takie na tylnej osi na felgach 6J x13 - wygladaja fajnie, ale ich srednica zewnetrzna jest sporo za mala do Poloneza, wiec bede je wymienial (bieznik juz nieduzy, wiec nie polecam nikomu), poza tym komfort jazdy jest słaby.



A ja uważam że masz odpowiedni rozmiar-zamiennik opony do Poloneza... Profil jest 60 stad to wniosek że jest nie odpowiedni rozmiar...
Komfort może się nieco pogorszyć ale za to przyczepnośc tyłu zyskuje na tym... jeśli opona ma oczywiście dobry bieżnik
  
 
No - nie wiem: teoretyczna srednica opony (nie uwzgledniajac promienia dynamicznego) jest mniejsza az o 3,4 cm dla 205/60 w stosunku do oryginalnych 175/80 i o 1,3 cm w stosunku do 185/70, ktore chce zamontowac.
Poza tym opory ruchu 205 tez sa wyzsze (spalanie!).
Dla cherlawego silnika 1,5 szerokosc 185 wystarczy.

Pozdrowka
Adamus
  
 
a czy spalanie ma takie znaczenie?osobiscie jezdze na oponach 195/15/50 przod i 205/15/50 tyl.moze i wiecej pali ale kto zwraca na to uwage przy LPG?mam tez sportowy filtr powietrza(tez powinien palic wiecej)a przy przebiegu 250tys(97rok)spalil mi na trasie do Berlina(z przyczepka) 11,5 litra.Pomyslcie czy przy przerabianiu auta trzeba sie zastanawiac czy pali 10 czy 11?jesli tak to po co przerabiac?jesli ma palic malo nierobmy nic
  
 
Przerobka, ktora powoduje zwiekszenie spalania to nie jest zadna sztuka. Sztuka jest je obnizyc bez skutkow ubocznych.
Zreszta koszty utrzymania samochodu to indywidualna sprawa, wiec nie dla kazdego uzytkownika Poloneza nie ma to znaczenia.

Pozdrowka
Adamus
  
 
Od sportowego filtru powietrza to nie pali wiecej tylko mniej ;p
  
 
Cytat:
2003-07-09 14:42:56, adamus pisze:
No - nie wiem: teoretyczna srednica opony (nie uwzgledniajac promienia dynamicznego) jest mniejsza az o 3,4 cm dla 205/60 w stosunku do oryginalnych 175/80 i o 1,3 cm w stosunku do 185/70, ktore chce zamontowac.
Poza tym opory ruchu 205 tez sa wyzsze (spalanie!).
Dla cherlawego silnika 1,5 szerokosc 185 wystarczy.

Pozdrowka
Adamus


W odniesieniu do pełnego profilu 175 czyli 175 R 13 (profil 82 jak wiesz, ale juz takiego sie nie robi tylko 80) to się zgodzę...różnica spora , to fakt... natomiast 185/70/13 jest odpowiednikiem 165 R 13, a tej 185-ki to 205...Wiadome jest że im szersza tym ma średnice kola nieco mniejszą od std, ale za to gdy jest mniejsze łatwiej jest też rozpędzić auto pomimo wiekszej styczności z podlożem (a więc i większego tarcia) .... Zresztą nawet ja przyznaję że 205 szerokości opony to nieco za duzo jak dla poldka...Dlatego właśnie mam 195 a nie 205 na tylnej osi...
  
 
Cytat:
2003-07-09 16:34:13, MaciekW pisze:
Od sportowego filtru powietrza to nie pali wiecej tylko mniej ;p



Tak ale kiedy sie takowy filter zaklada to nie po to zeby jezdzic ekonomicznie,podczas jazdy przepustnica powinna stac pionowo