Szarpanie na benzynie PONY 1,5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc, zwracam sie do Was z nastepujacym problemem. W moim PONY 1,5 gaznik (z recznym ssaniem) sa problemy z praca na benzynie. Tzn Kiedy jest cieply to wszystko jest OK, natomiast jak go zapalam rano to szarpie i nie chce wchodzic na obroty (trwa to dosc dlugo)... Natomiast na gazie jest wszystko w porzadku, zapala i pracuje bez problemow.

Czasami tez na benzynie ma problemy z utrzymaniem obrotow, tzn przez kilka sekund sa okolo 1000, a pozniej samoistnie spadaja...

Moze ktos z Was mial podobnie.

Z gory dziekuje za pomoc

Pozdrawiam

  
 
Witam!

Mam podobny problem. Rano auto odpalam na benzynie. Pompuje pedalem gazu jakies 10-12 razy. Auto odpala i gaśnie. Przy temp. 0 i nieżej tą czynnosć muszę powtórzyć 3 razy. Dopiero wtedy wchodzi na obroty.

Kiedy już odpali, musi pochodzić dobre 5 min żeby można było ruszyć. W przeciwnym razie auto gaśnie przy ruszaniu (brak mocy).

Czy to może być objaw złej mieszanki benzynowej??? Za mała kompresja?

Świece mam nowe, kable również...
  
 
Również mam taki sam objaw. Myślę, że to zły skład mieszanki. Jednak wolę się do tego gaźnika nie dotykać. To trzeba pojechać do gaźnikowca i to dobrego. Moje auto było już kiedyś u gaźnikowca i od tamtego czau pojawił się problem kiepskiego zapalania na zimno.
  
 
Ja nie mam gazu i też kiedy jest temp w okolicy 0 lub niżej za pierwszym razem mi złapie po czym zgaśnie za drugim pali i chodzi już normalnie. Zaznaczam że przy wyższych temp. nie ma tej sytuacji pali od pierwszego razu. Ten objaw mam od momentu zakupu i zdążyłem się do tego przyzwyczaić.
  
 
Witam!!!, twoje problemy są typowymi problemami hyundaja, który ma instalację gazową. Jezszcze jak ma przejechane ok 180000km to bank.
Walnęła ci membrama podciśnienia w gażniku. Można to bardzo łatwo sprawdzić, nie rozbierając gażnika. Wystarczy ściągnąć dwa przewody podciśnieniowe, które znajdują się po lewej srtonie silnika (stojąc twarzą do silnika) na kolektorze ssącym w czujniku temperatury który steruje podciśnieniem do prężności par (taki dings z zieloną czapeczką) i sprawdzić czy wydostaje się z nich paliwo(efekt nie porządany). Dzieje się tak dla tego żę jeżdżąc na gazie membramy nie są obmywane benzyną i parcieją. Zła wiadomość membramki są nie do dostania. Dobra można to naprawić zaślepiająć przewód podciśnieniowy wychodzący z gażnika po prawej stronie i łaczący się z zaworem regulującym prężnoćś par (takie ustrojstwo na kolektorze ssącym pomiędzy deklem zaworów a gażnikiem.
Powodzenia!!!
  
 
A mi się wydaje to normalne.
Auto na benzymie musi nie nagrzać, zwłaszcza w zimie. natomiast na gazie silnik przeważnie od razu trzyma obroty. W poprzednim aucie (Skoda) miałem to samo.
  
 
W sumie to auto ma przejechane juz ponad 200 tys i Twoje przypuszczenia co do tej membrany podcisnienia wydaja sie byc calkiem prawdopodobne... Jako ze wczesniej nie mialem do czynienia z gaznikami to sie chcvialem jeszcze zapytac czy w przypadku mojego gaznika (reczne ssanie), rowniez wystepuja te wezyki podcisnienia???

Aha, ostatnio tez nie trzyma wcale obrotow na benzynie i gasnie....

Musze to sprawdzic

Dzieki za odzew
  
 
Cytat:
2005-11-24 22:43:18, slon04 pisze:
Witam!!!, twoje problemy są typowymi problemami hyundaja, który ma instalację gazową. Jezszcze jak ma przejechane ok 180000km to bank. Walnęła ci membrama podciśnienia w gażniku. Można to bardzo łatwo sprawdzić, nie rozbierając gażnika. Wystarczy ściągnąć dwa przewody podciśnieniowe, które znajdują się po lewej srtonie silnika (stojąc twarzą do silnika) na kolektorze ssącym w czujniku temperatury który steruje podciśnieniem do prężności par (taki dings z zieloną czapeczką) i sprawdzić czy wydostaje się z nich paliwo(efekt nie porządany). Dzieje się tak dla tego żę jeżdżąc na gazie membramy nie są obmywane benzyną i parcieją. Zła wiadomość membramki są nie do dostania. Dobra można to naprawić zaślepiająć przewód podciśnieniowy wychodzący z gażnika po prawej stronie i łaczący się z zaworem regulującym prężnoćś par (takie ustrojstwo na kolektorze ssącym pomiędzy deklem zaworów a gażnikiem. Powodzenia!!!

czy mógłby mi ktoś porobić zdjęcia miejsc gdzie sprawdzic czy idzie ta benzyna i gdzie zaślepić, żeby było lepiej. Auto ciezko odpala i nie trzyma obrotów trzeba troche go nagrzać, ale co chwile samochód gaśnie... no i jak sie rusza to trzeba mu dać mocno w gaz żeby nie zgasł...