Nierówna praca silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Szukałem w archiwum, ale nie znalazłem przypadku identycznego z moim.
Mój essi to 1.4 benzyna, rocznik 95. Dziś rano odpaliłem silnik (temp. -6) i nagle zaczęły obroty szaleć, skaczą pomiędzy 900 a 2000 obr/min, podczas jazdy wyraźnie czuć nierówną pracę silnika, po rozgrzaniu problem ustępuje. Co może być przyczyną takiego zachowywania się silnika? Od czego zacząć szukać przyczyny?
  
 
Powiedz czy te obroty bujają się gdy otwierasz przepustnice czy przy zamkniętej Ci się tak dzieje...??
  
 
Odpalam i nic nie robie, po prostu silnik sobie pracuje na biegu jałowym a w tym czasie skaczą obroty
  
 
hmm... ja bym zaczął od krokowca...
  
 
hmmm... a powiedz jak tam z przewodami WN i świecami??
  
 
Cytat:
2008-01-02 18:54:30, michalmotyka pisze:
hmmm... a powiedz jak tam z przewodami WN i świecami??



Świece są czyściutkie, ale możliwe że już ich żywot się skończył, nie mam pojęcia ile km jest na nich zrobione, kable WN raczej są ok, nic nie zauważyłem.
Najgorsze jest to, że auto wcześniej nie dawało żadnych oznak tego że coś jest nie tak. Dziś odpaliłem i problem sie pojawił. Zobaczymy może do jutra mu przejdzie

Prośba jak możecie to napiszcie co może być uszkodzone. Już wiem, że wina może być:
1. Krokowca (jutro przeczyszcze),
2. Świece
3. Kable wysokiego napięcia (raczej dobre).
Jak macie coś na uwadze to możecie dopisać dalej jakieś punkty.

[ wiadomość edytowana przez: piootr84 dnia 2008-01-02 19:50:21 ]
  
 
Prośba jak możecie to napiszcie co może być uszkodzone. Już wiem, że wina może być:
1. Krokowca (jutro przeczyszcze),
2. Świece
3. Kable wysokiego napięcia (raczej dobre).
Jak macie coś na uwadze to możecie dopisać dalej jakieś punkty.
  
 
4. Zaworek odpowietrzenia skrzyni.
  
 
A wiec:
1. Krokowiec przeczyszczony,
2. Kable są ok,
3. Świece pożyczyłem od kolegi
i sytuacja nic się nie zmieniła. Jeszcze tak myślę, że może przyczyną nierównej pracy silnika jest zimna temperatura na dworze, chociaż wydaje mi się że nie powinna mieć ona aż takiego wpływu. Co radzicie?
  
 
A czasami nie łapie Ci lewego powietrza... sprawdź czy wszystkie wężyki są na swoim miejscy (czy czasami nie spadły), a i dla świętego spokoju sprawdź zaworek odpowietrzania skrzyni korbowej (zrób test "pisaka"- jest on opisany w poprzednich wątkach, są też foty jak wygląda i gdzie sie znajduje )