Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
ZieMa espero 1,5 glx/ omeg ... Restarzew Cmentarny | 2002-11-09 08:07:08 Przy wymianie oleju odkryłem że mam pękniętą miskę olejową. I jak nie trudno się domyśleć cieknie. Pytanie co z tym zrobić????
Nie mam ochoty wyciągać silnika by się dostać do miski ops: ops: . Na dzien dzisiejszy zaklejłem to pęknięcie poxipolem i o dziwo trzyma (tylko jak długo??) 500km. |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2002-11-11 16:20:39 poxipol jest naprawde skuteczny do takich zaklejań. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
will Miłośnik FSO ford scorpio krakow | 2002-11-12 22:55:57 ile wymiana uszczelki miski olejowej moze kosztowac i czy duzo jest z tym zabawy?dzieki za odp. |
ziga PEUGEOT 406 2,0 HDI Gliwice | 2002-11-13 08:11:15 wymiana bez kanału jest troszke męcząca ale mozna spróbować
moja tez ciekła ale musze przyznać że poszłem na sposób i zmieniłem tylko podkładki na takie jakby dłuższe i o dziwo pomogło . |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2003-06-05 13:24:58 Jest podobny, ale nie ma magnesu. A wyłapywanie opiłków w silniku jest odpowiedzialny filtr. W napędzie (skrzynia, most) od tgo jest magnesik w korku. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Patryk_153_PTK Vauxhall Omega ELITE Zabrze/Gillingham | 2003-07-07 10:43:30 Dobra Panowie, co się zeszukałem tego korka i nikt nie ma! Ani na giełdzie, ani w żadnym motoryzacyjnym w Zabrzu i Rudzie Śląskiej, tylko wzruszaja ramionami, panie tego to już dawno nie było i nie waidomo zkąd wziąść.
I co tu zrobic. Acha i zauważyłem, że ja (C 1.6 GLI'96) mam korek na płaskiej części miski i na klucz, chyba 19 o ile pamiętam(albo większy), a u kumpla wymieniałem kiedyś olej i on miał na pochyłej tylnej części miski i miał na imbus, czyli podobny do tego co w skrzyni. Z tym że on miał 1.5 '94. Więc kiedy zmienili ten korek? |
Bartek_w Caro, Truck Kraków | 2003-07-07 11:59:19 Bede drazyl temat: Z winy wlasnego lenistwa mam problem: wlozylem do auta silnik z pogieta miska olejowa, teraz okazuje sie, ze pod kolem pasowym znieksztalcenia sa na tyle duze, ze zaklepywanie nie pomoze i olej cieknie, w ilosci o,2l/100km. Pytanie: czy mozna wymienic uszczelke/zdjac miske bez wyciagania silnika z auta? Nie dam rady odkrecic belki, wiec sposob Wyrwizeba nie podziala (sruby sa zapieczone, bez palnika by sie nie obylo) Da sie podniesc silnik na tyle, zeby to wyjac? Oczywiscie, po odkreceniu poduszek. A moze po odkreceniu rozrzadu m0ozna odkrecic pompe oleju (z lusterkiem) Przerabial to ktos? |
Bartek_w Caro, Truck Kraków | 2003-07-07 12:17:12 Hmm.. A ja myslalem, ze wymiana uszczelki jest jednoznaczna ze zdjeciem miski. Wyglada na to, ze jakos ja mozna przesmyknac pod pompa oleju..? Ja jednak musze zdjac miche i pewnie ja wymienic, wyglada to na wieksza imprezke (te male srubeczki beda mi sie snily po nocach) i wole to tym razem zrobic jak nalezy. Duzo ryzykuje zakladajac do odkrecania srub od belki 2-metrowa przedluzke? Mam na mysli sruby wyrwane z podluznicy itepe.. |
Wyrwizab (M) x | 2003-07-07 12:32:11 Wymiana uszczelki jest jednoznaczna ze zdjeciem miski, ale nie jest to jednoznaczne z jej wyjeciem - po odkreceniu tych malych srubek ktore na pewno beda ci sie snily po nocach miska lekko opada w dol i trzyma sie na przednim zawieszeniu - belka drazki itp. Wtedy mozemy zalozyc nowa uszczelke - przeciskajac ja pod smokiem od pompy oleju (jesli mamy uszczelke 4-czesciowa obejdzie sie bez tego, ale juzich nie widuje). Nie mowie ze jest to latwiutkie ale tez i nie strasznie trudne. Pracochlonne dosc moze byc tez wlasciwe ustawienie nowej uszczelki - szczegolnie polksiezycow, jak juz pisalem - pojdziesz na latwizne i nie zadbasz o to to cala robota na marne bo bedzie lac. Kiedys przez to kilka razy musialem zdejmowac miske - zareczam, potrafi wqrzyc. Nowa uszczelke zakladalem na smar - pomaga doszczelnic. Wazne jest tez by nie za mocno dokrecac te male srubki - jak za mocno dokrecisz to guma sie scisnie, powykrzywia i znow bedzie lalo...Taak wymiana uszczelki pod moska potrafi bc upierdliwa dlatego jak mowie - raz a dobrze. Co do srub od belki to sa one dosc duze - bodajze na klucz 19, wiec mi nie zdazylo sie urwanie ich mimo iz do odkrecania uzywalem tez przedluzek - inaczej nie ma mocnych. Wazny jest za to dobry klucz nasadowy zeby lba sruby nie obrobic.
|
Janio Miłośnik FSO To pole jest za małe ... Pruszków | 2003-07-07 12:49:24 Ano były. Ale już za kadencji Daewoo.
I gorzej się spisywały od starego rozwiązania. |
Bartek_w Caro, Truck Kraków | 2003-07-07 12:51:38 A ja mam przeglad silnikow: '93, '94, '96 i wszystkie maja korek na dnie z przodu. |
Mebig Miłośnik FSO Peugeot 307 Poznań | 2003-07-07 12:55:56 A ja mam plusa i mam korek oryginalny na płaskiej części skrzyni, na klucz chyba 19 i jednocześnie imbus. Niestety też przecieka, ale na moje szczęści tylko 0,5 litra na pół roku, mam nadzieje, ze do kolejnej zmiany w styczniu wytrzyma, nowy korek grzeje się w schowku (dostałem w prezencie) |