Sortuj wg daty: rosn±co malej±co |
marcinstarletka Starletka 1.3 XLi 91' Bydgoszcz | 2006-09-11 20:56:03 Witam
Na Pocz±tek dane: Autko starletka 1.3 2EE 12V 91' z gazem II gen. Objawy: P³yn ch³odniczy znika z uk³adu w zastraszaj±cym têpie (ca³y zbiorniczek starcza na 1 tydzieñ jazdy ok. 100 - 250 km). Co sprawdzi³em: - ¯adnych wycieków, podcieków itp. - sprawdza³em na zimnym i ciep³ym silniku, z góry i do³u. Wszystkie wê¿e i po³±czenia szczelne, ¿adnych ¶ladów osadu z wyschniêtego p³ynu ch³odniczego. - Olej w silniku i p³yn w ch³odnicy czyste wiêc to raczej nie uszczelka pod g³owic±. - Temperatura silnika w normie, ¿adnych skoków temperatury ¿eby siê przegrzewa³. - Ci¶nienie w uk³adzie prawid³owe i cyrkulacja p³ynu do i ze zbiorniczka wyrównawczego ok. czyli korek w ch³odnicy dzia³a. - P³ynu nie wyrzuca przez zbiorniczek wyrównawczy - Nagrzewnica szczelna. - Zadymienie spalin w normie, nie kopci na bia³o jak jest ciep³y i rura wydechowa sucha, nawet przy je¼dzie tylko po mie¶cie na krótkich odcinkach 5 - 10 km. - silnik pracuje bez zarzutu na gazie, a na benie lekko szarpie - ¶wiece na 1,3 i 4 cylindrze s± ok. ale na 2 cylindrze ¶wieca ma zardzewia³y korpus jak by "le¿a³a w wodzie" Przypuszczenia: Podejrzewam, ¿e g³owica ma jak±¶ nieszczeno¶æ ale nie w komorze spalania tylko na odcinku od kolektora dolotowego do zaworów ss±cych. Co mo¿na z tym faktem zrobiæ. Nie chcê robiæ remontu g³owicy, bo za du¿e koszta. Czy mo¿na to potraktowaæ jakim¶ uszczelniaczem do ch³odnic w p³ynie lub proszku i jakiej firmy bêdzie dobry. CO POLECACIE ¿eby mi nie zrobi³ butaprenu z p³ynu ch³odniczego. p.s. Teraz mi siê nasunê³o na my¶l, ¿ê jak kupi³em autko (2 lata temu) to wymieni³en p³yn ch³odniczy, bo nie widomo co by³o i jak d³ugo, to zala³em p³ynem COMMA - zielony. Jak mechanior spuszcza³ p³yn to zauwa¿y³, ¿e w p³ynie s± ma³e bia³e drobinki (co¶ jak kaszka manna) i ¿e to mu wygl±da na jaki¶ uszczelniacz. Czy przez jazdê z czystym p³ynem mog³o co¶ siê wyp³ukaæ i wystarczy daæ uszczelniacz i bêdzie ok. Pozdrawiam i czekam na Wasze sugestie i porady co z tym fantem zrobiæ. Marcin [ wiadomo¶æ edytowana przez: marcinstarletka dnia 2006-09-11 22:29:45 ] |
marcinstarletka Starletka 1.3 XLi 91' Bydgoszcz | 2006-09-12 06:19:39 Witam
Co do tej ¶wiecy to nie dok³adnie siê wyrazi³em. Ona jest zardzewia³a tylko na czê¶ci która jest w komorze spalania. Na zewn±trz nie ma ¶ladu rzdzy. |
Kafi TOYOTA SPEC Mazowieckie | 2006-09-12 06:48:27 A pompa??
Mo¿e membrany w parowniku?? A ile ubywa p³ynu?? |
marcinstarletka Starletka 1.3 XLi 91' Bydgoszcz | 2006-09-12 17:42:43 Witam
Kafi: Pompa jest szczelna i sprawna. Membrany w parowniku powinny byæ wporzo, bo maj± tylko nieca³e 20 ty¶ od nowo¶ci, a na gazie jest wszystko ok. i przewodem gazowym nie idzie nic poza gazem. P³ynu ubywa jakie¶ 0,5 - 0,7 l na tydzieñ (ok. 100 - 250 km). Piotr_Dzialdowo: Dobra muszê sprawdzæ i dam znaæ. Mam nadziejê, ¿e to nie uszczelka, bo mnie trochê zaboli i ciekawe ile? Cromm: Ch³odnica jest ca³a sucha zimna i ciep³a choæ s± lekkie ¶lady (napradê ¶ladowe) osadu ale one by³y ju¿ od czasu jak go kupi³em Ale jak by ciek³a i by odparowywa³o to taka ilo¶æ jak mi ucieka by³a by zauwa¿alna. Marcinm i Cromm: Uszczelka od strony kolektora wydechowego jest szczelna nic nie widaæ niepokoj±cego. Po bokach (rozrz±d, aparat zap³onowy) te¿ jest szczelny. Od strony kolektora ss±cego te¿ wygl±da ¿e jest ok. Ale tam s³abo widaæ, bo doj¶cie s³abe ale spróbuje dok³adniej sprawdziæ i dam znaæ. Czy jak by p³yn parowa³ to powinno byæ czuæ zapach p³ynu (taki charakterystyczny) pod mask±? U mnie nic nie czuæ ani na zimnym ani na ciep³ym. Teraz mam pytanie czy starletka 2EE ma podgrzewany kolektor ss±cy p³ynem ch³odz±cym, bo mo¿e tam lecieæ? Jak ma siê kwestia uszczelniaczy do uk³adu ch³odzenia. Lepszy w p³ynie czy w proszku i jakiej firmy. Macie jakie¶ do¶wiadczenie? Pozdro Marcin |
marcinstarletka Starletka 1.3 XLi 91' Bydgoszcz | 2006-09-12 19:02:53 Witam Ponownie
Wiêc tak sprawdzi³em jeszcze raz dok³adnie czy nie ma wycieków na oko³o uszczeki pod g³owic±, ch³odnicê i wê¿e gumowe na zimnym i ciep³ym i nic, suchutko. (lusterko i silna latarka) Sprawdzenie z butelk± z wod±. Pod³±czy³em jak Piotr doradzi³ i jak wê¿yk siê odpowietrzy³ nic nie wp³ywa³o do butelki prócz p³ynu z ch³odnicy. U¿y³em prze¼roczystej 1,5l po wodzie mineralnej ¿eby lepiej widzieæ i trzyma³em j± poni¿ej korka ch³odnicy ¿eby przewód mia³ spadek. Trzyma³em silnik na ró¿nych obrotach i gwa³townie dodawa³em gazu i nic, ¿adnych b±belków. A gdyby by³o ma³e pêkniêcie g³owicy w okolicy dolotu powietrza to p³yn mo¿e byæ wysysany do cylindra i st±d ci±g³e braki w p³ynie. Jeszcze jedno - jak odpalam silnik po d³u¿szym postoju (kilka godzin - noc) to zaraz po odpaleniu i przy dodawaniu gazu s³ychaæ lekkie bulgotanie w nagrzewnicy (odg³os przep³ywaj±cej cieczy w przewodzie) i po paru chwilach zanika. (tak by³o od czasu jak go kupi³em). Ju¿ mi sie pomys³y koñcz± co to mo¿e byæ? (mo¿e gdyby spalanie gazu drastycznie spad³o to pomy¶la³ bym, ¿e tojka przesz³a na wodê ). Czekam na Wasze dalsze sugestie. Pozdro Marcin |
marcinstarletka Starletka 1.3 XLi 91' Bydgoszcz | 2006-09-12 20:10:22 Hejka
Co s±dzicie o tych preparatach? Który najlepszy? LIQUI MOLY STOP LEAK STP SUPER-X TECHNICOLL - proszek HOLTS Pozdro Marcin |
marcinstarletka Starletka 1.3 XLi 91' Bydgoszcz | 2006-09-13 20:09:04 Witajcie
Cromm nie twierdzê ¿e nie masz racji, ale mo¿e te ¶rodki a¿ takie z³e nie s±. Je¿eli faktycznie moja tojka wcze¶niej je¼dzi³a na uszczelniaczu i nie ubywa³o p³ynu tylko dopiero jak ja wymieni³em p³yn to po 2 latach wyp³uka³o to co preparat zalepi³ to jego wytrzyma³o¶c by³a niez³a, a uk³ad przez ten czas siê nie zamuli³, bo autko nawet w wielkie upa³y w korkach sie nie zagotowa³o, gdzie niektórzy inni u¿ytkownicy dróg nie mieli tyle szczê¶cia. Niestety nie cierpiê na nadmiar gotówki i remont sinika nie wchodzi w grê (gdyby by³a kasa to inna bajka), a uszczelniacz mo¿e pomo¿e i liczê siê z ewentualnymi konsekwencjami jego zalania. Mo¿e nie taki diabe³ straszny jak go maluj± . Dlatego chcia³bym wybraæ jak najlepszy ¶rodek i zastanawiam siê nad LIQUI MOLY lub STP. Mo¿e jak znajdê trochê wolnego czasu to zanim zastosujê uszczelniacz, zdejmê kolektor ss±cy, a jest z tym kupa roboty (ma³o miejsca, pewnie nie by³ nigdy ruszany i nie wiadomo jak puszcz± ¶ruby). Mo¿e wtedy zobaczê jak wygl±da to od ¶rodka (mo¿e tylko uszczelka pu¶ci³a g³owica - kolektor ss±cy). Czy jak leci p³yn to kana³ dolotowy powinien byæ "umyty" lub co¶ w tym stylu - tak mi siê wydaje. Jaka jest szansa, ¿e to uszczelka pu¶ci³a po 16 latach i 185000 km jak nie by³a ruszana? Odleg³o¶æ na tej uszczelce miêdzy kana³em dolotu 2 cylindra, a kana³em wodnym to ok. 1cm na najktótszym odcinku. Natomiast miêdzy kana³em wodnym, a koñcem obudowy kolektora to tylko ok. 5mm i s±dzê, ¿e prêdzej tu by pu¶ci³a (mogê wkleiæ fotkê uszczelki jak Bêdziecie chcieli). Co Wy na to? Czekam na Wasze opinie. Pozdro Marcin |
Kafi TOYOTA SPEC Mazowieckie | 2006-09-14 06:54:30 ano poka¿ te fotkê. |
marcinstarletka Starletka 1.3 XLi 91' Bydgoszcz | 2006-09-14 15:30:27 Witam
Proszê oto fotka. Na fotce jest tak ustawiona ta uszczelka jak przychodzi na samochód. Licz±c od lewej to kolejno¶æ cylindrów jest nastêpuj±ca: 4-3-2-1. Pozdro |
Kafi TOYOTA SPEC Mazowieckie | 2006-09-15 05:55:12 to nie jest uszczela g³owicy a kolektora ss±cego!!!
I jak tam by uszczela siad³a to za tob± siwo!! |
marcinstarletka Starletka 1.3 XLi 91' Bydgoszcz | 2006-09-15 06:23:25 Witam
Kafi ja wiem, ¿e to jest uszczelka kolektora ss±cego i o ni± mi w³a¶nie chodzi³o. Mo¿e siê dok³adnie nie wyrazi³em lub nie doczyta³e¶.
Kafi Uszczelkê pod g³owicê narazie wykluczy³em, brak oznak jej puszczania (silnik siê nie przgrzewa, olej czysty, p³yn ch³odnichy czysty - bez oleju, kompresja nie ucieka w uk³ad ch³odzenia i jego ci¶nienie jest w normie). Mówisz:
A mo¿e byæ tak, ¿e katalizator jest na tyle dobry, i ma tak wysok± temperaturê, ¿e para wodna z p³ynu ch³odniczego w nim "znika" i dlatego nic nie dymi na siwo? Pozdro |
marcinstarletka Starletka 1.3 XLi 91' Bydgoszcz | 2006-09-15 15:57:45 Wiam
Mi siê nigdy nie zdarzy³o przegrzaæ tego silnika ale nie wiem jak poprzedni niemieccy w³a¶ciciele. Wrêcz przeciwnie mam trochê niedogrzany silnik, bo termostat otwiera sie za szybko co¶ oko³o 70 stopni i muszê znowu go wywaliæ . Jak sprowadzi³em autko to mia³ padniêty termostat tak, ¿e otwiera³ siê przy 30 - 40 stopniach i wymieni³em go na jaki¶ JC. Ju¿ cholera 2 termostsaty w ci±gu 2 lat pad³y ¶rednio na rok jeden starcza. Ju¿ nie wiem jakiej firmy termostat kupiæ (JAKIEJ FIRMY WY POLECACIE), bo pierwszy by³ jaki¶ JC drugi niby japoñski te¿ z JC i oba po roku do dupy. Nie podejrzewam, ¿e to wina termostatu, ¿e p³yn znika. Cromm wierz mi ¿e chcia³bym ¿eby to lecia³o na jakims wê¿u, bo wtedy by³ by problem z g³owy ale niestety jest jak na z³o¶æ suchutko na wê¿ach nawet ¶ladów pocenia siê nie ma. Ju¿ dostaje cholery jak nie wiem którêdy to leci . Jutro rano chcê zanim go odpalê wykrêciæ ¶wiece i zobaczyæ czy które¶ denko t³oka nie jest mokre (bo po je¼dzie powinno byæ suche) lub nie stoi na nim p³yn (szczególnie na 2 cylindrze). Pozdro |
carinus TOYOTA SPEC Lexus IS 200+UAZ 469 lubuskie /Belgia | 2006-09-15 21:40:49 Dziwnym trafem dzisiaj mialem podobny przypadek w podobnym silniku.¯ona przyjecha³a z pracy i oznajmila ze temp. skoczyla na maxa.No i faktycznie plynu ubylo a wyciekow zadnych nie ma.Pod samochodem sucho.Ostatnio zalewalem zbiorniczek wiosn± ale nigdy nie mialem przypadku takiej ¿ar³ocznosci na plyn.Dziwna sprawa. |
marcinstarletka Starletka 1.3 XLi 91' Bydgoszcz | 2006-09-15 22:44:22 Carinus to faktycznie bardzo dziwnie i podobnie jak u mnie.
Mi siê uda³o nie przegrzaæ silnika, bo co¶ mnie tknê³o ¿eby zobaczyæ ile mam oleju i zobaczy³em, ¿e w zbiorniczku wyrównawczym nie ma p³ynu (wyssa³ do sucha) a w ch³odnicy ledwo by³y zakryte górne ¿eberka. Dola³em p³ynu do pe³na (ch³odnicê i zbiorniczek) i po tygodniu znowu wyssa³ zbiorniczek do minimum, dolalem i znowu zesz³o narazie do po³owy zbiorniczka ale ma³o je¼dzi³em (ok. 70 km). Jestem ju¿ ca³kiem g³upi co to mo¿e byæ. Mo¿e uda Ci siê co¶ znale¼æ i u mnie bêdzie podobna usterka. Jak bêdziesz wiedzia³ co to by³o, to daj znaæ. Bêdê wdziêczny. Zauwa¿y³em jedn± rzecz (teraz codziennie zagl±dam do zbiorniczka i ch³odnicy jak jest zimny tak dla ¶wiêtego spokoju), ¿e nie zawsze ch³odnica za¶sie p³yn ze zbiorniczka i nie jest zalana pod korek (nie to ¿eby by³a sucha - ¿eberka s± zalane), a np. na drugi dzieñ jest juz pe³niutka i wtedy zejdzie trochê ze zbiorniczka. Czy to normalne zjawisko, czy mo¿e zaczyna szwankowaæ korek w ch³odnicy. Czekam na Wasze dalsze sugestie Pozdro Marcin |