Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
bobas_sk Sympatyk FEFK Skoda Rapid Chorzów | 2008-01-21 21:38:31 Panowie, straciłem nerwy co do lakierników. Ceną są okropnie wysokie za pomalowanie, a doszukać taniego się nie potrawie Więc padło na to ze sam sie za to wezmę
Moje pytanko dotyczy, przygotowania. Co muszę kupić żeby przygotować i pomalować zderzak ew. jakie narzędzia. Prosiłbym o podanie takich przedmiotów których mogę użyć w domowych warunkach. Jeśli ktoś już malował coś sam to może napisać krok po kroku co i jak Zastanawiam się nad kupnem takiego urządzenia KLIK [ wiadomość edytowana przez: bobas_sk dnia 2008-01-21 21:50:41 ] |
Nero Ford Escort Kombi Głogów | 2008-01-21 22:23:22 ten pistolet ktory znalazles nie nada sie do malowania zderzaka.
KLIKNIJ proponuje taki pistolet. Jesli nie malowales jeszcze takich elementow to proponuje pocwiczyc na czyms.
lepiej polozyc 2-3 warstwy ciensze niz 1 bardzo gruba [ wiadomość edytowana przez: Nero dnia 2008-01-21 22:26:45 ] |
kamil76 Sympatyk FEFK Citroen C4 Grand Pic ... Ostróda | 2008-01-21 22:28:48 jeżeli nie masz żadnego sprzętu ,a co gorsze doświadczenia w malowaniu to lepiej oddaj go lakiernikowi ,bo koszta zakupu jego przewyższy zapłate dla fachowca no i nerwy przy poprawkach które także wiążą się z kosztami ,no i jak nie masz ogrzewanego garażu to też z tego nic nie będzie |
mikruss podkręcona vectra Korytnica/Wrocław | 2008-01-22 00:32:51 Co do matowania (wiadomosci od lakiernika-sam tez tak maluje)
podklad szlidujemy na mokro papier 400, pozniej 600 malujemy bazą jezeli ktos ma wprawe to od razu po czesciowym schnieciu jedzie bazą 3 razy i klar lub matuje papierem o gramaturze 800 (jezeli drobne zacieki itp to najpierw 600), oczywiscie jak nam wyschnie baza, ok 3 dni do pelnego schniecia, zalezy od lakieru itp. Po nalozeniu klaru jezeli mamy jakies nierownosci to ew. papier na mokro (woda z szarym mydlem) 2000 i delikatnie matujemy, pozniej pasta plerska. W sklepie wszystko Ci ladnie dobierze, lakier utwardzacze itp. Zderzaka nie polerujemy maszynowo, szczegolnie jak tego nie robiles nigdy, bo na plastiku sie odparzy lakier. Ja radze najpierw sprobowac pomalowac jakis arkusz blachy lub czegokolwiek aby dojsc do wprawy jakiejs i ustawic pistolet-nie moze za bardzo pylic ani nie moze kapac z dyszy w trakcie malowania. Ja podkladem malowale 2 razy bo mi nie wychodzilo, pozniej nalozylem lakier (bialy) troche nie wyszlo i 3 dni czekalem , zmatowalem, i malowalem. Nakladalem w tedy od razu gdzies 3 warstwy w odstepach ok 30-40 min. W sklepie tez Ci powiedzą po jakim czasie moze isc kolejna warstwa. Trudne to nie jest tylko chciec trzeba. [ wiadomość edytowana przez: mikruss dnia 2008-01-22 00:34:07 ] |
yezXR3i Sympatyk FEFK BMW E91 Bukowno | 2008-01-22 02:00:41 bardzo przykro mi to mówić, ale techniki podane przez was, nie wątpliwie specjalistów w dziedzinie na nic się koledze przydadzą :] Otóż już wyjaśniam dlaczego. Z dniem 1.01.2008 w naszym kraju weszło w życie rozporządzenie (przepis) UE, który zabrania malowania samochodów lakierami rozpuszczalnikowymi (lub rozcieńczalnikowymi) oraz ich sprzedaży w tymże celu. Od teraz auta możemy malować jedynie lakierami WODNYMI! A tu techniki są troszkę inne.. Np dla przykładu bezbarwny kładziemy po kilku godzinach (moze byc nawet 24h), aby baza była wyschnięta bo wodna baza nie wyschnie pod bezbarwnym tak jak miało to miejsce w rozcieńczalnikowych. Co do problemów natury prawnej:
1)Np firma "Du Pont", lider w tej dziedzinie praktycznie zaprzestał sprzedaży lakierow rozcieńczalnikowych 2)inne firmy też przestawiły się na "wodę" 3)można nabyć lakiery rozcieńczalnikowe np system IVAT, ale jest to system mieszalni przemysłowej i przy zakupie takiego lakieru należy podpisać rozbudowane imienne oświadczenie o wykorzystaniu lakieru. W wypadku kontroli firmy która sprzedała lakier, masz wjazd na chatę i pytanie "gdzie ten płot pomalowany lakierem na forda?" i masę problemów. 4)jeśli już decydujesz się na lakier wodny, to pamiętaj aby użyc pistoletu z dyszą nierdzewną, ale jeśli takiego nie masz to umyj go dokładnie po malowaniu. życzę powodzenia ps. Moje wiadomości nie są wyssane z palca, od 12 lat moi rodzice prowadzą mieszalnię lakierów a więc wiem coś niecoś |
on-driver Sympatyk FEFK Corrado Wrocław | 2008-01-22 10:17:09 do odtłuszczania najlepsza jest woda z mydłem i nic po za tym. Kto jeszcze nie próbował niech spróbuje |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2008-01-22 10:37:25
podczas szlifowania papierem to tak, ale polecam jeszcze odtłuszczenie przed samym malowaniem |
jerico Sympatyk FEFK Mondeo MK4 Wojkowice | 2008-01-22 17:48:02
Wymieniłem go na betonowy! A wracając do tematu. W twojej niewątpliwie poprawnej i zgodniej z stanem faktycznym wypowiedzi doszukałem się tylko jednej różnicy w malowaniu tym czy innym lakierem. A mianowicie "czas schnięcia poszczególnych warstw". Nie chce się tu spierać bo moja wiedza w tym zakresie jest mała. Jednak nie dopatruje się aż tak ogromnych różnic w malowaniu. Natomiast jeśli wyliczysz mi inne bardziej odmienne różnice to zwracam honor i kończę dyskusję. |