[Pony 1,5 93"] Wymiana uszczelki glowicy.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich, szukam ksiazki badz jakichkolwiek danych pomocnych do naprawy (wymiana uszczelek w silniku) z jaka sila maja byc dokrecane poszczegolne sruby itp, bylbym wdzieczny gdyby ktos posiadal jakies PDFy badz zdjecia ktore pomogly by mi w naprawie mojego autka ( jestem kompletnym laikiem a jestem zmuszony do naprawy auta samemu) Pomozcie PROSZE

[ wiadomość edytowana przez: michabln dnia 2008-02-21 15:04:43 ]

[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-03-15 15:33:08 ]
[ powód edycji: tytuł ]
  
 
Ponieważ silnik w Twoim Poniaczu jest bliźniaczy z 1.5 w Colcie C5x, więc załączone linki na pewno będą pomoce:


link do działu download Mitsumaniaków
link do działu download Mitsumaniaków
  
 
Bardzo dziekuje i dam znac jak mi poszlo poraz pierwszy robie sam remoncik przy silniku i troche sie obawiam bym tego nie xxxxxxxxx

[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-03-15 15:31:50 ]
[ powód edycji: usunięcie wulgaryzmów ]
  
 
dobrze usuń resztki starej uszczelki i jeżeli nie masz zwichrowanej przylgni to możesz zakładać i skręcać - oczywiście dokręcaj w kolejności i z siłami określonymi w manualu

powodzenia
  
 
Cytat:
z jaka sila maja byc dokrecane poszczegolne sruby itp,



Ostroznie zdejmij pasek rozrzad. Zaznacz wszystkie miejsca jak go zostawiales - poszukaj znacznikow, upewnij sie, ze wszystko jest cacy. Sprawdz, czy nie latwiej Ci bedzie zdjac glowice razem z dolotem i wydechem (tylko kolektorami czywiscie

Wazna jest kolejnosc w jakiej glowice zdejmujesz. Silnik musi byc zimny!

Skompletuj porzadne narzedzia. Jesli nie masz zbyt wielkiej pary w lapach, to popros kogos o pomoc przy sciaganiu i zakladaniu glowicy. Dolna powierzchnia glowicy NIE MOZE zostac zarysowana w jakikolwiek sposob (no chyba ze chcesz ja planowac): szrama typu 1mm to bardzo czesto dyskwalifikacja.

Rob duzo zdjec, ze wzgledu na to ze rozlaczasz prawie wszystko w silniku - fotki dodadza Ci pewnosci, ze skladasz wszystko do kupy i poprawnie.

Nie spiesz sie i mysl przy pracy. Odkrecasz srubke.. zdejmij element wkrec srubke spowrotem. To bardzo usprawnia prace!

Krotkotrwale rozgrzanie silnika polecam tylko do odkrecania srub na kolektorze wydechowym - silnik musi myc chlodny przy odkrecaniu glowicy!

Sprawdz, czy wszystkie paski, uszczelki itp ktore juz masz, na pewno pasuja do Twojego modelu. Mnie np xxxxxxxx, ze pasek do balancera (ten pod paskiem rozrzadu) nie pasowal.. ghrrrr

No t o zaczynamy - ja ide robic swapa glowicy. Moja motywacją jest juz tylko xxxxxxxxxx, jesli po tej wymianie w mojej sonatce przepali sie chociaz zarowka, to po wyplacie kupie sobie toyote, albo fiata cinqecento, bo tam sie silniki jedna reka da podniesc i wymienic .

Poszukaj mojego watku sprzed kilku dni - masz tam kupe ladnych fotek jak wymienialem uszczelke/glowice..

Kolego, jak na światowca to zapominasz o manierach, wyrazy niecenzuralne zachowaj dla siebie.

[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-03-15 15:29:19 ]
[ powód edycji: usunięcie wulgaryzmów ]
  
 
Cytat:
2008-02-23 10:49:16, Laokon pisze:
Sprawdz, czy nie latwiej Ci bedzie zdjac glowice razem z dolotem i wydechem (tylko kolektorami czywiscie



cyniczne ale dobre
  
 
dobrze mi napisal, bo jestem kompletnym laikiem lol
zaczne w przyszlym tyg bo mi niestety jeszcze czasu brakuje a i odpowiednich kluczy jeszcze nie mam wiec jeszcze to poczeka ale wielkie dzieki wszystkim za pomoc
pozdrawiam
  
 
Aby nie rozwalić pontona wystarczy mieć trochę praktyki . Pocelować rozrząd , śruby dokręcać od środka na zewnątrz z siłą " rurka metelowa 0,5m" . u mnie działa jak talala.
Głowica planacja, nie potrzeba uszczelki od kolektora wydechowego oryginalna jest metalowa a koło rozrządu wykręcają u szlifierza na maślane oczy . Jedyny problem to uszczelka od kolektora dolotowego ja skrobałem ją 2 godziny a na nową czekałem tydzień bo nie pyliło mi się kupować w aso całego kompletu uszczelek