[Accent 96] ściąga na prawo

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zaczęło mi ściągać samochód na prawo. Zauważyłem że brzeg lewej przedniej opony jest bardziej zużyty niż prawej. Ponadto na nierównościach słychać niekiedy zgrzyt z prawej strony. Czy możliwe że zrąbana jest zbieżność bądź amortyzator z prawej strony? A może coś innego?
Pozdrawiam
  
 
Może być wiele rzeczy, ale na pewno pierwsze co bym zrobił sprawdził zbieżność i amortyzatory.Jak będziesz dłużej jeździł to stracisz oponę... Możesz mieć wygęty wachacz, zużyte tuleje.Jedź na diagnostykę ,niech Ci "przetrzepie" całe zawieszenie i będziesz wiedział co tłucze i gdzie są luzy...To nie jest drogi interes..
  
 
mój Accencik z 95" ma identycznie ściąga lecz na lewa , jak juz doczytałem sie na forum jest kilka objawów, no i u mnie słychać zawsze jakby klocki sie nie odblokowywały, czyli mam zrąbany ten caly uklad odpowiedzialny za hamowanie z prawej strony i kolo mi hamuje , lecz powiem nie grzeje sie , myslicie ze ta pompka nie puszcza czy cos?
  
 
Jeśli ściąga autko, to zacząłbym od sprawdzenia zbieżności i amortyzatorów (szczególnie jak zbiera ci jedną oponę bardziej od drugiej),potem hamulce na hamowni. Jak będzie ok, to sprawdziłbym stopień zużycia zawieszenia i układu kierowniczego zawieszenia. Jeśli hamulce się blokują, to prawdopodobnie są już dość dobrze zapieczone. Trzeba zaciski szczęk koniecznie rozebrać i wyczyścić, przy okazji sprawdzając stan klocków hamulcowych. Dobry mechanik zrobi to w godzinę. Jeśli chodzi o sprawność układu hamulcowego, to nie ma się co zastanawiać nad kosztami - na drodze nie ma kompromisów. Pozdrawiam!
  
 
Hamulce są OK! Skłaniam się do amortyzatorów! Jutro pojadę na stację żeby przetrzepali hultaja i tyle! Dzięki za podpowiedzi!
Aha a propo amorków! Jakie polecacie i jak to może wyglądać kwotowo?
  
 
O amorkach dopiero co było na forum tytuł postu"Amorki" poczytaj- wszystko w zasobności portfela!!!
  
 
Byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej. Przetrzepali go i wychodzi że wszystko gra. Mała uwaga kolesia który oglądał hultaja że przy wymianie poduszki amorka z prawej strony mogło kółko zmienić kąt nachylenia. Ale kurde zbieżność gra.
  
 
przeloz popony z lewej na prawa strone,zobaczysz,ze bedzie w druga strone sciaga...wymien oponki z przodu..ew z tylu na przod przeloz
  
 
Cytat:
2008-02-04 12:08:07, david30 pisze:
Byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej. Przetrzepali go i wychodzi że wszystko gra. Mała uwaga kolesia który oglądał hultaja że przy wymianie poduszki amorka z prawej strony mogło kółko zmienić kąt nachylenia. Ale kurde zbieżność gra.


Kolego. Co rozumiesz pod określeniem "przetrzepali". Czy zawieszenie było badane na szarpakach? Jeżeli po zamianie kół nadal będzie ściąganie to być może samochód jest miękki na drążkach reakcyjnych, lub miejscu montowania do nadwozia wahacza. Wykonaj dwie próby. Podnieś to koło na podnośniku i szarp mocno w różnych płaszczyznach. Ma być sztywno. Porównaj z drugim kołem. Druga próba. Na przyczepnej nawierzchni ruszaj na wprost ostro do przodu. Z bezpiecznej odległości niech ktoś obserwuje przednie koła. Jeżeli mocno pracują schodząc się i rozchodząc to znaczy, że jest zmęczona guma w końcówkach drążków reakcyjnych lub wahaczach. I już wszystko będziesz wiedział. Zużyty amortyzator będzie powodował pływanie samochodu, nigdy ściąganie w jedną strone. Charakterystyczne uszkodzenie opony z powodu amortyzatora to wycięcie bieżnika w ząbki, mocniejsze na krawędziach. Amortyzatory możesz sprawdzić uginając mocno nadwozie przy każdym kole. Po ugięciu ma wstaś. Czym więcej bujnięć tym gorszy amortyzator.
  
 
Witam
Dołożę swoją przygodę ściąga Accenta w lewą stronę.
Sprawdziłem wsztko co było możliwe tzn: stan zawieszenia, zbieżość, stan bieżnika i wyważnie opon stan hamulców klocki zacisk. Jak ściągało tak dalej ściąga. Jednego czego nie zrobiłem to przełożenie kół z lewej strony na prawą Przyszła zima czas zmiany opon i tu się wyjaśniło, że moje letnie opony miały lewicowe poglądy. Fulda Diadem Linero.
Pozdrawiam