[Sonata 2001] Kilka pytań po zakupie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Kupiłem wczoraj Sonatkę z początku 2001r, 2,4l, automat - kupiłem od I właściciela który ją kupił w USA i po 4 latach sprowadził jako mienie, pojeździł trochę i ja ją kupiłem.... czeka mnie ciut roboty... jak to z takimi parolatkami...

Mianowicie muszę wymienić miskę olejową - ale nie mogę nigdzie znaleźć miski do tego modelu - może ktoś z Was wie gdzie mogę dostać...??

Druga sprawa to czy to jest normalne że jak się zatrzymam auto i stoję na hamulcu to skrzynia czasem rusza delikatnie autem, niezależnie czy naciskam mocno czy słabiej na hamulec - czyż by to było świadectwo uszkodzenia skrzyni...? może to kwestia że tak się dzieje na zimnej skrzyni - na ciepłej nie zauważyłem tego....

Po za tym jak znacie godny polecenia warsztat w Warszawie to proszę o info... bo muszę wymienić simerbloki wahaczy i pewnie rozrząd....

Dzięki za pomoc
Pozdrawiam,
Marcin

[ wiadomość edytowana przez: a_marcin dnia 2008-02-19 14:14:50 ]

[ wiadomość edytowana przez: MacTB dnia 2008-02-22 12:10:35 ]
  
 
Miskę można tu:
http://idg.allegro.pl/show_item.php?item=313655248

Co prawda do modeli do 2000 roku ale może mieć i do nowszych.

[ wiadomość edytowana przez: Cezar46 dnia 2008-02-19 14:20:44 ]
  
 
dziwne że trzeba wymieniać miskę w tak młodym aucie;

powinieneś wymienić olej w skrzyni biegów (dosyć droga sprawa)
  
 
Miski olejowej w internecie brak.
Prawdopodobnie tylko w ASO na zamówienie za około miesiąc.


Jedynie miejsce gdzie jest szansa to

MKS Serwis
02-786 Warszawa
ul. Jastrzębowskiego 22
Tel. 022 855 04 46

przeszukają wszystkie magazyny i hurtownie, a jak nie to ściągną z Korei (raz na 3 miesiące)
  
 
Hej,

Dzięki za zainteresowanie.

Cezar46 - ja tą miskę znalazłem na allegro, ale tam jest napisane "Nie pasuje do modeli po 1995." - jesteś pewien że będzie pasować....?

e-gen - masz rację, ale to jest szczególny przypadek, mianowicie auto przyjechało w 2005r z USA - czyli prom, morskie powietrze itp, później było jeżdżone ale ostatnie kilka ładnych miesięcy stało nie jeżdżone w ogrodzie aż usiadło - w sensie zeszło powietrze z kół.... - tak więc biorąc pod uwagę specyfikę tego przypadku, myślę iż jest to powód dla którego przerdzewiała (no prawie - na stacji diagnostycznej kazali szybko wymienić ... - a powiedz, czy można jakoś ustalić czy był wymieniany olej w skrzyni...?

kpawel - dzięki, zadzwonię do nich... ale pewnie mnie skasują...

Pozdrawiam,
Marcin
  
 
Stan oleju trudno ocenić, nowy ma kolor czerwony, a przechodzony kolor brązowy i śmierdzi spalenizną.


>Olej do twoje skrzyni to:
DIAMOND ATF SP-III
Ilość oleju w skrzyni 8 litrów
Ilość przy wymianie ~5 litrów

Olej ten można nabyć w salonie Mitsubishi
MITCAR
ul.Sporna 1/3 (róg ul.Puławskiej)
02-846 Warszawa
tel. (22) 543-37-13

MITSUBISHI Dia Queen ATF SP III cena 39zł /litr

>Filtr oleju do skrzyni automatycznej

Filtr kupisz tutaj cena około 50zł
Samko
ul. Spokojna 7
Warszawa
Tel. 022 636 69 88 (89) wew. 41, 42
kom. 0 507 084 240
  
 
Dzięki za namiary - to ze skrzynią sobie poradzę,

.... ale ta miska okazuje się problemem... MKS sprowadzi - za 3-4 tygodnie ale cena to 650 netto.... bez sensu...

Pozdr
  
 
A co do skrzyni to ma ona prawdopodobnie dwa filtry oleju: zewnętrzny podobny do zwykłego filtr oleju i wewnętrzny umieszczony w misce olejowej skrzyni.

Model skrzyni Sonata F4A42-1

Wymiana oleju 150zł, bo trzeba zdając miskę olejową skrzyni.

Innego oleju niż napisałem nie kupuj, ten jest jedyny prawidłowy i nie ma zamienników.

[ wiadomość edytowana przez: kpawel dnia 2008-02-19 16:12:04 ]
  
 
prawdopodobnie będziesz musiał pojechać do warsztatu, który się zajmuje automatami żeby Ci wymienili, przygotuj ze 6 stów
  
 
Jeżeli jest taki problem z miską to przemyśl czy nie można tego naprawić tak zwanym twardym lutem. Polega to na zalaniu uszkodzeń mosiądzem a zrobi to każdy spawacz z aparatem acetylenowym. Chyba, że cały spód to wielkie sito, wówczas można w miejsce uszkodzonego wspawać nowy fragment. Taka miska to przecież nie koronkowa robota. Poszukaj u tych co przyważa części z Holandii. Co do skrzyni to chyba zachowuje się normalnie, po zdjęciu nogi z hamulca auto ma ruszać bez dodawania gazu. Olej czerwony, nie śmierdzący przepaleniem nie wymaga wymiany, no chyba, że chcesz koniecznie. Poczytaj w internecie o automatach "autoserwice Olczak".
  
 
Generalnie dzięki Panowie za sugestie... jestem tu nowy i czuję się pozytywnie zaskoczony przyjęciem....

A generalnie powiedzcie czy dobrze zrobiłem kupując tą maszynkę.... tak na serio...

Wracając do skrzyni to jak mi się uda to pojadę ze szfagrem do znajomego warsztatu na kanał i sami wymienimy olej.

Natomiast jeśli chodzi o napawanie miski - znacie może jakiś sensowny serwis w Wawie co nie zedrze za to zbyt dużo...??

Pozdr.
Marcin

[ wiadomość edytowana przez: a_marcin dnia 2008-02-19 21:47:10 ]
  
 
Miski jeszcze możesz poszukać używanej z auta do rozbiórki.
Może być w dobrym stanie.
  
 
Właśnie Cezar46 - siedzę i wyszukuję szroty co by jutro podzwonić.... - może znacie jakiś szrot specjalizujący się w Hyundai'ach...?? - gdzie mają wyłącznie takie autka...?

pozdr.
Marcin
  
 
Wejdź na www.japancar.pl. Mają sporo do zaoferowania. Tyle tylko że to łódź!
  
 
Znalazłem takie ogłoszenie

Firma Auto Japan&Korea oferuje części do samochodów japońskich i koreańskich od dostawców zagranicznych. Posiadamy wieloletnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej (rok założenia firmy 1987). Istnieje możliwość wysyłki przez firmę kurierską DHL, jak również montażu zakupionych u nas części. Kontakt: inż. Marek Lasoń tel.502088947; faks ( 012 ) 2941260 e-mail: japaneng@interia.pl
  
 
Hej

david30 - wysłałem zapytanie, czekam na jakieś info od nich - to że z Łodzi to nic... - dzięki.

Dzięki Cezear46 - wysyłam maila do gościa.

Pozdr.
Marcin
  
 
Witajcie...

Stała się żecz niesamowita... już załamany - miałem zamawiać w Koreii miskę przez jaką firmę za 700 zł netto lub używaną - dostałem of. z jakiegoś szrotu za 400 zł....

ALE...

Zajechałem do serwisu Hyundai'a na Pradze i ... powiedzieli że na jutro będzie miska - cena 130 zł brutto... plus uszczelka klejowa i instalacja - razem 260....

I już jeżdże oczywiście z nową miską...

Mam jeszcze takie pytanko - bo chciałem wymienić radio i okazuje się iż to nie takie proste bo mam wersję USA i muszę znaleźć europejski panel - ten cały przód w którym jest radio bo to co mam jest nie wymiarowe - za wąskie... i zaokrąglone od góry.. - a muszę wymienić bo to radio magnetofon gdzie radio nie jest przystosowane do naszych częstotliwości - znaczy nie można ustawić np. 94.00 tylko 94.1 - i w związku z tym nie wszystkie stacjie mi działają prawdidłowo...

Dzięki za pomoc...
Pozdrawiam...
Marcin

[ wiadomość edytowana przez: a_marcin dnia 2008-02-23 21:31:12 ]
  
 
z radiem chyba jest tak jak u mnie... tzn. tam nie jest waskie radio tylko tak naprawde radio montowane jest za ta plastikowa konsola, po jej zdjeciu zobaczysz normalnie wymiarowe radio, u mnie tez tak bylo tez wersja amerykanska i niedosc ze radio slabo odbieralo to jeszcze na kasety.. .takze po zdjeciu bedzie normalnych wymiarow radio na 4 sroby przykrecone i wtedy sie wysunie, a zamontowanie nowego to lada wyzwanie zeby tak dopasowac zeby sie wsunelo. mi jakos na prowadnicy deawoo montowal mimo ze radio blaupunkt takze po montarzu jest spoko