Silnik krokowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy za bujanie na wolnych obrotach odpowiada tylko silnik krokowy czy coś jeszcze?I jak to trafnie zdiagnozować żeby nie wywalić niepotrzebnie kase czy jest jakiś sposub na sprawdzenie tego samemu doradcie.
  
 
jest. trzeba włożyć silniczek od innego auta którego obroty nie bujaja się. jednak jeśli taka przypadłość występuje na benzynie to na 90% jest to wina własnie silniczka.
pozdrawiam
  
 
Silniczka ,albo przewodów powietrza które go niego dochodzą, jeśli będą pęknięte to obroty mogą być nie stabilne, szczególenie z rana. Ja miałem pęknięty ten wężyk i tak było. Najczęściej pęka na końcach , zobacz w jakim jest stanie, bo wężyk kosztuje 20zł i skoda przez taką głupote wydawać kase na nowy silniczek krokowy.
  
 
a tak z ciekawosci to gdzie jest ten silniczek ? w e36 316 ?
  
 
Cytat:
2004-12-22 09:23:55, tolo84 pisze:
a tak z ciekawosci to gdzie jest ten silniczek ? w e36 316 ?


silnik krokowy bedziesz mial gdzies blisko kolektora ssacego takie okragle z dwoma odchodzacymi rurkami i jednym przewodem elektrycznym
  
 
czesc

moj samochod ma pewna przypadlosc:
- zbyt niskie obroty na biegu jalowym,
- w trakcie jazdy np na biegu, wrzuce luz i obroty spadaja do 500 a potem z powrotem na okolo 800 i faluja,
- przy gwaltownym hamowaniu samochód gasnie

- czy to jest wina silnika korkowego ?, i czy mozna go samemu rozebrac przeczyscic i poskladac ??
- czy moze miec to zwiazek z zabezpieczeniem przed zlodziejem na pompie paliwa ?, chodzmi ze zbyt male napiecie na pompie ?( i czy to rozumowanie jest sluszne)

najwazniejsza dla mnie kwestia czy mozna samemu rozebrac i poskladac silnik krokowy ??

pozdrawiam



  
 
Silnik krokowy jest nierozbieralny ale można go wyjąć i przemyć benzyną tak żeby ta przeponka w nim sie luzno przesuwała bez większych oporów a sprawdzić go można omomierzem tylko ilu pinowy jest ten silnik? bo w każdym modelu jest inny.Napisz jaki masz model bmw rok i silnik a ja popatrze czy mam do tego modelu dane.
  
 
czesc

bmw 316i z 1990 roku
silnik 1,6 (silnik m-40) na wielopunktowym wtrysku (chyba )




pozdrowienia
  
 
podobno sa to tez objawy wdliwego przepływomierza, ale jak juz pisalam w inny poscie, moze to byc gumowy przedo doprowadzajacy powietrze do silnika - pomiedzy przeplywomierzem a kolektorem (bodajze jest to kolektor)
  
 
W twojej beemce jest silnik krokowy dwu pinowy i tam rezystancja ma być między pinami 8 plus minus 2 OHM ale jak byś miał silniczek uszkodzony to by wogule niebyło wolnych obrotów tylko odrazu gasł by po puszczeniu gazu.To co opisujesz wygląda mi na jakiś feler z nieszczelnością tak jak by gdzieś faktycznie brało lewe powietrze przejrzyj dokładnie wszystkie węże i połączenia i przy okazji luknij na świece może któraś ma przebicie.
  
 
a jeśli czuć do tego jeszcze benzynę to co to może znaczyć?