Intercooler

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś się orientuje na jakiej zasadzie działa w/w (chodzi mi oto co jest czynnikiem chłodzącym powietrze) w 2,5 td?

Pzdr

Paweł
  
 
Cytat:
2004-09-11 10:07:53, kuba pisze:
czynnikiem chłodzącym powietrze) w 2,5 td?



Powietrze...???


[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2004-09-11 12:09:31 ]
  
 
Cytat:
2004-09-11 12:08:55, PiotrS pisze:


Powietrze...???


[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2004-09-11 12:09:31 ]



W sumie niby tak. Wszelkiej maści płyny silnikowe typu ojej i płyn chłodniczy odpadają bo są hot, a nic innego nie przychodzi mi do głowy.

A teraz drugie pytanko:
Kiedy powinno się załączać śmigiełko przy chłodnicy powietrza?
Czy wtedy kiedy załącza się turbina czyli ok.2100rpm? (na zdrowy rozum, to chyba tak)
A może uzależnione to jest od prędkości lub istnieje siakowyś czujnik, który analizuje temp. powietrza i puszcza sygnał do śmigła kólera?
  
 
Turbo to dla mnie temat zupełnie obcy ale spróbuję.
Wydaje mi się, iż turbina pracuje cały czas ale efekt doładowania odczuwasz dopiero przy tej pedkości.
Wiatrak powinnien chodzić cały czas aby zapewnić ciąg, bo przecież powietrze przechodzi przez intercooler non stop.- trafiłem?
  
 
Cytat:
2004-09-11 20:58:59, PiotrS pisze:
Turbo to dla mnie temat zupełnie obcy ale spróbuję.
Wydaje mi się, iż turbina pracuje cały czas ale efekt doładowania odczuwasz dopiero przy tej pedkości.
Wiatrak powinnien chodzić cały czas aby zapewnić ciąg, bo przecież powietrze przechodzi przez intercooler non stop.- trafiłem?



No tak , pracuje turbina). Tylko czemu, kurczę, ten wiatrak nie działa . Robiłem przygazówki do tej pr.obr. i wiatrak jak stał tak stoi.

Jednym słowem chyba nie trafiłeś -zonk- a może on jest napędzany powietrzem (pędem powietrza).
Albo jest z napędem elektr. i cóś nie dochodzi do silniczka?
Już sam nie wiem. Jak będę miał chwilę czasu ( dłuższą) to wyciągnę cólera i sprawdzę jaki tam jest napęd. Na razie temat jest otwarty .
W zwiazku z tym szukam mądrej głowy w tych (interkólerowatych) sprawach.

Pzdr

Paweł

PS. DrA, wyrocznio moja jedyna , a co Ty o tym myslisz

[ wiadomość edytowana przez: kuba dnia 2004-09-12 00:10:15 ]
  
 
Jak jestesmy juz przy turbo,to pozwole sobie na male oddalenie od watku omegi,a spoczywszy na milej marce,jaka jest BMW,potocznie Bawarka.Owa marka jako jedna z pierwszych zastosowala seryjnie w swoich modelach turbodoladowanie, wielkopomne silniki 1.6 w seri 3,ze sprezarka M3.Ciekawa historia,turbo tam odczuwalo sie poczatkowo dopiero grubo powyzej 4500 obrotow/min.Wszystko cool,tylko momentami utrzymac silnik na tych obrotach to bylo ciezko,zakrety,wiraze itd. W chwili obecnej Bmw doszlo do takiej perfekcji,ze z 1cm3 potrafi uzyskac moc 1 kucyka ze starej jednostki,z ktorej blok byl bez zadnych wiekszych zmian chyba stosowany przez 20 lat.Taka tradycja ow zakladu bylo wystawianie blokow silnika na zewnatrz budynkow na deszcz,w celu "zahartowania"taki BMW-owski przesad.Co do smigla,u znajomego nie chodzi caly czas,zalacza sie pozniej,podczas jazdy,ma juz tak chyba z2 lata,i pewnie tak musi byc.Accu chyba by niedawal rady sie ladowac,zwlaszcza w dieslu,nieprawdaz? Sorkiza zboczenie z gl.tematu,ale tak jakos mi sie nasunela ta historia.
  
 
No widzisz Kuba pudło, raczej tis może może pomóc. Na bank nie jest napędzany powietrzem.
  
 
Wracając do tematu.
Czym wymyć w/w ?
Benzynką ekstarkcyjną? A może czymś innym?
Będę dźwięczny za rady.
  
 
Odświeżę trochę temat, żeby nie walić nowego wątku...

Sprawa jest prosta na pierwszy rzut oka, ale gorzej z wykonaniem...

Jako, że wiatrak intercoolera załącza się, gdy silnikowi jest bardzo gorąco i bardzo mocno dmucha, to powstaje według mnie problem, że to powietrze za intercoolerem nie ma za bardzo gdzie się podziać. Widziałem np. w BMW, że nadkole jest fabrycznie ponacinane i w ten sposób to powietrze ma piękne ujście.

Moje pytanie - czy ma ktoś pomysł/patent na wykonanie czegoś takiego, ale z głową, żeby to zrobić w ten sposób, żeby koło nie chalapało błotem na intercooler??
W BMW te nacięcia są oczywiście zrobione pod kątem w dół i wtedy nic nie leci za nadkole, czyli również na IC.
Ten sam patent zrobiłbym po drugiej stronie, gdzie znajduje się chłodniczka oleju.
  
 
ludzie wklejali w nadkola kratki wentylacyjne - klik klik
  
 
Wiatrak przy intercoolerze załącza się ok 95 C. Jeśli wiatrak nie działa możliwości są dwie, pierwsza to bezpiecznik, a druga to zatarcie owego wiatraka. Te dwie przyczyny mogą powiązane jeśli wiatrak jest zatarty pobór prądu jest za duży i co za tym idzie bezpiecznik zostaje przepalony. Jeśli chodzi o przelot powietrza to jest takowy patent poruszany na forum. Polega on na wstawieniu kratki wentylacyjnej w nadkolu i ot cały patent. Kratkę możesz kupić w Castoramie.
Pozdrawiam Nelson


[ wiadomość edytowana przez: Nelson dnia 2008-03-04 11:46:18 ]