Czy ma ktoś może komputer pokładowy pełny do E34

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Słyszałem że zamiast standartowego komputera (czyli:zegarek,temperatura,data) można podpiąć pełny z możliwością blokady silnika, spalaniem, itp.i będzie działał. nie wiem czy napewno.


[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2005-11-22 20:58:04 ]
  
 
Nie wolno umieszczac ogloszen na forum!!!!!!!!!!!!!
  
 
mimo ogłoszenia pytanie mnie zaciekawiło. czy to zadziała??
  
 
Gdzieś kiedyś wyczytałem że między tymi bordkomputerami jest różnica podstawowa, inna WIĄZKA.
  
 
Zadałem to pytanie gdyż mój kolega ponoć w serii7 zamienił i działało.Ale wolałbym to potwierdzić przed ewentualną zamianą . Pozdrawiam
  
 
przeszukałem całe forum i nadal nie znam odpowiedzi- czy wystarczy zmienić ten"niepełny"(godzina, data, memo ,temp.) na pełny komputerek(z blokadą i spalaniem ,itp..)??
czy ktoś to zrobił,???
czy to będzie działało bez zmiany wiązki??
  
 
na allegro jest tego troszkę przykładowy duży
  
 
TUTAJ można poczytac wskazówki dotyczące przekładki OBC.

A tutaj już przetłumaczone podkreślam, że sam nie sprawdzałem i nie daje gwarancji, że to będzie działało
Oto ten artykuł:

Jeżeli Twoja beemka została fabrycznie wyposażona w analogowy zegarek lub elektroniczny zegarek z pomiarem zewnętrznej temperatury, istnieje możliwość wymiany ich na pełny komputer pokładowy. Podzespoły zegarka korzystają z tej samej wtyczki co komputer, okablowanie jest również w tym samym miejscu.
Auta posiadające jedynie analogowy zegarek, nie posiadają także sensora pomiaru temperatury, więc ta funkcja nie zadziała, natomiast wszystkie inne sygnały idą wprost z ECU.

Beemki bez check control nie posiadają także sygnału dźwiękowego, dlatego komputer nie zaalarmuje o oblodzeniu ani ograniczeniu prędkości, natomiast ostrzeżenie powinno się pokazać na wyświetlaczu.
Wszelkie inne funkcje - łącznie z kodem zapłonu (IMMO) - powinny działać.
(...)
Komputer pokładowy (OBC) od E34 zadziała nawet z E32, ale ponieważ siódemki mają większy zbiornik paliwa, pewne wskazania dotyczące spalania (jak np. przewidywania dot. dystansu) mogą być nieprawidłowe. Ramka montażowa (trzymająca zegarek, radio i pokrętła ogrzewania) rózni się nieco od modeli z OBC i zegarkiem, ponieważ slot na OBC jest głębszy niż na zegarek,przy czym głębokość OBC jest jakieś dwa razy większa niż zegarka. Dodatkowo złącze jest umieszczone nieco wyżej niż zegarek. Możliwe jest wycięcie tworzywa z tylnej części gdzie umieszczony jest zegarek, ale najlepszym wyjściem jest wymiana ramki. Dla ciekawych numery obu ramek:

Ramka radio/OBC 65 81 1 384 121
Ramka radio/clock 65 81 1 384 141

Pierwszą rzeczą jaką musisz zrobić to zdjąć zegarek. Aby to zrobić, wyciągnij radio razem z kieszenią, następnie sięgnij do środka. U góry zegarka powinieneś wyczuć malutką dźwignię, którą należy przycisnąć (w kierunku silnika). Spowoduje to wysunięcie zegarka w twoim kierunku. Całość wyciągnij palcami.
Czas na sprawdzenie czy OBC działa. Złącze jest przymocowane na tylnej ściance ramki, delikatnie zdejmij je z mocowania i odrobinę wyciągnij (powinno być tam ok 4 cm zapasu kabla). Podłącz złącze do tylnej ścianki OBC, włącz zapłon i sprawdź czy komputer ożyje.

Jeżeli OBC jest martwy, to następnym krokiem jest znalezienie usterki. Schemat wyprowadzeń podany jest poniżej, a więc zaczynamy od sprawdzenia miernikiem, czy mamy 12V na pinie: 6,8,9 oraz 17. Najczęściej przyczyną usterki jest brak napięcia na pinie nr 17, jeżeli Twoje auto nie ma pomocniczego przekaźnika klaksonu (auxiliary horn relay). Bez napięcia na tym pinie OBC będzie całkowicie martwy. Najprostszym rozwiązaniem jest odcięcie czerwono-szaro-żółtego kabelka, idącego do pinu 17 (ale odcięcie go jak najdalej od złącza),i zwarcie go z czerwono-żółtym (czerwonego z żółtym paskiem, bo jest również żółty z czerwonym paskiem -NIE POMYLCIE SIĘ!), który prowadzi z piniem nr 9. Możesz połączyć to poprzez 5 lub 10 amperowy bezpiecznik jeżeli chcesz, a to na wypadek gdyby czerwono-szaro-zielony kabelek się rozłączył. Jeżeli nawet, to nie powinien spowodować żadnych problemów.

Oto obiecany opis wyprowadzeń:

Zegarek cyfrowy/czujnik temperatury
---
pin4: ground
pin5: blue/red/yellow, temp sensor
pin8: + from fuse F1
pin9: + from fuse F20
pin18: white/blue, chimes
pin19: white/red, chimes
pin22: grey/red, light switch


OBC
---
pin1: fioletowy/zielony/żółty, alarm
pin10: czarny/zielony, starter
pin6: + z bezpiecznika F17
pin9: + z bezpiecznika F20 (czerwony/żółty)
pin8: + z bezpiecznika F1
pin22: szary/czerwony, przełącznik świateł
pin25: żółty/czerwony, turn signal<--nie wiem co to jest
pin3: biały/żółty, diagnostyczne
pin16: biały/fioletowy, diagnostyczne
pin14: biały/szary, instrument cluster to jest chyba coś do deski rozdzielczej
pin7: czarny/biały, instrument cluster to też
pin4: masa
pin5: niebieski/czerwony/żółty, czujnik temperatury
pin20: czarny/czerwony/żółty, coś od klimy
pin21: czarny/biały, pre-ventilation coś od klimy(?)
pin23: fiolet/biały/żółty, alarm
pin17: czerwony/szary/żółty, alarm
pin26: czarny/czerwony/żółty czujnik poziomu paliwa
pin12: brązowy/fioletowy, czujnik poziomu paliwa
pin11: biały/czarny, DME
pin24: czarny/fiolet, DME
pin19: biały/czerwony, sygnał dźwiękowy
pin18: biały/niebieski, sygnał dźwiękowy
pin15: biały/brązowy, radio
pin2: niebieski/brązowy/żółty, radio


Jeżeli OBC żyje i ma się dobrze, następnym krokiem jest właściwe umieszczenie go. Możesz albo zamienić ramkę montażową przeznaczoną specjalnie na OBC, możesz także, jak wspomniano na początku wyciąć plastik w tylnej ściance oryginalnej ramki (można to zrobić od frontu nawet bez wyciągania jej, używając odpowiedniego rozmiaru piły, lub czegoś podobnego. Po tym zabiegu OBC wejdzie gładko do środka i pokryje się razem z płaszczyzną całej konsoli.
Teraz trzeba nadać komputerkowi cechy regionalne, żeby nie jeździć po Polsce z milami i galonami na liczniku . Aby to zrobić, wejdź w menu testowe OBC naciskając jednocześnie przyciski 1000 oraz 10. Na wyświetlaczu pokaże się napis TEST. Za pomocą przycisków 10 oraz 1 wpisz liczbę "11" po czym naciśnij klawisz S/R. Powinien pojawić się napis "0 LAND" - możesz zmieniać go za pomocą klawiszy 1000 i 100 oraz zapisać przyciskiem S/R. Zakres mieści się pomiędzy "0 LAND" i "9 LAND" i metodą prób i błędów powinieneś znaleźć ustawienia najlepsze dla Ciebie. W niektórych konfiguracjach wartości są podane w galonach i tego typu bzdury,dlatego weź to pod uwagę.

Jeżeli masz wrażenie, że OBC pokazuje niewłaściwe zużycie paliwa, możesz skalibrować go. Zatankuj do pełna, zresetuj licznik kilometrów dziennych oraz jedno ze wskazań przeciętnego zużycia paliwa na OBC. Wyjedź bak niemal do oparów i uzupełnij znowu do pełna (Matko Boska, trochę to będzie kosztowało, albo czasu, albo pieniędzy . Ilość benzyny, jaką trzeba uzupełnić to pełnego baku jest ilością potrzebną do przejechania dystansu na liczniku kilometrów dziennych. Z tego przelicz obecne zużycie paliwa i porównaj z tym, co mówi OBC. Jeżeli te wartości różnią się, musisz skalibrować zużycie poprzez ponowne wprowadzenie danych.

Wskazania zużycia paliwa jest zablokowaną funkcją komputera pokładowego, jeżeli więc chcemy się tam dostać, musimy odblokować OBC. Naciskasz jednocześnie 1000 i 10, a na wyświetlaczu pojawia się TEST. Za pomocą 10 i 1 wpisujesz liczbę 19, następnie wciskasz klawisz S/R. Wpisujesz bieżącą datę, naciskasz S/R i komputer powinien być odblokowany. Aby dostać się do znacznika zużycia paliwa, musisz jeszcze raz nacisnąć 1000 i 10 aż znowu pojawi się napis TEST. Za pomocą 10 i 1 wpisujesz liczbę 20 (Uważaj, żeby nie wpisać 21 - to resetuje OBC!!), następnie wciskasz znany już klawisz S/R. Teraz wyswietlacz powinien pokazywać coś jakby 1000 CORR, to jest twój obecny wskaźnik. Nowe wskazanie wyliczasz według wzoru:

Nowy_wskaźnik=obecny_wskaźnik*aktualne_zużycie/zużycie_wg_OBC

Wpisz nową wartość używając klawiszy 1000/100/10/1 i naciśnij S/R. Jeśli chcesz z powrotem zablokować OBC, wykonaj jeszcze raz kroki potrzebne do wpisania funkcji "19" i naciśnij klawisz C/F by zachować zmiany.
  
 
Ja wymieniałem zegarek w E32 na zegarek cyfrowy wraz z temperaturą i datą i skończyło się jedynie na wyjęciu jednego i wsadzeniu nowego - no i działa - nawet teperature pokazuje - ale podobno jak autko ma klime to ma i czujnik temperatury a bez klimy możliwe że by nie działał. Sygnał dźwiękowy przy zbliżaniu się gołoledzi też jest!
  
 
Cytat:
Słyszałem że zamiast standartowego komputera (czyli:zegarek,temperatura,data) można podpiąć pełny z możliwością blokady silnika, spalaniem, itp.i będzie działał. nie wiem czy napewno.



Mam pytanie o co chodzi z tą blokadą silnika ??????
  
 
wpisujesz kod
  
 
To jest taki fajny bajer!! Coś w rodzaju zabezpieczenia przed złodziejem ??
  
 
  
 
Cytat:
2005-11-22 22:02:40, kornat pisze:
TUTAJ można poczytac wskazówki dotyczące przekładki OBC. A tutaj już przetłumaczone podkreślam, że sam nie sprawdzałem i nie daje gwarancji, że to będzie działało Oto ten artykuł: Jeżeli .....


łał wielkie dzięki za wyczerpujący opis.
  
 
Cytat:
2005-11-23 19:26:47, krzysiek77 pisze:
łał wielkie dzięki za wyczerpujący opis.


Nie ma za co, jak byś przekładał to daj znac co i jak , ja się zastanowię może wprzyszłym roku spóbuję.
  
 
Witam. Od paru dni jestem posiadaczem E-34 2.0 M50 '90. W miejscu komputera pokladowego mam zamontowany zegarek analogowy, z tad moje pytanie: czy w miejsce zegarka moge zamotowac "duzy" komputer czy tylko wersje podstawowa? Przejrzalem wiekszosc tematow na forum, ale nie znalazlem konkretnej odpowiedzi. Dodam, ze auto posiada klimatyzacje (czyli jest czujnik temp. zewnetrznej).
  
 
Witam !
Sam miałem standardowo "mały" komputerek (zegarek, temperatura).
Kupiłem na Allegro ten większy, z blokadą na złodziei, itp. Podłączenie polegało na wycięciu kieszonki na stary komp , podpięciu kabli , osadzeniu i zaktualizowaniu danych. Działa super, ma sporo przydatnych funkcji, np. średnie zużycia, przejechane kilometry, zapas paliwa itp.
Co do odpowiedzi na twój temat to poszukaj dokładnie forum, coś na pewno było , teraz nie za bardzo ci pomogę jestem w delegacji z dala od Buni i nie zerknę nawet na kable jak to wygląda, ale o ile sobie przypominam to mozliwośc była. Przeszukaj jeszcze raz forum.
Pozdrawiam
  
 
Ale czy mozna "przeskoczyc" od razu z zegarka na "duzy" bc, czy z wersji z zegarkiem tylko na "maly", a z "malego" (seryjnie) na pelny?

Pytam, bo wiem, ze w roznych wersjach moze byc inna wiazka.
  
 
Heh.. kolego ja w swojej e30 nic nie mialem(Bylo miejsce tylko na radio nic wiecej) zalozylem wiazke z malym komputrtkiem (zegarek cyfrowy,data,temp..) no i prawie ze wszystko dziala..nie pokazuje temp na zewnatrz i nie daje sygnalu jak jest oblodzenie.. teraz juz wiem dlaczego te 2 funkcje nie dzialaja.. do E30 nie pchali czujnika temp na zewnatrz, i bunia jezeli nie miala tzw. CHECK CONTROLA to nie miala i tego sygnalizatora dzwieku

Tylko teraz pytanie...

W ktorym miejscu te 2 rzeczy powinny sie znajdowac pod deska..???