Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
themati HF MEMBER Hyundai Lantra Wysoka | 2008-03-02 21:36:41 musi być kilka cm nad katem, a tak przy okazji może udzieliło by sie więcej osób gdyby wiedzieli o jakie autko chodzi. |
Capslock HF MEMBER Warszawa | 2008-03-02 23:12:04 eh przepraszam Was bardzo, zapomnialem o najwazniejszym: Accent 1,5 silnik k4ek '98 benzyna
|
e-gen HF MEMBER Kamieniec | 2008-03-03 12:19:26 skąd pomysł że masz dwie sondy lambda?
coś mnie się mocno zdaje że w Accencie pierwszej generacji była tylko jedna sonda. I jeszcze jedno; dobrym przyrządem jest voltomierz ale analogowy (ze wskazówką). Świeci się check engine? |
Capslock HF MEMBER Warszawa | 2008-03-03 21:21:27
Czesc, Hmmm co do dwoch sond mam sprzeczne informacje - w jednej ksiazce serwisowej (po hiszpansku sic!) jest mowa o tylko jednej. Ale z 2giej strony oto co jest opisane na hmaservice dla Accenta X3 '98 z silnikiem 1,5 sohc i dohc: W zwiazku z tym nasuwaja mi sie pytania: - czy ktos wie gdzie jest ta sonda oznaczona jako upstream (za cholere znalezc nie moge, nie wiem czy jej od dolu czy od strony silnika szukac) - czy ktos wie czy te sondy sa takie same? - oryginalne sondy sa dość drogie - ktore (najtansze ) zamienniki warto stosowac? bosch? mam tez jakies wloskie do wyboru (magneti marelli). NGK sa dosc drogie - >200zl szt Pozdrawiam serdecznie P.S. Check engine sie nie swieci bo go nie ma... niektore te bardziej wypasione wersje LS nie zostaly w takową lampkę wyposażone :/ [ wiadomość edytowana przez: Capslock dnia 2008-03-03 21:22:39 ] |
karol208 HF MEMBER HYUNDAI SONATA Biała Podlaska | 2008-03-03 21:58:12 Prawidlowo sonda rzedu pierwszego powinna byc przed katalizatorem i to ona steruje skladem mieszanki. Druga sonda za katalizatorem w autach z systmem(EOBD) sluzy do korekty skladu i ewentualnie za jej pomoca mozna sprawdzis sprawnosc katalizatora a takze sprawnosc lambdy 1 rzedu.
Odczyt z lambdy pierwszej powinien wachac sie w granicach 0.4-0.7V natomias z lambdy za katalizatorem W granicach blizszych 1V i z mniejsza amplituda np: 0.6-0.9V swiadczy to o dobrym dzialaniu katalizatora. jasli natomiast odczyt z drugiej sondy jest zblizony do odczytu z pierwszej to katalizator nie dziala wlasciwie (wymiana katalizatora) Jesli masz sonde za katalizatorem to musisz taz miec przed katalizatorem. Wazne oby przy odczytach sondy byly rozgrzane do min 300' C (czyli najlepiej autko nagrzane) Sonda nie musi byc w kolektorze wydechowym moze byc gdzies w rurze przed katalizatorem. |
e-gen HF MEMBER Kamieniec | 2008-03-03 22:00:28 pierwsza sonda; ważne żeby była 4 przewodowa o napięciu 0-1V, no i o odpowiednim gwincie
preferowana marka to tradycyjnie NGK/NTK, koszt na allegro to ok. 80 zł [ wiadomość edytowana przez: e-gen dnia 2008-03-03 22:01:24 ] |
Capslock HF MEMBER Warszawa | 2008-03-03 22:02:35 ok, czyli sondy te nie są takie same ?
|
e-gen HF MEMBER Kamieniec | 2008-03-04 01:12:17 nie są |
Capslock HF MEMBER Warszawa | 2008-03-07 00:00:57 a czy ktos moze mi powiedziec czym się różnią?
W katalogach nie znalazlem sond ktore zwracaja 0,4-0,7 i 0,6-0,9 a jedynie takie pracujace w zakresie 0,1-0,9 Pozdr |
e-gen HF MEMBER Kamieniec | 2008-03-07 09:33:12 jeżeli pracuje w zakresie 0,1 - 0,9 to znaczy że pracuje też w zakresie 0,4 - 0,7 |
Capslock HF MEMBER Warszawa | 2008-03-09 21:28:51 Witam,
No i wyjasnilo się chyba czemu sondy znalezc nie moge - okazuje sie po wnikliwym obejrzeniu spodu ze sondy nie mam - chodzi o ta downstream. Prawdopodobnie poprzedni wlasciciel naprawiajac uklad wydech. sie jej pozbyl razem z kat. W zwiazku z tym mam pytanie - czy jezdzac na jednej samochod moze wiecej palic i ewentualnie byc bardziej zamulony? I pytanie nr dwa - myslalem o tym zeby zalozyc LPG czy fakt nie posiadania tej sondy za kat (downstream) moze być jakims problemem przy zakladaniu lpg? Zaznaczam ze sonda u gory jest, Pozdr. |