>>> proszę pomózcie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam i pozdrawiam wszystkich es-maniaków. zakupiłem przed paroma dniami esiiego 96 r. 1.3 na pełnym wtrysku. Wszystko by było cudownie gdyby nie:
1. silnik się grzeje - przejade 20 km i wskaźnik podnosi się do strefy czerwonej. jak popompuje gruby przewód (b. gorący) to sytuacja wraca do normy wskaźnik opaduje. sprawdzałem płyn chłodzący i jest zimny a płyn w grubej rurze gorący. acha i ostatnio jak sie zatrzymałem i wył i wł zapłon to wiatrak zacząć chodzić i rozładował mi akumulator.
2. jak włącze światła mijania to z lewej strony zamiast mieć wł światło pali się kierunek
3. coś mam z elektryką bo raz mi działa zegarek i lampa na suficie a raz nie.
4. centralny nie działa. raz na jakiś czas sie załączy
5. elektryczna szyba z lewej strony nie działa
6. jak wł kierunek to załącza się światło drogowe
PROSZę POMóżCIE - z góry dzięki
  
 
Witojcie!!!!!

W Twoim przypadku kolego to chyba tylko Habilitowany elektryk Cie uratuje

POZDRAWIAM
  
 
Cytat:
2008-03-11 14:34:26, ryanix pisze:
witam i pozdrawiam wszystkich es-maniaków. zakupiłem przed paroma dniami esiiego 96 r. 1.3 na pełnym wtrysku. Wszystko by było cudownie gdyby nie: 1. silnik się grzeje - przejade 20 km i wskaźnik podnosi się do strefy czerwonej. jak popompuje gruby przewód (b. gorący) to sytuacja wraca do normy wskaźnik opaduje. sprawdzałem płyn chłodzący i jest zimny a płyn w grubej rurze gorący. acha i ostatnio jak sie zatrzymałem i wył i wł zapłon to wiatrak zacząć chodzić i rozładował mi akumulator. 2. jak włącze światła mijania to z lewej strony zamiast mieć wł światło pali się kierunek 3. coś mam z elektryką bo raz mi działa zegarek i lampa na suficie a raz nie. 4. centralny nie działa. raz na jakiś czas sie załączy 5. elektryczna szyba z lewej strony nie działa 6. jak wł kierunek to załącza się światło drogowe PROSZę POMóżCIE - z góry dzięki



hmmm moim zdaniem przed zakupem auta wypadałoby sie nim przejechac i wszystko posprawdzac....
a tak to jak właczasz kierunek a swieca drogowe swiatła to masz juz wyje...any przełacznik wiem bo mam to samo i nic innego zrobic jak kupic nowy i wymienic...
z swiatłami mijania i kierunkiem to raczej jest jakies zwarcie na przełacznikach...
co do zegarka i lampy sufitowej to wypadałoby sprawdzic czy styki które dostarczaja napiecie do tych uraczen niesa czasem podsniedziałe i przez to raz jest raz niema napiecia...
szyba niedziała z kilku powodów albo walniety przełacznik albo poprostu juz zuzyty podnosnik etc.
centralny na kluczyk czy pilota?? zreszta niezaleznie od tego moim zdaniem musiałbys zmierzyc cała elektryke i najwazniejsze sprawdzic wszystkie styki przełaczniki i pierdólki rózne... ale na odległos niejestem w stanie pomóc...
jak silnik sie grzeje to moze miałes dosc spory ubytek oleju... ewentualnie... cos mogło przytkac wezyk z płynem chlodniczym... lub cos innego ale to zabardzo niejestem mega mechanikiem by to stwierdzic...
pozdrawiam
  
 
Z elektryką dwie sprawy idą na pierwszy ogień: skrzynka bezpieczników/przekaźników i przełącznik zespolony (ten z dzwigienkami kierunków i wycieraczek). Jak to wymienisz/naprawisz to wtedy dopiero szukaj dalej -prawdopodobnie większość problemów z prądem zniknie jak ręką odjął.
Co do grzania się silnika to albo termostat do wymiany albo pompa wodna.
Jak sam nie ogarniasz a nie masz znajomego to elektryk cię zrujnuje finansowo.
  
 
Cytat:
2008-03-11 16:36:46, DoktorB pisze:
Co do grzania się silnika to albo termostat do wymiany



Na 99% termostat bo jeżeli tylko w tej jednej rurze jest ciepły płyn tzn. że chodzi u Ciebie tylko "mały" obieg co spowodowane jest nie otwieraniem się termostatu, ew. jak kolega napisał zatkaniem któregoś przewodu z płynem (tylko czym by się zatkał??- ale jednak cuda się zdarzają )

No i elektryk - za takie pierdółki ew. diagnostykę instalacji pewnie nie puści Cię z torbami a jeżeli nie jesteś majsterkowiczem to polecam jednak odwiedzić takowego fachowca ew. poszukać jakiegoś znajomka bo są to na pewno jakieś pierdółki takie jak koledzy wcześniej napisali a usunięcie zajmie kilka chwil komuś tko miał z tym do czynienia.
  
 
wykreciłem wczoraj skrzynkę bezpieczników i z dolnej strony na stykach jest nadpalona. co do grzania to też mi się wydaje że termostat. aha jeszcze jedno mam odłączone światło STOP-u jak je podłączyć tzn gdzie kabeli podłączyć.
Serdecznie dziękuje wam za pomoc i rza jeszcze pozdrawiam.
  
 
jeżeli chodzi o 3 światło stopu to najlepiej podłączyć je do lampy z tyłu auta
 
 
jeżeli chodzi o 3 światło stopu to o ile było fabrycznie powinny być przewody wyprowadzone w górnej czesci szyby tylnej ,jeżeli nie to musisz ciągnąc kable od lampy tylnej ,ja miałem podobna sytuacje kable były , t ylko zaizolowane więc wystarczyło dokupic światełko uniwersalne ,najlepiej diodowe i stop jest