[Scoupe 1,5LS 93"] Olej w kopułce aparatu zapłonowego.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam taki problem... nowa kopuła a dostaję sie do niej olej, jedni mówia, że to oring, ale podobno jak oring to leciałby na zewnątrz a mi leci do kopułki i to jest podobno wina simmeringa Można dostać coś takiego w sklepach, jak do dokładnie zdiagnozową, a może ktoś miał podobny problem i mi pomoże
aha i jeszcze jedno: Czy powinno być tak, że taka okrągła blaszka pomiędzy aparatem a palcem rusza sie swobodnie jak zdejmę kopułkę : Jak zakładam kopułkę to staram się ją przyciśnąć, ale cholera wie czy to dobrze siedzi spróbuje zrobić zdjęcia...
Czy te problemy moga być przyczyną delikatnego przerywania


-----------------
Volvo 440 1.8 DL + LPG '94
FSO 125p 1.5 C + LPG '83
FSO Syrena 104

[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-03-14 13:27:22 ]
[ powód edycji: tytuł ]
  
 
Cytat:
2008-03-05 23:51:01, cendra pisze:
Mam taki problem... nowa kopuła a dostaję sie do niej olej, jedni mówia, że to oring, ale podobno jak oring to leciałby na zewnątrz a mi leci do kopułki i to jest podobno wina simmeringa Można dostać coś takiego w sklepach, jak do dokładnie zdiagnozową, a może ktoś miał podobny problem i mi pomoże aha i jeszcze jedno: Czy powinno być tak, że taka okrągła blaszka pomiędzy aparatem a palcem rusza sie swobodnie jak zdejmę kopułkę : Jak zakładam kopułkę to staram się ją przyciśnąć, ale cholera wie czy to dobrze siedzi spróbuje zrobić zdjęcia... Czy te problemy moga być przyczyną delikatnego przerywania


Kolego. Olej pod kopułką na 100% będzie powodował perturbacje w pracy układu zaplonowego, a bierze sie on tam z powodu uszkodzenia uszczelniacza na wałku /jest on wprasowany w górnej części obudowy aparatu/. Możesz go wymienić sam ale trzeba wyjąć i rozebrać aparat. Nie wszystkie aparaty mają taki uszczelniacz i wówczas tę rolę przjmuje spralnie nacięty rowek na wałku powodujący odrzut oleju. Prawdopodobnie trzeba też wymienić tulejki wałka, a tu po wciśnięciu nowych być może będzie potrzebny rozwiertak. Tulejki kupisz w sklepie moto. a uszczelniacza szukaj też w sklepach z częściami do AGD.
  
 
Tak to wszystko wygląda...

Kopułka

tak powinno być To jest tak blaszka która jest sobie luzem

Reszta aparatu


-----------------
Volvo 440 1.8 DL + LPG '94
FSO 125p 1.5 C + LPG '83
FSO Syrena 104
  
 
Chciałem pomóc i zobaczyć ale te linki nie działają u mnie..
  
 
zdjęcia sa na http://www.cendra.fotosik.pl

-----------------
Volvo 440 1.8 DL + LPG '94
FSO 125p 1.5 C + LPG '83
FSO Syrena 104
  
 
Wróce do domu to dodam dokładniejsze fotki, ale dzis kupiłem oring taki, żeby wszedł na ranty kopułki i jak jechałem to było czuć tylko delikatne szarpanie i obroty na biegu jałowym tak mocno nie falowały... Wiem, że to tylko półśrodek, ale do czasu kiedy mechanik w to nie zajrzy to musi tak być... byle wytrzymało dłużej...

-----------------
Volvo 440 1.8 DL + LPG '94
FSO 125p 1.5 C + LPG '83
FSO Syrena 104
  
 
Cytat:
2008-03-14 12:04:28, cendra pisze:
....dzis kupiłem oring taki, żeby wszedł na ranty kopułki i jak jechałem to było czuć tylko delikatne szarpanie i obroty na biegu jałowym tak mocno nie falowały...



Przecież pisałem ci na maila żebyś rozebrał aparat i wymienił oring.
Wejdź na webtech, tam masz rozrysowany cały aparat.



[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-03-14 14:00:16 ]
  
 
wiem, to dziwny pomysł z tą uszczelką na rant kopułki... ale pracuje od rana do 17, wrócę to zjem i zaraz robi się ciemno... niestety nie mam garażu a samochód codziennie potrzebny to nie takie łatwe rozebrać aparat... weekendy też nie bardzo bo co drugi mam szkołe (zaocznie), np. jutro i w niedziele mam wykłady... cieżkie te życie studenta na dorobku
no ale nie o tym miało być, fota kopułki dziś rano:
Kopułka 1
Kopułka 2

z moich obserwacji wynika, że olej dostaje się tędy (w czerwonej pętli):
Luźna blaszka
nigdy nie skorzystałem z webtecha... nie musiałem a teraz muszę mam nadzieję, że znajdę ten rysunek

-----------------
Volvo 440 1.8 DL + LPG '94
FSO 125p 1.5 C + LPG '83
FSO Syrena 104
  
 
Cytat:
2008-03-14 18:43:44, cendra pisze:
wiem, to dziwny pomysł z tą uszczelką na rant kopułki... ale pracuje od rana do 17, wrócę to zjem i zaraz robi się ciemno... niestety nie mam garażu a samochód codziennie potrzebny to nie takie łatwe rozebrać aparat... weekendy też nie bardzo bo co drugi mam szkołe (zaocznie), np. jutro i w niedziele mam wykłady... cieżkie te życie studenta na dorobku no ale nie o tym miało być, fota kopułki dziś rano: Kopułka 1 Kopułka 2 z moich obserwacji wynika, że olej dostaje się tędy (w czerwonej pętli): Luźna blaszka nigdy nie skorzystałem z webtecha... nie musiałem a teraz muszę mam nadzieję, że znajdę ten rysunek


Olej do aparatu dostaje się z silnika po wałku. Przed wymianą uszczelniacza sprawdź luz na wałku, jeżeli luźno chodzi na boki konieczna jest wymiana tulejek, przy dużym luzie sam uszczelniacz na długo nie wystarczy.
  
 
Cytat:
2008-03-14 19:26:30, zuzia2004 pisze:
...jeżeli luźno chodzi na boki konieczna jest wymiana tulejek, przy dużym luzie sam uszczelniacz na długo nie wystarczy.


Jeśli dobrze pamiętam to tam jest łożysko kulkowe i odrzutnik oleju.
  
 
sprawdzę czy jest luz na wałku co siedzi na nim palec...
a co do tego zaznaczonego miejsca na zdjęciu to tam zawsze jest olej, na około tego otworu...

-----------------
Volvo 440 1.8 DL + LPG '94
FSO 125p 1.5 C + LPG '83
FSO Syrena 104
  
 
Cytat:
2008-03-14 21:08:17, cendra pisze:
sprawdzę czy jest luz na wałku co siedzi na nim palec... a co do tego zaznaczonego miejsca na zdjęciu to tam zawsze jest olej, na około tego otworu...


Sprawdź luz na wałku w korpusie aparatu. Być może jest tam łożysko, nie znam tego aparatu. Palec zakłada sie na urządzenie które niekoniecznie jest na sztywno z wałkiem. Jest tam regulator odśrodkowy.
  
 
sprawdz lepiej cos innego,u mnie gorzej cieknie (po aparacie az na skrzynie leci i cala uwalona jest) a nic mi nie szarpie ani nie przerywa,autko dobrze chodzi
  
 
Cytat:
2008-03-14 21:41:43, zuzia2004 pisze:
....Jest tam regulator odśrodkowy.


Kurcze... może ja mam sklerozę ale ja pamiętam w tym aparacie w środku tylko czujnik Halla.
Żadnego regulatora odśrodkowego tam nie pamiętam.

Może być też wina luzów na łożysku albo koszyk pęknięty i wałek aparatu lata na boki, to się często zdarza powyżej 200kkm przebiegu.


[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-03-14 23:19:48 ]
  
 
Cytat:
2008-03-14 21:56:30, maspex pisze:
sprawdz lepiej cos innego,u mnie gorzej cieknie (po aparacie az na skrzynie leci i cala uwalona jest) a nic mi nie szarpie ani nie przerywa,autko dobrze chodzi


tyle, że mi leci w kopułke a nie na inne elementy silnika

-----------------
Volvo 440 1.8 DL + LPG '94
FSO 125p 1.5 C + LPG '83
FSO Syrena 104
  
 
]Tytuł strony[/URL]

[ wiadomość edytowana przez: BartBartez dnia 2008-03-15 10:42:47 ]