[Scoupe] Jaki płyn do sprzęgła?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!! jestem tu nowy wiec prosze o wyrozumialosc
mam problem bo nie wiem co dolac a mianowicie w zbiorniczku prawy gorny rog kolo kielicha...plynu jest ponizej min i niewiem co mam tam dolac....mi sie wydaje ze jest tam jakis olej czy cos podobnego... rozmawialem z jednym gosciem i mowil zeby dolac plynu hamulcowego DOT4 i pozniej odpowietrzyc ale nie jestem pewien czy plyn chamulcowy do hydrauliki tym bardziej sprzęgła?? czy juz ktos tak robil i rozwiazal problem...pomozcie

[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-03-18 00:22:20 ]
[ powód edycji: tytuł ]
  
 
Oczywiście że płyn hamulcowy nic innego tam nie lej.
  
 
Płyn hamulcowy ale R3 a nie DOT4. Ja wlałem DOT4 i zeżarło gumki w pompie. Nawet instrukcja podaje R3
  
 
Cytat:
2007-03-20 21:31:51, BartBartez pisze:
Płyn hamulcowy ale R3 a nie DOT4. Ja wlałem DOT4 i zeżarło gumki w pompie. Nawet instrukcja podaje R3



To na pewno nie z powodu płynu hamulcowego DOT4 zapewniam cię
  
 
Cytat:
2007-03-20 22:34:24, doman1001 pisze:
To na pewno nie z powodu płynu hamulcowego DOT4 zapewniam cię


Uwiertz mi, że z powodu płynu. Sprzedaję sporo pomp hamulcowych do ciężarówek i najczęstszą przyczyną uszkodzeń NOWYCH pomp jest nieodpowiedni płyn. Gumki są odporne zazwyczaj na jeden rodzaj płynu i dlatego należy stosować się do zaleceń producenta. Na pompach hamulcowych w 99% jest naklejka jaki płyn należy stosować. Jeśli wlejesz inny tracisz gwarancje.
  
 
Wiec tak panowie!!!!
przetłumaczyłem instrukcje obsługi bo mam niestety po niemiecku i pisze ze stosuje się płyn hamulcowy DOT-3 a NIE R3 jak pisze BartBartez(niewiem co masz kolego za instrukcje) ....natomiast popytalem sie ludzi i mozna stosowac plyn DOT-4 bez obaw (DOT3+DOT4) gdyz sa one mieszalne w swojej klasie...wiec rownież nie wierze ze ten plyn mogl zeżrec uszczelki.....no ale juz mniejsza o to teraz mam inny problem a mianowicie gdzie sie odpowietrza pompe od sprzęgła????? pomocy!!!!!
  
 
Cytat:
2007-03-21 13:54:52, robert87 pisze:
Wiec tak panowie!!!! przetłumaczyłem instrukcje obsługi bo mam niestety po niemiecku i pisze ze stosuje się płyn hamulcowy DOT-3 a NIE R3 jak pisze BartBartez(niewiem co masz kolego za instrukcje) ....natomiast popytalem sie ludzi i mozna stosowac plyn DOT-4 bez obaw (DOT3+DOT4) gdyz sa one mieszalne w swojej klasie...wiec rownież nie wierze ze ten plyn mogl zeżrec uszczelki.....no ale juz mniejsza o to teraz mam inny problem a mianowicie gdzie sie odpowietrza pompe od sprzęgła????? pomocy!!!!!


Dot3 i R3 to jeden ch... Mieszalne są bo się nie zważą ale czy nie zeżrą gumek??
Ja radze tylko na podstawie swoich doświadczeń. Ale to twoje auto więc decyzja należy do Ciebie. Jak dla mnie to możesz tam wlać nawet olej kujawski.
Pompa nie ma odpowietrznika. Odpowietrza się na siłowniku i na przewodzie wychodzącym z pompy
  
 
dzieki za wszytstkie posty!!!.....ale kurcze nie wiem jak sie do tego zabrac kolo zbiorniczka zalanego Plynem DOT-3 w ogole nie splywa ten plyn do pompy jest srobka mocujaca przewod z plynem mam go odkrecic i co dalej a patrzac na silownik kolo pedała sprzegła nie widze tam zadnej srobki...pomozcie jak sie do tego zabrac a zalezy mi na czasie
  
 
odpowiedź na swój problem znajdziesz TUTAJ

BTW
> 50 kkm zalałem od zera wspomaganie sprzęgła DOT4 i zero problemów.
  
 
Jupiii nareszcie skonczylem i wszystko smiga !!! dzieki panowie a szczegolnie koledze e-gen pozdr
  
 
...koledze Krzyżakowi
  
 
Cytat:
2007-03-21 09:09:25, BartBartez pisze:
Uwiertz mi, że z powodu płynu. Sprzedaję sporo pomp hamulcowych do ciężarówek i najczęstszą przyczyną uszkodzeń NOWYCH pomp jest nieodpowiedni płyn.


Bo pompy które sprzedajesz są na płyn DA 1.

R3 (niebieski) stosowany był w starych konstrukcjach samochodów osobowych, obecnie stosowane są płyny DOT.
  
 
Tak czy inaczej na temat wlewania płynu DOT-4 gdy instrukcja mówi o DOT-3 również słyszałem, że potrafi rozszczelnić układ. Zainteresowałem się tematem dopiero niedawno gdy kupowałem płyny do zakupionego Coupe - w instrukcji jest DOT-3 i taki zalałem. Ponoć mieszalny czy tez do zastąpienia może być DOT-5.1, ale DOT-5 już nie Nie wiem czy to mity czy nie, tym razem nie ryzykowałem. We wcześniejszych autach jednak miałem to głęboko w poważaniu i nawet do pierwszego autka, którym był malacz, wlałem DOT-4 i nic złego się nie stało. Do Pony też wlewałem DOT-4 i było ok.