ZA DUZO PALI ... ;(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
niewiem co juz zrobic z tym espero ... na pelnym baku przejechalem zaledwie 430 km w miescie .... wymienilem szczeki z tylu oraz sprezyny bo myslalem ze koloblokuje okazalo sie ze nie a i tak tle pali ... staram sie jezdzic ekonomicznie spokojnie plynnie bez zrywow ,,, juz niewiem czego to wina ma przejechane 83 000 km prawdziwe bo w rodzinie od poczatku odkupilem go i jestem zalamany tym spalaniem co to moze byc ??? help help help ;(;( i niema instalacji gazowej jezdzil zawsze na benzynce 98 ....
  
 
Tobie dużo pali? To co ja mam powiedzieć? Ja przejeżdżam na pełnym baku niecałe 370km . Z tym, że mam strasznie krótkie trasy i cały czas praktycznie na zimnym silniku po mieście, łapie temperaturę tylko gdy dojeżdżam do domu lub pracy, gdy nabiera temperatury to muszę już go gasić.
Wcale się tym nie przejmuję, taki urok i też jeżdżę na benzynce tyle że 95.
  
 
Gaz Panowie gaz
za 120zł robie 350-380km
i to 2 litry

PS Gacek ty musisz miec coś spieprzone mifich 1,5 zamyka się chyba w 8 w miescie a u ciebie wychodzi ze 14


[ wiadomość edytowana przez: Kula69 dnia 2008-03-14 21:45:33 ]
  
 
niewiem ja do pracy mam 18 km ww jedna strone np dzis troche w korku 4 godziny w szkole i do domu a wskazowka od temp . ani drgnie wiec trudno ten silnik rozgrzac niewiem moze ja tym samochodem nieumiem jezdzic ...i wcale nie ciskam go pozatym przy jakich obrotach silnika najlepiej zmienic bieg na wyzszy ??
  
 
Cytat:
2008-03-14 21:44:12, Kula69 pisze:
Gacek ty musisz miec coś spieprzone mifich 1,5 zamyka się chyba w 8 w miescie a u ciebie wychodzi ze 14


Z tego co pisze jeździ cały czas na ssaniu.
Mój karawan pali teraz 8-8,5 w lecie z klimą 9-10.
NoPb only
  
 
Cytat:
2008-03-14 21:55:58, REKIN3 pisze:
niewiem ja do pracy mam 18 km ww jedna strone np dzis troche w korku 4 godziny w szkole i do domu a wskazowka od temp . ani drgnie wiec trudno ten silnik rozgrzac


A moze pora wymienić termostat poprostu.

-----------------
czasem tu zaglądam
  
 
Cytat:
2008-03-14 21:55:58, REKIN3 pisze:
.......np dzis troche w korku 4 godziny w szkole i do domu a wskazowka od temp . ani drgnie..........


To,że w korkach dużo pali to normalne.Silnik sobie pyrka,a kilometrów nie przybywa.
A to,że wskazówka nawet nie drgnie,to może kabelek od wskaźnika (nie czujnika dającego sygnał do kompa!!) nie styka.
  
 
Cytat:
2008-03-14 21:58:41, JaRabbit pisze:
Z tego co pisze jeździ cały czas na ssaniu. Mój karawan pali teraz 8-8,5 w lecie z klimą 9-10. NoPb only


Do roboty mam 4,5 km, potem 5 podjazdów po ok. 300m (Kula, podjazdy w rejonie, wiesz jak jest), a potem 4,5 km do chałupy, no i to się rozkłada w jakieś 7 godzin więc silnik praktycznie cały czas zimny, samochodzik nie ma łatwego życia.
Zobaczę jak to wyjdzie jak będziemy na Śląsk lecieć.

Rekin, o ekonomicznej jeździe to np: TU




[ wiadomość edytowana przez: Gacolot dnia 2008-03-14 22:25:58 ]
  
 
no dobra ale wskazowka jest ok bo jak bylo troche cieplej to wskazowka drgnela na polowe moze to jakis podajnik paliwa badz mieszanki? a przy jakich obrotach najlepiej zmieniac bieg na wyzszy w tym espero ?
  
 
no dobra ale wskazowka jest ok bo jak bylo troche cieplej to wskazowka drgnela na polowe moze to jakis podajnik paliwa badz mieszanki? a przy jakich obrotach najlepiej zmieniac bieg na wyzszy w tym espero ?
  
 
Cytat:
2008-03-14 22:25:20, REKIN3 pisze:
no dobra ale wskazowka jest ok bo jak bylo troche cieplej to wskazowka drgnela na polowe moze to jakis podajnik paliwa badz mieszanki? a przy jakich obrotach najlepiej zmieniac bieg na wyzszy w tym espero ?


ja nie przekraczam 5000 obrotów
powiem Ci tyle tylko ze ja na baku przejechałem 940 km(rekord jak dotąd)
  
 
Cytat:
2008-03-14 22:25:20, REKIN3 pisze:
no dobra ale wskazowka jest ok bo jak bylo troche cieplej to wskazowka drgnela na polowe moze to jakis podajnik paliwa badz mieszanki? a przy jakich obrotach najlepiej zmieniac bieg na wyzszy w tym espero ?


A jaki masz slinik? 1,5?
Ja moim 1.8 z LPG próbowałem już różnych stylów jazdy: od mistrza prostej do starego taksówkarza, i najmiej mi pali chyba jak jeżdże tak do 3,5tys obrotów i w miare dynamicznie. - mówie od razu, ze najmniej to znaczy 10l/100km pol na pol miasto/trasa. No i nie można wciskać gazu do dechy, bo tylko go zmuli i wole nie wiedziec ile wtedy pali .


Sprawdz termostat.

Pozdr.


[ wiadomość edytowana przez: robertkaluza dnia 2008-03-14 23:53:44 ]
  
 
Cytat:
2008-03-14 22:25:20, REKIN3 pisze:
no dobra ale wskazowka jest ok bo jak bylo troche cieplej to wskazowka drgnela na polowe moze to jakis podajnik paliwa badz mieszanki? a przy jakich obrotach najlepiej zmieniac bieg na wyzszy w tym espero ?


Tak czy inaczej....zmień termostat na 92-107 Celcjusza (zapraszam do wyszukiwarki...boo...nie pamiętam dokładnie typu a było bardzo szeroko opisywane)

Odpuść sobie tankowanie 98 !...to bezsensowna i niczym nie uzasadniona głupota..

żadne tam podajniki ...Rany!...

A przy jakich obrotach...Robert Kałuża dobrze Ci to opisał ..
  
 
Cytat:
2008-03-14 22:19:56, Gacolot pisze:
Do roboty mam 4,5 km, potem 5 podjazdów po ok. 300m (Kula, podjazdy w rejonie, wiesz jak jest), a potem 4,5 km do chałupy, no i to się rozkłada w jakieś 7 godzin więc silnik praktycznie cały czas zimny, samochodzik nie ma łatwego życia. Zobaczę jak to wyjdzie jak będziemy na Śląsk lecieć.


Wiem o co kaman
do pracy mam 5km w pracy 2 podjazdy po 300-400m i dojazd z kontaktem ok 1,5km i abarot do domu 5 km ew gdzieś w miasto
i od pon do pt potrafi mi opierdzielic do 17l/100 lpg (rekord) a w weekend ok 12-13 w zależnosci od przelotu
kiedyś pisałem w trasie Wawa- Katowice -Wawa 9-9,5/100lpg ale jazda była bez pośpiechu tak do 90-110 km/h myslałem ze się zanudze ale na baku zrobiłem prawie 670km za 110zł
ale po ostatniej takiej trasie gdzie prędkość miejscami była dużo większa spalił 11-12lpg
I w sumie taką prędkością (100) mozemy sie turlać na Katowice
po ostanim błysku chyba sie nauczyłem
  
 
ja znowu nie przekraczam 3 tyś/obr. i pali mi bardzo mało, na trasie potrafi spalić tylko 5.5 l a w mieście około 8 l


pozdrawiam
  
 
Ja śmigam często Warszawa - Mińsk Mazowiecki i na pełnym baku robie jakies 600/700 km + gaz to jest jakieś 100o, bo mam nie wyregulowany i dużo łyka...
  
 
A nam w trasie pali ok. 7-8 l, ale w mieście jest maskra- podejrzewam,że nawet ok.15 l. Silnik 1,8. Też nie wiem, co to, ale on miał tak zawsze.
  
 
też dołacze swoje wypociny:
W warunkach zimowych, moj srednio łyknie z 11 czasem troche mniej a czasem wiecej.
Śmigam na benzynce 95 i 98 na zmiane, i tylko po miescie (do roboty), gdzie droga jaka musze przebyć wynosi zaledwie 4,5-5km.
Ledwo robi się ciepło w srodku to juz musze gasić (wskazówka zaczyna dochodzić środka wskażnika)

Ciekawe jak bedzie latem ???
pocieszam się tylko tym, ze u mojego szefa w Lagunie 3,2 L (benzyna) jeszcze jak były mrozy, srednie spalanie pokazało 15,8 l/100 (na krotkich odcinkach)
p.s
Zgadzam sie z Bogdanem1 -lepiej zalać lepszej 95 (chemicznie) niz 98 beznadziejnej. Liczba oktanowa to odpornośc na wybuchowe spalanie.98 leje tylko wtedy jak jest tańsza


[ wiadomość edytowana przez: franko25 dnia 2008-03-19 09:38:42 ]
  
 
U mnie w mieście 12,5 - 13,0 /100km PB
  
 
u mnie też odcinki krótkie, do pracy w jedną stronke 4,5 km - 8 godzin stania i z powrotem tak więc temp. łapie dopiero pod firmą a spalania ok. 10.5 gazu jak dla mnie tragedii nie ma