Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Kula69 Klubowy Weteran BMW 530d Warszawa Ursynów | 2008-05-01 15:56:55 BTW zrobiłes silnik i zalałes o GÓWNEM!!!
spusc tego lotosa i zalej go jakim walwolajnem albo mobilem elfem czy teksako ale nie lotosem |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2008-05-01 17:30:06 Nie przypuszczam żeby Panowie Kula i Zoltar dobrze radzili (to dobry pomysł na wywalenie kolejnych złotówek w błoto..tak jak do tej pory )
Jak tak luźno se czytam te "niemilczenie owiec" /dokładnie się nie da bom jeszcze zdrów na umyśle)......to dochodzę do wniosku , że choćby wlał najdroższego MOTUL-a z wyścigowej stajni...nie uczyni on cudu .. Coś jest na bank zrypane...Np. kto wie czy ten pakiet cudo-specyfików zagęstników nie spowodował np. pozatykania olejowych magistrali.. ... Cieńko to wszystko widzę .. |
o-w-c-a Wieliczka | 2008-05-01 18:43:05 No wlasnie oleje mysle srednio przyniosa rezutat, tym bardziej ze moze faktycznie lotos nie jest najwyzsza polka, ale z drugiej strony ten silnik tez nie, zreszta jakbym wlal zalecaly fabrycznie 10W40 to przez luzy odrazu by przelecial (niby wszystko niemal nowe) bo jak silnik dluzszy czas chodzi na jakims rodzaju oleju to z tego co sie orientuje to sie "przyzwyczaja" do niego i zadszy poprostu przelatuje.
Pozatym jak mowie - lotos to kiepscizna, ale dolalem juz jakis uszlachetniacz podnoszacy parametry oleju wlasnie Vavolina o konsystencji miodu ktory podnosi lepkosc i tez zero rezultatu. Dlatego sie zastanawiam czy zajezdzilem pompe (z tego co juz sie zdazylem jest to pompa zembatkowa jak np pompa paliwa czy spruskiwaczy ktora zawsze wydawalo mi sie ze ciezko zajezdzic bo zazembia sie w wewnetrznej czesci a olej tloczy wzdloz obudowy), bo temat zatkanych kanalow olejowych raczej tez srednio, bo przeciez cisnienie oleju zapalalo by sie przy zatkanych wlasnie na zimnym silniku z racji ze olej jest gestszy i trudniej plynie, pozniej sie robi strasznie zadki, wiec jak gest przeplywa i nie ma problemu to zadki by na bank przeplyna, tyle ze wlasnie zastanawia mnie czy nie robi sie na tyle zadki ze przy przytartej (co jak mowie jest dla mnie wrecz trudne) pompie oleju poprostu jakos przelatuje miedzy zembatkami a nie jest tloczony. Ech niewiem, ale jeszcze troche i pol silnika wymienie, a pierscienie i tak pewnie szlak trafi za 10kkm (pozatym mam jeden tlok juz nadpalony to tymbardziej), ale niechce zeby znowu siadly za 2kkm jak sie bedzie zapalac to cisnienie i sie okaze ze nie jest wystarczajaco sarmowany (bo poprzednie rozpoczecie dymienia niewiem czy z tym nie bylo zwiazane)... |
pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2008-05-01 19:07:02 do Twojego silnika tylko superol cos z 6 zł za litr
z tak prostym silnikiem jak 1.5 powienien sobie poradzic kazdy niewidomy wyposazony w młotek mechanik |
o-w-c-a Wieliczka | 2008-05-01 19:31:48 Czyli co - wlaciu znowu jakis gesty syf i zapomniec o temacie?
Jezdzilem w trakcie dymienia silnika na 20W50 Lubro Orlenu + 2 motodoktory wiec gestosc byla "odpowiednia" - choc zaskoczylo mnie to jak zlewalem olej ze nawet to to plynelo i dosc zadkie sie wydawalo. Jaki jest dokladnie olej ktory wlac i widze ze szkoda bylo kasy na tego Lotosa i ten uszlachetniacz (kolejne 80zl utopione), czy wlac to lubro - hydraulika i tak gra jak opetana (ktoras szklanka jest wykonczona). Jedno co mnie zastanawia i martwi to to ze auto jest niby na "dotarciu" pierscienie sa nowki i panewki nowki i niewiem co bedzie jak wleje jakis gesty olej - czy to bedzie wogole smarowane czy sie znowu zuzyje w moment bo szkoda by bylo troche. Jak pisalem od "zabiegu" wymiany zlomu mam przebieg 20km i niewiem czy lepiej wlac gestszy olej i czy mam szanse tak cos zajezdzic i zepsuc czy jezdzic z swiecacym sie cisnieniem oleju i tez sie zastanawiac czy faktycznie cos jest schrzanione i czy sie spiepszy... Co radzicie? A pozatym jak juz moglbym wyjac pompe oleju to pewnie nie wchodzi w gre jej jakas naprawa i to nie bedzie pewnie jej jakies uszkodzenie naprawialne (teraz planuje wybrac sie do jakiegos mechanika na zmierzenie cisnienia oleju). Pozatym zeby ja wyjac musze wal wyjmowac czy wystarczy rozpiac rozrzad, odkrecic mise i panewke i wyjac jakos bokiem? |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2008-05-01 19:36:21 Kur*a !
Sprawdź co jest powodem niskiego ciśnienia, zmiany oleju mijają się z celem, jak siada smarowanie Za tydzień zalejesz cementu ? Szanuj kasę, zrób raz dobrze, albo spal w cholerę |
pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2008-05-01 19:38:33 ja bym zalał hipolem-przy tej klasie materiałów, dokładnosci wykonania oraz precyzji montazu silnika 1.5 nie ma sensu nic lepszego zalewac |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2008-05-01 19:43:22 jeszcze zanim zrobisz jakikolwiek desperacki krok pojedź do warsztatu żeby podłączyli manometr zamiast czujnika ciśnienia oleju i niech zmierzą jak to wygląda. |
o-w-c-a Wieliczka | 2008-05-01 19:59:40 No dokladnie tak planowalem - dlatego pisalem ze musze sie umowic z jakims mechaniorem ktory ma taki przyzad i mi to zmierzy, dopiero pozniej jakies kroki bardziej hardcorowe.
Z tym cementem niezla mysl , ale powaznie jak byly wlane te specyfiki i gestszy olej to bylo git, tyle ze niewiem czy taki gestszy olej jest dobrym rozwiazaniem przy silniku teoretycznie docieranym. W razie czego jak sie okaze ze cisnienie pompa nie daje jakie byc powinno to bede myslal zalewac go jakims szajsem chyba ze jest mozliwosc naprawy pompy i jej latwe wyjecie, bo niestety mysle ze to ona daje w dupe (chyba ze glowne panewki walu) i zadszy rozgrzany olej zamiast tloczyc to jej wszedzie ucieka na nieszczelnosciach jesli sie faktycznie zatarla. |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2008-05-01 20:02:47
Ja bym Ci proponował żebyś zalał dobrze pałę...najlepiej czymś na tyle wysokoprocentowym żeby przez kilka tygodni nie móc się potem wypowiadać publicznie.. Przy takiej klasie Twoich rad...owca gotów popełnić naprawdę jakiś kolejny chory "wybryk" |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2008-05-01 22:38:01 Miałem olej poniżej min znacznie i żadne ciśnienie się nie odpalało... Testuj pompe, bo zabijesz go do reszty |
tommi3737 Klubowy Weteran Megane CC Łódź | 2008-05-02 01:20:35 niechciało mi się czytać całego tematu ale apropo oleju to ja od kąd mam espero (4lata) to jeżdze na lotosie mineralnymc(czasem city nazywanym) i oprócz tego ze wymianielem go co rok lub 15tys km to nic mi się w silniku niedzialo/zadnych wycieków itp. Więc z tym olejem to raczej bez przesady panowie.... |
Outcast Bmw 528i E39 Różyny | 2008-05-02 01:58:43
|
Kula69 Klubowy Weteran BMW 530d Warszawa Ursynów | 2008-05-03 00:16:13
też tak myslałem uswiaomił mnie Pstruś jak mojemu znajomemu robił aparat zapłonowy i musial skrobac nagar z lotosa |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2008-05-03 13:11:33
Bo minerala bezwględnie należy wymieniać max co 10kkm! (a przy jeździe miejskiej i wielokrotnych, króciutkich przebiegach, jeszcze wcześniej) ...jak ktoś wali po 20 tys...to nie ma dziwne.. |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2008-05-06 20:28:32 Zmierzone ciśnienie ?
|