Kod 23 - błąd MAT - co może go powodować?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
W ostatnich dniach parę razy na krótko zapalił się "engine".
Za każdym razem w jeździe po mieście w czasie jak stałem na światłach.
Po ruszeniu z miejsca zaraz lampka gasła.
Odczyt kodów diagnostycznych pokazał: 23, czyli:
usterka czujnika temperatury powietrza MAT
albo:
zbyt wysoki sygnał z MAT (temperatura za wysoka).

Filtr powietrza jest drożny, płyn w układzie chłodzenia jest. Silnik pracuje ok, wskaźniki ok.
Zbyt wysoka temp dla MAT to jest >199 C -wydaje się to sporo.
Spotkał się ktoś z tą usterką? Co ją może powodować (zakładając sprawny sam czujnik)?

--
Wiesiek (Maestro)

  
 
to jest czujnik temperatury powietrza w kolektorze. W 1,5 jest wkręcony w puszkę filtra powietrza, w 1,8/2,0 wkręcony w kolektor od strony serwa hamulców. Nie ma nic wspólnego z temperaturą chłodziwa. Sprawdź, czy wtyczka nie wypadła, styki nie zaśniedziały, nie ma zwarcia, w ostateczności wykręć czujnik i zbadaj...
  
 
Cytat:
2008-04-23 21:12:01, Robert_S pisze:
[...]
Sprawdź, czy wtyczka nie wypadła, styki nie zaśniedziały, nie ma zwarcia, w ostateczności wykręć czujnik i zbadaj...



Czynności oczywiste (w tym wszystkie w/w) zostały wykonane zanim zabrałem się za pisanie.
Z temperaturą chłodziwa ma to tyle wspólnego, że czujnik wkręcony jest w aluminiowy korpus, który ma wiele wspólnego z korpusem silnika, a ten z chłodziwem.
W jakich sytuacjach tenże czujnik słusznie może sygnalizować za wysoką temperaturę?

  
 
Cytat:
2008-04-23 22:45:50, Maestro pisze:
Czynności oczywiste (w tym wszystkie w/w) zostały wykonane zanim zabrałem się za pisanie. Z temperaturą chłodziwa ma to tyle wspólnego, że czujnik wkręcony jest w aluminiowy korpus, który ma wiele wspólnego z korpusem silnika, a ten z chłodziwem. W jakich sytuacjach tenże czujnik słusznie może sygnalizować za wysoką temperaturę?



albo przerwa w obwodzie, albo zwarcie (wydaje mi się, że to drugie)



[ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2008-04-24 00:29:43 ]