[VECTRA B]-Stanoł silnik

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem
Vectra B 1,8 V16 98r na trasie stanoł silnik i nie da sie odpalić.Zaczeła świecić kontrolka ze wtrysków.Do czego doszedłem sam na pompie paliwowej nie ma prądu jednak kiedy robie przekaznik na krótko podaje paliwo.Podłączałem do kąpa jednak ten nie wykazał żadnych błędów.
?????????????????


[ wiadomość edytowana przez: NAZAR dnia 2008-05-28 14:30:27 ]
  
 

Mam problem Vectra B 1,8 V16 98r na trasie stanoł silnik i nie da sie odpalić.Zaczeła świecić kontrolka ze wtrysków.Do czego doszedłem sam na pompie paliwowej nie ma prądu jednak kiedy robie przekaznik na krótko podaje paliwo.Podłączałem do kąpa jednak ten nie wykazał żadnych błędów. ?????????????????
Panowie autko nieruchome od tygodnia
Pomocy!!!!!!!!!null
  
 
Cytat:
2008-05-17 18:35:28, Beethoven pisze:
Mam problem Vectra B 1,8 V16 98r na trasie stanoł silnik i nie da sie odpalić.Zaczeła świecić kontrolka ze wtrysków.Do czego doszedłem sam na pompie paliwowej nie ma prądu jednak kiedy robie przekaznik na krótko podaje paliwo.Podłączałem do kąpa jednak ten nie wykazał żadnych błędów. ????????????????? Panowie autko nieruchome od tygodnia Pomocy!!!!!!!!!null


skoro zrobiles na krotko i dziala widac jest przerwa w obwodzie . . jak dobrze rozumiem
  
 
Cytat:
2008-05-17 19:47:30, taxi pisze:
skoro zrobiles na krotko i dziala widac jest przerwa w obwodzie . . jak dobrze rozumiem



Dokladnie jest gdzies przerwa w obwodzie jednak pomimo tego ze na krotko pompa podaje to i tak nie chce odpalic.rozrusznik kreci i nic pozatym
  
 
Rzeby silnik hodził tżeba bęzyny i prondu. Skoro jest bęzyna to mósisz zobaczyć czy jest iskra na śfiecah. Jerzeli nie ma to muk paźć czójnik obrotuw wałó, albo DIS
  
 
skoro działa na krótko, a nie działa normalnie to zacznij od sprawdzania bezpieczników i przekaźników. jest koło zbiorniczka płynu chłodzącego puszka z przekaźnikami, jeden z nich (nie pamiętam który) odpowiada za pompę paliwa - może padł.

ale zanim pobiegniesz kupić nowy upewnij się czy pompa na pewno nie pracuje przy normalnym wpięciu do instalacji. może pracuje, a filtr paliwa jest tak zatkany (choć wątpię), że przepuszcza za mało benzyny.

pzdr
  
 
Cytat:
2008-05-17 23:04:55, scoodie pisze:
skoro działa na krótko, a nie działa normalnie to zacznij od sprawdzania bezpieczników i przekaźników. jest koło zbiorniczka płynu chłodzącego puszka z przekaźnikami, jeden z nich (nie pamiętam który) odpowiada za pompę paliwa - może padł. ale zanim pobiegniesz kupić nowy upewnij się czy pompa na pewno nie pracuje przy normalnym wpięciu do instalacji. może pracuje, a filtr paliwa jest tak zatkany (choć wątpię), że przepuszcza za mało benzyny. pzdr



Przelecialem wszystkie bezpieczniki i przekazniki (własnie ten od pompy po zwarciu na krótko podaje prąd na pompe)odkrecałem wtrysk i paliwo idzie zapłon jest wporządku,wymieniłem też czujnik obrotów wału.I nadal nic
brak prądu na pompie,swieci kontrolka z wtrysków i nie chce zapalić
  
 
swieci kontrolka od wtrysków, ale próbowałeś odczytać konkretny numer błędu? jakby padł czujnik wału to by auto odpalało w trybie awaryjnym ale by odpalało.



[ wiadomość edytowana przez: scoodie dnia 2008-05-18 15:36:19 ]
  
 
czesc seba. w układzie lewostronnym bezpiecznik 19w srodku a pod maską masz przekaznik r44. co do paliwa to przekaznik sie załacza przy kreceniu rozrusznikiem i jak auto jest na chodzie. ajezeli by paqdł czujnik położenia wału to nie bardzo ma co sterowac wtryskami i auto by nie zapaliło. zalezy jaki tam jest silnik bo niektóre maja jeszcze czujnik położenia wałka rozrzadu. auto zgasło czy po zgaszeniu juz nie zapaliło. nie zawsze wyrzyga komputer bład nawet jezeli check swieci. i swieci czy miga check?
  
 
Cytat:
2008-05-18 15:34:20, scoodie pisze:
swieci kontrolka od wtrysków, ale próbowałeś odczytać konkretny numer błędu?



Problem polega na tym że komp nie widzi zednego błędu

Alex
Auto zaczeło przerywać potem zgasło i nie dało sie odpalić.Najgorsze że to było na autostradzie M25 do londynu w godzinach szczytu
  
 
tak więc moja wiedza już tu nie pomoże, a w zasadzie niewiedza pozdrawiam i owocnej walki życzę
  
 
Przede wszystkim ta vectra nie ma kontrolki od wtrysków.
Pewnie zapaliła się kontrolka check engine.
Jeśli kontrolka zapaliła się na stałe to problem jest w elektronice i błędy muszą być. Może masz jakiegoś słabego kompa - spróbuj odczytać zworką:
http://www.vectraklub.pl/index.php/advices/pokaz/52
i wykaz
http://www.vectraklub.pl/index.php/advices/pokaz/95
Jeśli kontrolka miga po przekręceniu kluczyka to problem jest z immobilizerem.
Pod maską masz dwa przekaźniki obok siebie - jeden od wtrysków drugi od pompy
  
 
po pierwsze nie musi wyskoczyć żaden błąd (aczkolwiek przy słabym oprogramowaniu może sie tak zdarzyć ze jest a nie wyskoczy). po 2 jeżeli sie zapalił check to oznacza zawsze ze jakiś podzespół padł. bo oprócz immo to zawsze świeci jak sie coś popsuje. immo nie pada w czasie jazdy. a nawet jak padnie to dopiero przy odpalaniu sie dowiemy bo tylko wtedy go sczytuje. a do wtrysku masz bodajże r43. seba trzeba by sprawdzić czy wtryski śmigają bo mogło sterowanie paść lub sie przytkać.