Sprzęgło czy docisk - RAV muli i szarpie przy ruszaniu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Auto nie ma charakterystycznych objawów padającego sprzęgła. Na piątym biegu przyspiesza, próba ruszenia na 3-ce (zaciągnięty ręczny) dławi silnik. Z garażu pod ostry podjazd wyciąga. Ale,

1. Przy ruszaniu jest strasznie zamulony: obrotomierz szybko dochodzi do 3 tyś a auto z trudem zbliża się do 15-20 km/h - start jak starym Ikarusem!

2. Przy szybszym (moim zdaniem płynnym) puszczeniu sprzęgła jest słyszalne uderzenie. żeby spokojnie ruszyć muszę minimalnie przytrzymać sprzęgło. Szarpie przy ruszaniu.

3. Ciekawa sprawa: ruszam z jedynki bez gazu, powoli puszczam sprzęgło i toczy się strasznie powoli i nagle przyspiesza: sprzęgło dawno puszczone, bez gazu.
4. Zużycie w mieście wzrosło do 12,5 - 13l/100km

Obstawiam ekonomiczną naprawę sprzęgła przez poprzedniego właściciela: wymieniona tarcza ale docisk i łożysko pozostało stare. Co myślicie?


Rav 4, benzyna 2.0, 2003
Ps. Jeżeli to jednak sprzęgło to do wymiany idzie komplet (tarcza, docisk, łożysko)
  
 
Cytat:
2016-04-12 13:58:56, Ravdarka pisze:
Auto nie ma charakterystycznych objawów padającego sprzęgła. Na piątym biegu przyspiesza, próba ruszenia na 3-ce (zaciągnięty ręczny) dławi silnik. Z garażu pod ostry podjazd wyciąga. Ale, 1. Przy ruszaniu jest strasznie zamulony: obrotomierz szybko dochodzi do 3 tyś a auto z trudem zbliża się do 15-20 km/h - start jak starym Ikarusem! 2. Przy szybszym (moim zdaniem płynnym) puszczeniu sprzęgła jest słyszalne uderzenie. żeby spokojnie ruszyć muszę minimalnie przytrzymać sprzęgło. Szarpie przy ruszaniu. 3. Ciekawa sprawa: ruszam z jedynki bez gazu, powoli puszczam sprzęgło i toczy się strasznie powoli i nagle przyspiesza: sprzęgło dawno puszczone, bez gazu. 4. Zużycie w mieście wzrosło do 12,5 - 13l/100km Obstawiam ekonomiczną naprawę sprzęgła przez poprzedniego właściciela: wymieniona tarcza ale docisk i łożysko pozostało stare. Co myślicie? Rav 4, benzyna 2.0, 2003 Ps. Jeżeli to jednak sprzęgło to do wymiany idzie komplet (tarcza, docisk, łożysko)

Sprawdz wydech czy jest szczelny nigdzie nie okopcony na laczeniach i uszczelkach .Jeden zatyka rure szmata i starym butem a drugi sprawdza pod autem czy nie syczy gdzies na laczeniach.Chodzi zwlaszcza o odcinek od cylindra do okolic sond. Ewentualnie powypinaj sondy i pojedz bez.A przeplywomierz oczysciles?
Gazior jest??swiece wymienione?


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2016-04-13 08:42:53 ]
  
 
Nie jest zagazowany. Rozumiem, że w tym kontekście świece. Tak czy inaczej świece zaraz wskakują nowe - obecnym już się należy