Jaki silnik do poloneza?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie, gdyż w moim poldku padł silnik... Panewki tak więc nie chce się go pozbywać gdyż blacha minimalne oznaki rdzy po 6 latach użytkowania...

Otóż jaki silnik podejdzie do poloneza bez większych przeróbek

myślałem nad 1.4MPI ale ponoć sporo do roboty...
A co z 2.0 DOHC ze sierry? podejdzie pod łapy silnika ? czy też trzeba stosować niemiłosierne przeróbki ?

Z góry thx za porady

[ wiadomość edytowana przez: Marka-krak dnia 2008-05-14 21:15:09 ]
  
 
1.4 przy 2.0dohc to p&p. 2.0 będzie w ogóle ciężko zmieścić.
  
 
jezeli od sierry to trzeba silnik razem ze skrzynia wymieniac,skracac wal,dziura na mieszak skrzyni tez jest w innym miejscu,no i przerobka drazkow tez bedzie.slyszalem ze polonez z tym silnikiem mial minimalnie inne wytloczenie w blasze podlogi.
napewno jest latwiej wlozyc silnik od fiata 1800/2000.jest z tym o wiele mniej problemow.
  
 
tak, tylko silnik 2.0ohc jaki był montowany w poldofordach a 2.0dohc to zupełnie inna bajka.
  
 
a tak szczerze co najlepiej pchać do poldka (prócz oryginału) a żeby fajnie chodził ?
  
 
jeśli uważasz, że włożenie roverka to sporo roboty to odpuść sobie.
  
 
Pierwsze pytanie brzmi: - który masz rocznik samochodu? Jeśli po czerwcu 95 roku to musisz mieć silnik z wtryskiem i katalizatorem.
  
 
oto aukcja (numer 358984405)
  
 
Cytat:
jeśli uważasz, że włożenie roverka to sporo roboty to odpuść sobie.



Wyczytałem że to dużo roboty, ale po Twojej wypowiedzi chyba jest inaczej

Cytat:
który masz rocznik samochodu?



FSO POLONEZ 1500 SLE 1991r. (przejściówka)

Cytat:
Jeśli po czerwcu 95 roku to musisz mieć silnik z wtryskiem i katalizatorem.



Gaźnik

[ wiadomość edytowana przez: Marka-krak dnia 2008-05-17 09:05:34 ]
  
 
Roverek z powodu posiadania wtrysku (i komputerka) ma sporo więcej kabelków niż Polonez z gaźnikiem, więc będzie trochę pracy. Poza tym trudno jest upolować taki silnik w sensownym stanie - chyba, że z całym autem no i jak się coś zepsuje to trzeba mieć kogoś kto zna się naprawdę na ich naprawianiu, bo to nie jest ohv-ka, łatwiutka w obsłudze. Przejrzyj soibe nasze forum wpisując rover do wyszukiwarki to się zorientujesz jakie są główne ich bolączki. Z kolei silnik DOHC 1.6, 1.8 i 2.0 jest mniej wymagający w naprawie z racji wieku, ale z tego samego powodu trudno jest upolować zupełnie dobry egzemplarz. Na założenie bez problemów bym się nie nastawiał. Praktyka dowodzi, że taki kupiony silnik trzeba rozebrać i często zrobić remont przed montażem. No i albo trzeba zmienić skrzynię biegów, albo kielich od sprzęgła. Możesz spróbować założyć też silnik od Mirafiori, lub zrobić miszmasz - kupić silnik od Regaty i przystosować go do pracy wzdłuż - podobno blok jest identyczny jak w 131 i są nawet miejsca do przykręcenia "łap". Taki silnik ma moc porównywalną z polonezowskim 1.6. ale wyższą kulturę pracy no i przyśpieszenie auto będzie miało sporo lepsze.
  
 
Cytat:
2008-05-17 09:04:43, Marka-krak pisze:Wyczytałem że to dużo roboty, ale po Twojej wypowiedzi chyba jest inaczej

Cytat:
który masz rocznik samochodu?
FSO POLONEZ 1500 SLE 1991r. (przejściówka)

nie powiedziałem, że włożenie roverka zamiast ohv-ki jest łatwe, ale w porównaniu do dohc forda to banał.
sprawa się trochę komplikuje bo masz przejściówkę a więc wąski zawias i czeka cię przeróbka na szeroki z powodu wymiany belki pod silnikiem. poczytaj sobie.
  
 
Mnie oczywiście chodziło o DOHC od FIAT'a. DOHC od Forda to już jest bardzo duża przeróbka.