Czujnik niedostatecznego ciśnienia oleju Caro+

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Na wstępie po krótce, nie znalazłem tematu odpowiadajacego czujnikowi w plusie wiec założyłem nowy wątek. A teraz do sedna sprawy, mój czujnik przecieka, wali trochę z niego olejem, uszczelkę pod miską zmieniłem, z niej już nie ciekne, czujnik na kabelku ma osłonę gumową, po jej zdieciu wycieka z niej olej, wtyk na kablu też jest od oleju, spotkał sie ktoś z tym i dlaczego to akurat przecieka w miescu gdzie jest blaszka od przewodu. W zwiazku z tym mam pytanie, w hurtowni znalazłem dwa czujniki, jeden jest opisany czujnik ciśnienia oleju wskaźnik, drugi ma opis czujnik ciśnienia oleju kontrolka. Jak wiadomo w caro+ nie ma wskaźnika ciśnienia oleju, jest tylko kontrolka, pytanie czy ten opisany w hurtowni od kontrolki będzie odpowiedni do plusa, pytam bo u mnie jest tylko jeden czujnik z wyjściem na jeden kabelek, a nie wiem jak było to w starszych modelach bo te części sklasyfikowano do Polonez wspólne. Prosiłbym o szybką pomoc, zalezy mi na tym bo jeden jest po 16 zł (kontrolki) a drugi po 40 zł (wskaźika).
  
 
Cytat:
2005-04-24 22:35:12, Mebig pisze:
Na wstępie po krótce, nie znalazłem tematu odpowiadajacego czujnikowi w plusie wiec założyłem nowy wątek. A teraz do sedna sprawy, mój czujnik przecieka, wali trochę z niego olejem, uszczelkę pod miską zmieniłem, z niej już nie ciekne, czujnik na kabelku ma osłonę gumową, po jej zdieciu wycieka z niej olej, wtyk na kablu też jest od oleju, spotkał sie ktoś z tym i dlaczego to akurat przecieka w miescu gdzie jest blaszka od przewodu. W zwiazku z tym mam pytanie, w hurtowni znalazłem dwa czujniki, jeden jest opisany czujnik ciśnienia oleju wskaźnik, drugi ma opis czujnik ciśnienia oleju kontrolka. Jak wiadomo w caro+ nie ma wskaźnika ciśnienia oleju, jest tylko kontrolka, pytanie czy ten opisany w hurtowni od kontrolki będzie odpowiedni do plusa, pytam bo u mnie jest tylko jeden czujnik z wyjściem na jeden kabelek, a nie wiem jak było to w starszych modelach bo te części sklasyfikowano do Polonez wspólne. Prosiłbym o szybką pomoc, zalezy mi na tym bo jeden jest po 16 zł (kontrolki) a drugi po 40 zł (wskaźika).


Kontrolka to kontrolka, a wskaźnik to wskaźnik - od Borewicza 1300 do Caro Plusa 1.6GSI punkt niedostatecznego ciśnienia w układzie się nie zmienił więc nie masz się czym przejmować tylko musisz stać się uboższy o 16pln za czujnik i bogatszy o szczelniejszy silnik.

Powodzenia.
 
 
kup ten do kontrolki. Twój sie po prostu rozszczelnił...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Ok, dzięki panowie, ale wie ktoś moze z was dlaczego sie rozszczelinił czy to normalny objaw, bo wiecie, wolałbym jednak nie mieć powtórki z rozrywki.
  
 
Acha i jeszcze pytanko, jak go wykręce to coś oleju wyleci czy nie mam się o co martwić.
  
 
u siebie niedawno go wymienialem i olej nie wyplywal,robilem to na zimnym silniku.

a do rozszczelnienia to chyba normalny objaw,moj wytrzymam ok 120kkm.u taty w kombiku zaczyna juz troche sie pocic i tez trzeba bedzie go wymienic

-----------------
Bartek
  
 
A jaki przebieg ma kombiak, bo u mnie dopiero 57 tys.km walnęło a rzyga dość pokaźnie.
  
 
Tak przy okazji gdzie jest ten czujnik ??

pozdr
  
 
AFAIR pod kolektorem ssącym. Meb, to tylko polska jakość - czasem żyje 200kkm a czasem tylko 20
 
 
Tylko mnie nie dolinuj, dzisiaj wymienie i zobaczy sie ile wytrzyma.
  
 
Cytat:
2005-04-25 09:21:47, Mebig pisze:
Tylko mnie nie dolinuj, dzisiaj wymienie i zobaczy sie ile wytrzyma.


moj wytrzymal 140.000km i sladow wyciekow nie bylo a potem zmienilem silnik
 
 
Kupiłem, wymieniłem i narazie nie zaobserwowałem wycieków, zobacze jeszcze rano, jak karton będzie suchy to znaczyć będzie że wszystko ok.
  
 
Witam,
Ciągnąc temat i ja mam pytanka dwa. U mnie w Caro+Plus problem z czujnikiem polega na tym, że kontrolka od ciśnienia po przekręceniu zapłonu raz się zapali a raz nie (jak jest zimny to zapali a jak ciepły to czasem nie - tak jak by "widział" że jest ciśnienie), no i przede wszystkim obojętnie kiedy zapali to światełko jest mizerne, dolatuje tam niepełne napięcie. Co może być przyczyną. Pytanko drugie: zastanawiam się nad wstawieniem wskaznika ciśnienia (z Caro). Czy jest to wykonalne i jak ewentualnie przeprowadzić tą operację.

Pzdr
FSO POWER
  
 
1. Coś gdzieś nie styka w obwodzie, może konektor na czujniku ciśnienia, może przetarty przewód, może poszła dioda w zegarach (jest ich trochę właśnie w obwodach kontrolek) a może sypie się urządzenie mikroprocesorowe (jedno z wyjść sprawdza czy jest ciśnienie ok i umożliwia załączenie ogrzewania tylnej szyby) trudno powiedzieć

2. Jest wykonalne, potrzebujesz drugi droższy czujnik ciśnienia (do wskaźnika), oraz dostęp do przewodu olejowego. Czyli albo podstawkę po filtr oleju z gwintowanym wyjściem (poszukaj na szrocie od 1.6) albo trójnik do wstawienia pod kolektor ssący razem z czujnikiem kontrolki (szroty, szukaj od DF), oraz wskaźnik wskazówkowy i trochę samozaparcia
  
 
Ok. Dzięki za podpowiedź. Tak też myślałem i rozumiem, że trzeba poprostu wstawić taki trójniczek jak był w caro i tyle bo przecież brak w caro plus wskaźnika to poprostu oszczędność ze strony skośnookich koreańczyków. No trzeba oczywiście poprowadzić kabelki, ale ta cała robota to dopiero na wiosnę jak będzie ciepło.
pzdr.

FSO POWER
  
 
Witam,

oszczędność pewnie była na pierwszym miejscu. Z drugiej strony dokładność tego elektrycznego wskaźnika też pozostawia wiele do życzenia. Ja gdybym miał się bawić w montaż wskaźnika założyłbym już taki na 'rurkę', a nie elektryczny. Mamy wtedy większą pewność, że wskazania są prawidłowe.

pozdrawiam,
Krzysiek