Wymiana filtra paliwa w zetecku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
może ktoś mi napisze dokładnie jak zdjąć te przewody z filtra paliwa?? naciskam te zatrzaski a przewody ani drgna , jak one tak się trzymają?? na wcisk?? bo patrzac na nowy filtr nie widac zeby były tam jakieś zatrzaski??
  
 
wciskasz i wyciagasz, sa na zatrzask. U mnie sie troche zapiekło i lekkim gwałtem wyskoczyły. tylko sie nie polej, bo mi poleciało po rece az do pasa hehe.
  
 
no właśnie tak robiłem i nie dałem rady aż mnie palce od tego naciskania bolały
  
 
ja tez mialem ten sam problem.Nagniotlem lekko kombinerkami i poruszalem w lewo i prawo. efekt: wymieniony filtr paliwa
  
 
Cytat:
2006-12-07 23:03:48, axe_xa pisze:
ja tez mialem ten sam problem.Nagniotlem lekko kombinerkami i poruszalem w lewo i prawo. efekt: wymieniony filtr paliwa



kombinerkami tez próbowałem

jutro będzie 3 podejście
  
 
zawsze mozesz patent zrobic.Mianowicie utnij przewody wstaw nowy filtr i zacisnij na nim dwie male obejmy tam gdzie byly stare zatrzaski
  
 
Cytat:
2006-12-07 23:22:52, mss pisze:
kombinerkami tez próbowałem jutro będzie 3 podejście



to chyba wyjątkowo Ci się zapiekło
  
 
Ja walczyłem dość długo, ale patent jest taki że nie można ciągnąć za przewód tylko trzeba go pchać od strony filtra, np. kleszczykami..
Tam jest taka tulejka plastikowa która się zaciska jak ciągniesz za przewód...
  
 
Cytat:
2006-12-07 23:29:41, axe_xa pisze:
zawsze mozesz patent zrobic.Mianowicie utnij przewody wstaw nowy filtr i zacisnij na nim dwie male obejmy tam gdzie byly stare zatrzaski



tego nie polecam cierpliwości MSS nic na siłę....
  
 
A tak apropo,to gdzie jest w 1,6EFI z 92 roku(kombi) filtr paliwa i czy wymiana jest taka sama jak w tych postach ? Pozdrawiam
  
 
przy zbiorniku paliwa po prawej stronie
  
 
Cytat:
2006-12-08 23:26:59, mss pisze:
przy zbiorniku paliwa po prawej stronie

Jesteś pewien ? Mam coś podobnego do filtra paliwa (okragłe,srebrne,metalowe) i wchodzą do tego dwa wężyki chyba i żadnych przewodow elektrycznych.Znajduje się to nisko na przegrodzie oddzielającej silnik i kabinę pasażerską,zamocowane metalową opaską i skręcone śrubką i nakrętką.Wygląda na oryginał.Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-12-09 12:35:58, tiyo pisze:
Jesteś pewien ? Mam coś podobnego do filtra paliwa (okragłe,srebrne,metalowe) i wchodzą do tego dwa wężyki chyba i żadnych przewodow elektrycznych.Znajduje się to nisko na przegrodzie oddzielającej silnik i kabinę pasażerską,zamocowane metalową opaską i skręcone śrubką i nakrętką.Wygląda na oryginał.Pozdrawiam



to co opisujesz to własnie filtr paliwa!!!
I nie tylko mss jest pewien...
  
 
Czyli u mnie ten filtr nie jest przy zbiorniku paliwa tylko pod maską w komorze silnikowej,blisko filtra olejowego bym powiedział Pozdrawiam
  
 
Czy wymieniał ktoś filtr paliwa w '95 1.4 EFI? Gdzie jest i czy dam radę bez kanału?
Tydzień temu dałem radę wymienić cały wydech bez kanału, ale nie powiem, że było łatwo... Miałem jakieś dziwne nakrętki na połączeniu kata z pierwszym boxem - 16 za mało, 17 za dużo, a imperiala 21/32 nawet w uk nie mogłem znaleźć.
Przypuszczam, że oryginalnie była to 17 ale korozja trochę zjadła i 17 sie kręciła, a 16 nie dało rady założyć.
W końcu nakrętkę pilnikiem potraktowałem i 16 młotkiem nabiłem. Gdyby nie to, że śruba jest integralną częścią kata, a bez kanału trudno by mi było wiercić otwór w jej miejscu, to pewnie bym i ją diaksikiem potraktował
  
 
Cytat:
2006-12-09 12:37:12, Biedrona pisze:
to co opisujesz to własnie filtr paliwa!!! I nie tylko mss jest pewien...



sorki za pomyłkę , nie spojrzałem jaki masz silnik

p.s. kolejne podejście nieudane
  
 
Witam,
próbowałem dziś wymienić filtr paliwa tzn znajomy mechanik próbował i nie udało sie odkręcić go próbowaliśmy na wszystkie sposoby i nie pusciło zalaliśmy srube WD40 odkręcaliśmy dobrymi kluczmi "stanley" i nie drgneło i teraz nie wiem co zrobić żeby go wymienic?? Czy można czy przeciąć ta opaske która go trzyma ?? Da się ją dokupić?? wszelkie propozycje będą pomocne
  
 
Cytat:
2006-12-30 13:18:30, GrZ3 pisze:
Witam, próbowałem dziś wymienić filtr paliwa tzn znajomy mechanik próbował i nie udało sie odkręcić go próbowaliśmy na wszystkie sposoby i nie pusciło zalaliśmy srube WD40 odkręcaliśmy dobrymi kluczmi "stanley" i nie drgneło i teraz nie wiem co zrobić żeby go wymienic?? Czy można czy przeciąć ta opaske która go trzyma ?? Da się ją dokupić?? wszelkie propozycje będą pomocne



opaskę można przeciąć zawsze można dopasowac coś z blachy cienkiej jakiejś
  
 
Cytat:
2006-12-30 13:18:30, GrZ3 pisze:
Witam, próbowałem dziś wymienić filtr paliwa tzn znajomy mechanik próbował i nie udało sie odkręcić go próbowaliśmy na wszystkie sposoby i nie pusciło zalaliśmy srube WD40 odkręcaliśmy dobrymi kluczmi "stanley" i nie drgneło i teraz nie wiem co zrobić żeby go wymienic?? Czy można czy przeciąć ta opaske która go trzyma ?? Da się ją dokupić?? wszelkie propozycje będą pomocne



poprobuj jeszcze.. u mnie tez bylo ciezko ja odkrecic ( no w koncu po 8 latach ) ale wkoncu poszla. duzo wd40+dobry klucz nasadowy (tylko nie wal w niego mlotkiem, najlepiej zrob przedluzke i stopniowo naciskaj na dzwignie). ale w escorcie niestety zdarzaja sie sruby,ktore po kilku latach staja sie nieodkrecalne i nie mowie tu bynajmniej o srubach wydechu hihi
  
 
Cytat:
poprobuj jeszcze.. u mnie tez bylo ciezko ja odkrecic ( no w koncu po 8 latach ) ale wkoncu poszla. duzo wd40+dobry klucz nasadowy



dzięki za pomoc bede próbował z nią walczyć ale juz nie w tym Roku
a jak się nie uda to zrobie tak jak podpowiada mi "mss" czyli bosh i nowa opaska włanej kontrukcji
Pozdrawiam