Zmiana silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Bardzo madrze ostatnio rozwalilem sobie silnik. Mam poldka 1.6 GLE z 1994 roku, z instalacja LPG. Mialem wyciek oleju a na dodatek uszkodzil mi sie wskaznik. No i wyklepaly mi sie panewki i kto wie co jeszcze.

Zakupilem wiec inny silnik - 1.6 GLI (CF) od Atu 1.6 z 96r. Jednopunktowy wtrysk. Tylko mam problem. Po pierwsze nie wiem jaki to modul (Bosch czy Abimex). Jak to sprawdzic?

Druga sprawa, znacznie istotniejsza - mam silnik i goly komputer. Brak okablowania. Czy sa szanse zeby je gdzies dostac? Poza tym z tego co czytalem to w poldkach z wtryskiem jest elektryczna pompa paliwa w baku, wiec i to bede musial wymienic, prawda? Czy cos jeszcze nalezaloby zmienic chca wstawic silnik GLI zamiast GLE?
  
 
Nie wiem jak to sprawdzić ale jest to na 70% abimex ponieważ boscha wsadzano od IV 97 roku.


[ wiadomość edytowana przez: vistula dnia 2005-08-09 12:47:26 ]
  
 
No dobrze, ale mam pytanie: po co chcesz ukomputerowywać swój samochód?

Z tego co napisałeś odnośnie daty produkcji dawcy silnika, wynika, że dopadłeś motur, który posiada wszelkie cechy umożliwiające zrobienie z niego ślicznego GLE. O ile Twój nowy silnik posiada zaślepki w bloku na pompę paliwa oraz na aparat zapłonowy (mój GLI z 1996 roku miał dokładnie takie rozwiązanie), wystarczy przełożyć kolektor ssący z GLE, założyć aparat, oraz mechaniczną pompę paliwa i wiiiśta, latasz dalej na gaźniku (bo wałek rozrządu posiadał u mnie i zębatkę napędu aparatu jak i krzywkę napędu pompy)

Poprawcie koledzy mnie jeśli piszę brednie, ale tak chyba byłoby najprościej...
 
 
moim zdaniem wiele prosciej i taniej! było by założyc do tego silnika kolektor ssacy i gaznik ze straego silnika! w przeciwnym razie musisz wymieniac pompe paliwa (i chyba zbiornik też jest inny) niepodejdzie ci koncówka od instalacji lpg i pare innych zeczy! polecam pzekładke na gaznik! najmniej kłopotliwa!
  
 
A mnie ciekawi jakim cudem w Atu znalazl sie silnik CF? Atu robili od konca 1995, a bez kata na kraj nie szly Poldki juz od czerwca 1995.

Masz moze nr tego nowego silnika pod reka?

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Odświeżę temat....
Mój "przyjaciel" to 1,5 Abimex z 94r., LPG- elpigaz, przebieg 120kkm (prawdopodobnie duzo wiekszy) niestety mam wszystkie objawy uwalonej uszczelki pod głowicą. I teraz jest problem co robić. Mam dwie opcje:
1. wymiana uszczelki ale boje sie ze przy "okazji" okaze sie ze taka operacja bedzie przewyzszala grubosc mojego portfela bo moze sie okazac ze na uszczelce sie nie skonczy.
2. mam znajomego na zlomie i ma pewien zapas silnikow do poloneza wiec zastanawiam sie nad przelozeniem
i tutaj moje pytanie. Jestem bardziej sklonny do przelozenia silnika (beda to dla mnie groszowe sprawy) i blacha w moim jest calkiem niezla, ale niestety nie wiem jaki silnik bedzie pasowal do mojego- chodzi o to zeby moc to zrobic na zasadzie "plug & play"- nie chcialbym nic przerabiac- po prostu wyciagnac swoj i wlozyc drugi. Czy np. silnik 1,6 Gle bedzie mozna wlozyc? Przepraszam jesli moje pytanie jest smieszne ale jestem zrozpaczony i nie wiem co robic a bardzo lubie moje auto.
PS: pozdrawiam klubowiczow (szczegolnie z okolic Poznania)
  
 
Najpierw spróbuj zmienić uszczelkę. U mnie w jednym z aut wystarczyło ją zmienić, a to zrobiłem samemu, bo operacja jest prościusieńka - wystarczy klucz dynamometryczny i dobra uszczelka. W drugim zapłaciłem dodatkowo 230zł za obróbkę głowicy, ale to dlatego, że była krzywo przykręcona.

A silnik to Ci będzie pasował bez przeróbek każdy Abimex. Do 1600 tylko komputer sterujący trzeba by chyba podmienić, ale to jest chwilka a kosztuje używany jakieś 30zł

[ wiadomość edytowana przez: Grzech dnia 2009-02-19 16:40:23 ]
  
 
A co to znaczy jesli wokol swiecy na I cylindrze jest olej? To bardzo zle czy tragicznie?
  
 
Że naleciało z wlewu najprawdopodobniej. Nieszczelność uszczelki to się poznaje po sączeniu się oleju z boku silnika (to miałem w jednym aucie - jakiś czas można tak jeździć) albo bulgotaniu w zbiorniku wyrównawczym (to miałem w drugim- jeździć się nie da).

[ wiadomość edytowana przez: Grzech dnia 2009-02-20 00:37:44 ]
  
 
Pytanie o olej wokol swiecy traktowalem jako pytanie dodatkowe
O kwalifikujacej sie do wymiany uszczelki pod glowica swiadczy szereg innych czynnikow- w tym takze znaczna ilosci oleju na bloku silnika i itp.