Zaczarowany kod błedu 19 ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Posiadam interfejs tech 2.
po zmianie uszczelek pod pokrywami zaworów , zmianie świec i kabli WN zaczęło wywalać mi błąd 19 czyli coś z czujnikiem walu - nic z autem się nie dzieje , kontrolka silniczka nie pali się.
Po wykasowaniu błędu i ponownej diagnostyce wszystko jest OKI ale jak zgaszę auto i ponownie odpalę błąd pojawia się znowu. O CO TU CHODZI ??? jakie mogą być konsekwencje tej usterki i co z tym zrobić ???
Czeka mnie w najbliższym czasie spora trasa i nie chciałbym jakiejś niefajnej awarii w drodze.
Prosze o pomoc i poradę.
  
 
Cytat:
błąd 19 czyli coś z czujnikiem walu - nic z autem się nie dzieje , kontrolka silniczka nie pali się. Po wykasowaniu błędu i ponownej diagnostyce wszystko jest OKI ale jak zgaszę auto i ponownie odpalę błąd pojawia się znowu.



błąd masz na wyłączonym czy pracującym silniku?
jeśli na wyłączonym to powinieneś miec jeszcze błąd czujnika od wałków.

sprawdź opornośc czujnika przy wyłączonym zapłonie i zdjętej wtyczce i porównaj z danymi wzrocowymi.

Cytat:
jakie mogą być konsekwencje tej usterki i co z tym zrobić ??? Czeka mnie w najbliższym czasie spora trasa i nie chciałbym jakiejś niefajnej awarii w drodze.



jeśli czujnik jest kopnięty to w skrajnej sytuacji nie odpalisz auta - czego oczywiście Tobie nie życzę

pozdrawiam
Michał


editeeeed - klawiaturka sie dwoila i troiła...

[ wiadomość edytowana przez: michcio_007 dnia 2008-09-21 02:23:35 ]
  
 
Bład pokazuje mi na odpalonym. silniku tylko ten jeden !!!
Cytat:
2008-09-21 01:49:15, michcio_007 pisze:
jeśli czujnik jest kopnięty to w skrajnej sytuacji nie odpalisz auta - czego oczywiście Tobie życzę pozdrawiam Michał



ooo buu dlaczego tak zle zyczysz mi ???
  
 
Cytat:
ooo buu dlaczego tak zle zyczysz mi ???




nigdy wiecej nie bede pisal postow o tej porze w tym stanie... nigdy wiecej...

sorry mialo byc ze "nie zycze" oczywiscie !!!
ehh... jeszcze raz sorry

sprawdź czujnik omomierzem, przeczyśc wtyczke i gniazdko, oblookaj kabel, spróbuj odpalic na wypiętym - czy odpali...?
fiksujący czujnik będzie się objawiał trudnościami w odpalaniu auta a może wręcz zgasnąc jak kiedyś moje audi... na środku skrzyżowania (żeby nie bylo za łatwo i za prosto w życiu).

idę spac trochę ciemno już na dworze

pozdrawiam
Michał


[ wiadomość edytowana przez: michcio_007 dnia 2008-09-21 02:31:08 ]
  
 
a gdzie tego czujnika szukac ???
Bo V-ka ma czujek od groma
  
 
..Zanim wymienisz sprawdz czy jest ok tak jak napisali koledzy wyzej.. Miałem jakis czas temu starcie z kotkiem i obaj blizniaczy do twojego.. Okazalo sie ze kotek rozszabrował coś, kabel kaput i ot co.. Lutownica i po kłopocie A jeśli już to:


1. Samochód na kobyłki i zdjęcie lewego przedniego koła (od kierowcy)

2. Zaraz obok filtra oleju jest wkręcony czujnik. Zamocowany jest na jedną śrubę Torx, bodajże 8

3. Odkręcamy ją, podważamy lekko czujnik płaskim śrubokrętem i powinien się wysunąć.

4. Odcinamy czujnik, zdzieramy osłonę termiczną.

5. Wyjmujemy wtyczkę w komorze silnika, a w zasadzie to z podszybia i wypinamy czujnik.

6 .Teraz po odcięciu czujnika i zerwaniu izolacji, da się wyszarpać cały przewód.

7. Zakładamy nowy zwracając szczególną uwagę na to, żeby kabel nie dotykał kolektora wydechowego.

8. Spinamy wtyczkę, zakładamy koło i heja, gotowe.



[ wiadomość edytowana przez: AndrzejMT dnia 2008-09-21 11:48:36 ]
  
 
no tak bo zasadniczo w tym czujniku nie ma co sie uszkodzic ( podobno ) gdyz jest to niby tylko jakis magnes czy cos takiego.
Bede musial przeprowadzic podana operacje
tylko zastanawia mnie dlaczego skoro wywala taki blad kontrolka silniczka sie nie zapala ???
  
 
WYCZYŚCIĆ!
  
 
nie mogę znaleźć tego wątku,ale miałem to samo tz.padnięty czujnik !
i jak się silnik nagrzał to gasł
przestygł to odpalił,po 200 zgasł i tak w kółko,ale do domu (z miasta) dojechałem
  
 
Witam. Posiadam Omege z takim samym silnikiem. Miałem taki błąd po kapitalce. Okazało się że kabel od czujnika stukowego oparł sie o kllektor wydechowy. Kabel czujnika był przetopiony. Czujniki są dwa z prawej i lewej strony pod kolektorami. I właśnie też miałem błąd 19. Jeśli Jesteś z Wrocławia dla pewności mam w zapasie czujnik wałka. Podjedziesz wtedy w umówione miejsce i sprawdzimy. Wymiana to 5 min. To wykluczysz czy to czujnik wałka. Pozdrawiam.
  
 
no tak, ale mi wtedy padł "czujnik prędkości wału korbowego" a nie wałka-ów rozrządu

Cytat:
Kody tylko dla M1.5.2
19 Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej

019 - Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał