Zawieszenie i uklad kierowniczy noszenie.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnio zauwazylem wyrazny spadek pokonywania zakretow moja omcia, pierwsze objawy pojawily sie podczas dojazdu na ostatnie LOB party. Po prostu nie moglem nadazyc za Drusiem i Arwaxem a na koleinach samochod zachowywal sie tragicznie. Okazalo sie na stacji diagnostycznej ze to jeden z tylnich amorow jest do wymiany. Wymienilem obydwa a tu okazalo sie, ze niewiele sie poprawilo. Tyl samochodu wyraznie plywa w momencie gdzy np najade tylnia opona na jakas dziure lub koleine. Dodatkowo w miedzyczasie zrobilem zbierznosc 2 razy pod rzad bo najpierw goscie zle ustawili a nastepnie zrobili ale powiedzieli ze cos nie gra ale teraz bedzei dobrze. Wsciekly pojechalem do opla a tam po diagnostyce powiedzieli ze amor z przodu (dziwne na poprzedniej bylo ok) i dodatkowo cos co nazwali wspornikiem ukladu kierowniczego. Ze niby ten wspornik ma luzy i stad wszystkie problemy z prowadzeniem pojazdu. Co to za wspornik bo gosciu nie mogl mi tego za bardzo wytlumaczyc ? Dodam ze za wymiane tego chca 1500 zl Mowil tez o jakims bolcu w ukladzie kierowniczym ;( Powiem szczerze ze za cho...ere nie bylem w stanie skapowac o co mu chodzi Oczywiscie nie zrobili mi zbierznosci bo powiedzieli ze najpierw trzeba ten wspornik wymienic. Dodatkowo mam pytanko na diagnostyce wyszlo ze skok amora tylniego prawego to 26mm a lewego 21mm, czy to nie za malo ? Moze dlatego tak tyl mi plywa ?
  
 
wspornik za 1500? wiem tylko o wieszaku, ktory kosztuje 50 pln i wymienialem go juz. jest po prawej stronie...
  
 
Sam nie wiem teraz gosciu na fakturze napisal mi do wymiany wspornik ukladu kierowniczego i amory przod Powiedzial ze 1500 za wymiane wspornika.
  
 
Cytat:
2005-10-27 20:56:31, Gudzy pisze:
Sam nie wiem teraz gosciu na fakturze napisal mi do wymiany wspornik ukladu kierowniczego i amory przod Powiedzial ze 1500 za wymiane wspornika.



chyba wspornik pośredni układu kierowniczego......wymienia się samą tulejkę metalowo gumową cana 50 zł. - chyba to kielkac nazwał potocznie wieszakiem.
Amortyzator przedni sachs 332 zł szt , (monro 460 zł szt) reszta za robotę . Mi się wydaje trochę dużo - nie sądzisz

pozdr.

[ wiadomość edytowana przez: Tom_J dnia 2005-10-27 21:37:19 ]
  
 
też miałem problem z owym wspornikiem. Najpierw wymieniłem tzw bolec i ramie pośrednie po lewej stronie samochodu. Nie za wiele to dało, wymieniłęm tulejkę gumową....i nadal tak samo było. Wymieniłęm na samym końcu ten wpornik, jest to ramię pośrednie układu kierowniczego drążków skrętnych. Na allegro kiedyś koleś sprzedawał regenerowane za jakies 120-160 zlotych nie pamiętam. Żądał jednak o odesłąnie starego po wymianie. Myślę że masz takie same objawy jak ja miałem. Radzę wymienić szybko bo później może polecieć przekłądnia kierownicza.....a to dodatkowy spory wydatek....dokłądnie łożysko ramienia przekłądni. U mnie objawiało się to stukaniem w kierownicy......

Pozdro
  
 
tak to jest w aso. dadza ci kawe i nie pozwola nawet wejsc do kanalu... teraz zgaduj co poeta mial na mysli...
  
 
Cytat:
Po prostu nie moglem nadazyc za Drusiem i Arwaxem


To przez tą antene od CB .
  
 
Lux jasne
Reszcie dzieki za info juz wiem o co chodzi Moze ktos wie gdzie to tanio kupic poza allegro ?
  
 
Jakis miesiąc temu miałem zmieniane amortyzatory przód plus ustawienie geometrii. Pózniej wymiane tulei wspornika układu kierowniczego. Od tego czasu, zaczęła mi się fura dziwnie zachowywać. Jakieś "maślane" reakcje przy skręcaniu, jakby zbyt duży luz. A przed w/w zabiegami tego nie było. Co mogło wpłynąć na ten kłopot?
 
 
witajcie jaki jest nr. katalogowy tuleji wspornika drążka kierowniczego i czy da rade wymienić ją samemu, mam luz na wsporniku (jak porusze kołem na boki to widać jak wspornik lata luźno góra-dół) ktory trzeba by wyeliminować z gry wiec pytam. Jeszcze jaki koszt takiej tuleji czy może warto kupić nowy wspornik.. ah koleś na allegro ma wspornik od omy A za 40zł chyba do B nie podejdzie choć niewiem prosze o jakieś wskazówki z góry Dzieki
  
 
witajcie jaki jest nr. katalogowy tuleji wspornika drążka kierowniczego i czy da rade wymienić ją samemu, mam luz na wsporniku (jak porusze kołem na boki to widać jak wspornik lata luźno góra-dół) ktory trzeba by wyeliminować z gry wiec pytam. Jeszcze jaki koszt takiej tuleji czy może warto kupić nowy wspornik.. ah koleś na allegro ma wspornik od omy A za 40zł chyba do B nie podejdzie choć niewiem prosze o jakieś wskazówki z góry Dzieki
  
 
Siemanko koledzy. Podpinam sie pod temacik bo najbardziej pasuje. Tez wlasnie mam takie objawy jak Gudzy ale jeszcz jest jeden problemik samochodz krzywo stoi dzisiaj bylem na stacji diagnostycznej koles potwierdzil,ze jest krzywo ale nie wie co moze byc przyczyna.Narzucilem mu ze moze peknieta sprezyna ale stwierdzil ze nie widzi aby to byla sprezyna moze wy macie jakies pomysly?Z gory dzieki.
  
 
1. Któraś ze sprężyn została wymieniona i jest "inna"
2. Masz wstawioną "ćwiartkę"
3. Masz źle skręcone amortyzatory (m.in tył)
4. Masz wydupconą sprężynę (najczęściej po stronie pasażera).
5. Łączniki mają nieprawidłową długość.
  
 
No dzieki bardzo za to info Beny to w czwartek kupie 2 sprezyny na tyl i niech wymienia i sprawdza to co napisales a ta cwiartka to co to takiego?
  
 
Cytat:
ta cwiartka to co to takiego?

Dosłowne tłumaczenie - auto był tak strzelone ze sie z nim nie dało nic zrobic i jedyna mozliwoscia było wspawanie cwiartki.
  
 
nie no chyba az tak tragicznie nie bylo to mi sie pojawilo od pewnego czasu wiec obstawiam na sprezyny.Mam taka nadzieje przynajmniej
  
 
Cytat:
2008-09-26 21:08:16, Beny_2_5_TDS pisze:
3. Masz źle skręcone amortyzatory (m.in tył)



poproszę o info - co to znaczy?
Jak można źle skręcić amory?
  
 
Poprawka "źle skręcone amortyzatory" = brak np elementu gumowego (widziałem takie cudo). Nie wnikajmy w szczegóły dlaczego po skręceniu w jednym śruba wystawała więcej od drugiej.
Poza tym obstawiam sprężynę(y). Nowe nie są drogie zatem proponuję wymienić komplet.