Wszystko o Tiburon/ Coupe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Proponuję aby w tym wątku opisywać doświadczenia własne/ znajomych lub zaczytane gdzieś z eksploatacji oraz tuningu Tiburona/ Coupe wszystkich generacji, wszelkie adresy dotyczące modyfikowanych powyższych samochodów oraz strony z filmami czy zdjęciami jak również własne modyfikacje i ich skutki oraz oczywiście dyskutować o tym wszystkim. Chodzi mi o to żeby ktos kto interesuje się tuningiem i np. ma Tiburona i planuje jakieś przeróbki czy może zamierza takiego zakupić i ew nieco go zmodyfikować- aby osoba taka mogła w tym wątku dowiedzieć się wszystkiego na te tematy. Abyśmy mogli tu podyskutować na temat tych co już są w klubie i tych co są gdzieś na świecie ew przeróbek i modyfikacji, oraz tego jak te modyfikacje działają na ten model, na temat dostępnych akcesoriów. Jednym słowem wątek dla tuningujących lub planujących tuningować Tiburona/ Coupe. W końcu to jedyny sportowy model naszego producenta i głupio by było gdybysmy o nim nie dyskutowali
Jeśli to możliwe to proszę moderatorów o przyklejenie tematu.
  
 
Tak więc zacznę ja:
Opisuję Tiburona robionego przez magazyn Import Racer na SEMA Show. Niestety nie mogłem go znaleźć nigdzie w sieci więc żadnych zdjęć nie zapodam L
Ale do rzeczy. Jest to egzemplarz z 6-cio biegową manualną skrzynią i silnikiem V6. I tutaj (nieco poza tematem) coś ciekawego: redaktor pisze że podczas budowy tego auta „I learned that Hyundai enthusiasts are helpful and always down to lend a hand”. Ale do rzeczy. Najpierw założono zawieszenie TEIN Super Street. Jak określił to redaktor zawieszenie to było tym co zalecił by lekarz- zamieniło kiepsko prowadzące się auto w „track attack monster”, prowadził się jak prawdziwy sportowy samochód.
Następnie założono wydech cat back Greddy Evolution (dla tego auta właśnie go stworzono, Greddy nie miał go wcześniej w ofercie) z dwoma tłumikami końcowymi. Moc podniosła się ze 138 (niedobory fabryczne???) do 147 WHP (konie mechaniczne na kołach).
Następnie skontaktowano się z Alpine Developments- producentem kitów ze sprężarkami mechanicznymi- opracowali dla naszego Tiburona zestaw na bazie sprężarki Eaton, chłodzony wodą. Auto po modyfikacji wykazało 180 WHP.
Potem na warsztat poszedł dolot- AEM cold air intake i Tiburon już miał 190 WHP.
Chlopaki wzięki się za wygląd. Najpierw poszerzajaący body kit Shark Racing, 18” felgi Gram Light 57F Pros oraz opony BFG g- force 255/40R18. Zmieniono również hamulce na Wilwood 6-cio tłoczkowe. Zainstalowano sprzęt grający Pioneer oraz fotele Sparco Torino. Tak Auto pokazało się na pierwszym swoim SEMA Show w 2003 roku.
Na kolejną wystawę ekipa z Alpine Developments chciała na tym aucie pokazać co potrafią- obiecywali 300 WHP. Niestety fabryczne sprzęgło nie pozwalało na to- ostatecznie wydobyto 243 WHP (zmniejszono kółko napędzające oraz dodano dodatkowy wtryskiwacz paliwa, mocowania silnika).
Następnie pojawiło się sprzęgło Centerforce. Auto przemalowano ze srebrnego koloru na Ferrari Modena Yellow. Dodano pokrywę silnika z włókien węglowych na tył skrzydło TC Spoilers. Niestety Tiburon nie pojawił się na SEMA w 2004 roku- nie zdążono zrobić planowanych drzwi w stylu „Lambo” (otwierane do góry), neonów pod spodem oraz zmian systemu audio.
Poszukam na sieci gdzieś może jeszcze coś znajdę na jego temat
  
 
Cytat:
2005-07-19 21:58:37, HIN pisze:
W końcu to jedyny sportowy model naszego producenta i głupio by było gdybysmy o nim nie dyskutowali



hyundai ze sportem to miał mało wspólnego bardziej bym obstawiał przy accencie wrc i jego wystepach w RMŚ,

ale uważam że to jest dobry pomysł, i każdy model w tym dziale powinien mieć coś takiego

[ wiadomość edytowana przez: speedmaster dnia 2005-07-19 22:55:41 ]
  
 
Kilka ciekawych Tiburonków i innych H
  
 
Tiburon/Coupe model 05'

opis:
http://www.wheels24.co.za/Wheels24/NewModels/0,,1369-1374_1743257,00.html

i galeria:
http://www.wheels24.co.za/Wheels24/Galleries/w24_GalleriesModelDetailComp/0,,1357,00.html
  
 
Cytat:
2005-07-26 19:32:59, noras pisze:
Tiburon/Coupe model 05' opis: http://www.wheels24.co.za/Wheels24/NewModels/0,,1369-1374_1743257,00.html i galeria: http://www.wheels24.co.za/Wheels24/Galleries/w24_GalleriesModelDetailComp/0,,1357,00.html



O bicz.... ale ładny...
  
 
jak nie ma w sieci o nim jak jest -
klik me



[ wiadomość edytowana przez: arturo_soda dnia 2005-07-29 09:07:51 ]
  
 
Dzięki ogromne Arturo

ja nie mogłem znaleźć
Ten pierwszy, srebrny, to pierwsza ewolucja, żółty to evo II
  
 
Szkoda, ze nie ma dobrych, firmowych Wide-Body Kitow do RD... :/
  
 
W ogóle do tych aut mało jest gratów znanych marek.
Nie orientuję się prawie w ogóle w kwestii stylingu, ale wg mnie ciężko by było zaprojektować wide body kit który by dobrze wyglądał i komponował się z bryłą RD
  
 
witam, podam wam link gdzie sa naprawde fajne fotki hultajów...
http://www.tuningfever.com/thumbnails.php?album=24
każdy kto ma hyundaia coupe / tiburona znajdzie cos ciekawego. sa tam naprawde świetme fotki stuningowanych na wszelkie sposoby hyundajów!!!

  
 
A co powiecie o czyms takim?? :
  
 
Idnoszę wrażenie, że nie jest to realne zdjęcie, lecz jakaś wirtualna kompozycja.
  
 
Jest to wirtualna kompozycja polegająca na wklejeniu auta do tego otoczenia, ale samo auto wygląda na prawdziwe, tylko podczas robienia zdjęcia nie stało tam gdzie teraz stoi
  
 
witam

Ja palnuje tuningowac sowojego hyundaia coupe, ale nie wiem gdzie nawet zagadywac z tym, fotki mam w profilu jak chce zrobic auto. za nie długo juz bedzie audio wsadzone do srodka a po nowym roku chce zewnętrzy zrobic, mam nadzieje ze mi się uda.
  
 
Tutaj możesz pisać na temat swojego Tiburona ile wejdzie.
Ja nie jestem w stanie za bardzo pomóc w kwestii stylingu ani ICE (audio etc) ale we wszystkich sprawach dotyczących silnika i jego modyfikacji ile będę mógł- chętnie pomogę.
Napisz coś o swoim Tiburonie- długo nim jeździsz?? Jaki silnik, jaka skrzynia, wersja z rynku Polskiego czy zachodnia?? Miałeś już z nim jakies problemy??
  
 
Teraz zacznę wrzucać nieco wykresów z hamowni oraz zdjęć różnych Tiburonków żeby wiadomo było co można zrobić co warto zrobić i czego się można spodziewać. Zacznę od wolnossących 4 cylindrówek

Hyundai Tiburon z Hollywood
Silnik: R4 2.0
modfikacje:
Piggy Back

Linia czerwona to seryjne ustawienia; następnie zubożono go piggy backiem o 4%- wynik to niebieska linia. Jak widać od 5000 rpm do końca przybyło 3 KM
Wykresik:

Moc oczywiście na kołach
Zdjęć autka niestety nie widzialem więc nie wkleję.


[ wiadomość edytowana przez: HIN dnia 2005-11-27 16:10:28 ]
  
 
Moim zdaniem (nie bić) Tiburon nadaje się tylko do tuningu stylistycznego. Co planuję uczynić o ile moja Magdunia się na to zgodzi bo to jej samochodzik. A tak wogóle to wystarczy wymienić przedni zderzak i już jest piękny. Właściwie seria też jest ładna ponad przecietną
  
 
nietety wszystkie H są mało podatne na tuning mechaniczny jedyne słuszne rozwiązania to "budowa" silnika od podstaw
  
 
Cytat:
2005-12-05 20:13:23, speedmaster pisze:
nietety wszystkie H są mało podatne na tuning mechaniczny jedyne słuszne rozwiązania to "budowa" silnika od podstaw


Pozwolę sobię na pewną dyskusję z modem... Może obecne H nie idątak bardzo na tuning, ale przecież starsze modele bazowały na silnikach Mitsubishi. Z tych silników, które w Hyundiaiach miały 72, 82 KM (1,5 8V) w Mitsu wyciskano znacznie więcej. Ponadto z powodzeniem były fabrycznie uturbiane (np Scoupe GT). Myślę że obecnie też mają pewne rezerwy, ale trzeba do tego podchodzić z głową i nie próbować z accenta 1,3 robić 300 konnego potwora . Myślę że 250 KM z silnika 2,7L w Coupe/ Tiburon to realna wartość bez znacznej utraty trwałości. Po dodaniu biturbo mogłoby być nawet 350-400 KM ale wtedy zmiany musiałyby iść rzeczywiście daleko (kute tłoki, korbowody itp) oczywiście wtedy kosztem trwałości mechanicznej