[VECTRA B] Check(błąd przepływomierza) a temperatura silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam problem z silnikiem (X18XE) a mianowicie po osiągnięciu temperatury ok. 80 stopni wywala się check (podczas postoju, korek), wraz ze wzrostem temp błąd znika jak zmaleje też znika, jeżeli mam włączoną klimę (chodzą obydwa wiatraki) check się nie pojawia.
Wymieniłem:
- przepływomierz nowy (tydzień spokoju, kupiłem niemiecki nie bosch) - pytanie oddać przepływmoierz i kupić boscha i nie dochodzic co i jak ??
- świece NGK
- kable WN
- krokowiec (nie oryginał) (obroty falowały, teraz jest dobrze)
- wszystkie filtry


Pytanie czy wymienić (oddać) przepływomierz czy to może być coś jeszcze ??
Błąd jest tylko jeden 0100...
Czy jechać na diagnostykę w czasie rzeczywistym co bada pracę silnika??
__________________


[ wiadomość edytowana przez: jan_10 dnia 2009-07-13 19:33:09 ]

[ wiadomość edytowana przez: NAZAR dnia 2009-07-14 08:18:52 ]
  
 
Hm...Sprawdź ten słynny wężyk który wszystkim spada.
Jeżeli to nie to :
Pomierz przepływkę. Prądy na pinach znajdziesz w instrukcji lub w sieci.
Podmień przepływkę od kogoś innego na kilka dni.
Poczekaj do zimy
  
 
Do zimy nie musze czekac moge jezdzic na klimie cały czas i jest ok
A ten wężyk to który spada?? Bo nie wiem który to (chociaż wymieniałem ostatnio wszystkie podejrzane przy dolocie i przepustnicy)
  
 

Foto z forum VKP
  
 
Jak ten wężyk wypadnie to wtedy silnik zaczyna nierówno pracować, u mnie parę razy wypadł i właśnie tak było, ale CHECK się nie zapalał
  
 
wężyki ok, wszystkie sprawdzone, wyczyszczona przepustnica ponownie i taki czujnik wraz z wtyczką pomiędzy filtrem powietrza a przepływomierzem i przestał sie zapalać check..
  
 
do czasu dzis w miescie przy temp silnika 90 znów sie pojawiło...
  
 
Pytałem dziś mechanika z pracy i on twierdzi, że komp przy nieoryginalnym przepływomierzu może wywalać nieprawidłowe parametry. Pytanie tylko czy to się dzieje od momentu wymiany przepływki czy bywało już wcześniej. Dodatkowo zalecił sprawdzenie szczelności dolotu, kostki na sondzie lambda (sugerował jakieś powiązania) i - co może mieć znaczenie - czujnika temperatury silnika ( nie ten od temp. cieczy, który daje wskazania na deskę tylko ten, który steruje wtryskami) jeżeli takowy jest.