Problem z zaparowanymi szybami od wewnątrz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam , jak w temacie
chodzi mi głównie o przednią szybę. Gdy ide do samochodu po dłuższym postoju (ok 8 godzin) to przy takiej pogodzie jak mamy jesienią lub zimą mam na przedniej szybie jedną wode, jak przetrę gąbko to woda leci jak z kranu, a jak po nocnej zmianie jade do domu to od wewnątrz jest szron i trzeba skrobać już mnie to zaczyna wq...ć. Jest jakiś sposób na to dziadostwo ?

P.S. nie mam dziur w podłodze ani sparciałych uszczelek autko nie puszcza wody po ulewnym deszczu myciu w myjni a nawet po ostrej kompieli myjką ciśnieniową
  
 
Cytat:
2008-11-18 23:47:01, DZWILU88 pisze:
Witam , jak w temacie chodzi mi głównie o przednią szybę. Gdy ide do samochodu po dłuższym postoju (ok 8 godzin) to przy takiej pogodzie jak mamy jesienią lub zimą mam na przedniej szybie jedną wode, jak przetrę gąbko to woda leci jak z kranu, a jak po nocnej zmianie jade do domu to od wewnątrz jest szron i trzeba skrobać już mnie to zaczyna wq...ć. Jest jakiś sposób na to dziadostwo ? P.S. nie mam dziur w podłodze ani sparciałych uszczelek autko nie puszcza wody po ulewnym deszczu myciu w myjni a nawet po ostrej kompieli myjką ciśnieniową



a ogrzewanie masz?? bo jesli nie to moze nagrzewnica poszla
  
 
niestety wilgoc w aucie i tak bedzie niestety trzeba auto wysuszyc bo jest wilgoc jak sie trafi ze bedzie cieplo to nie zamykaj szczelnie auta to samo odparoje
  
 
musisz miec wilgoc w aucie... sprawdz dywaniki
  
 
LOL 3 odpowiedzi w tym samym czasie
  
 
wiele o tym bylo....
- wilgodne dywaniki (masz gumowe czy z materialu?)
- moze jakies wilgodne liscie gdzies w ukladzie
  
 
A kiedyś słyszałem że filtr powietrza jest do wymiany. Wilgoć zawsze jest w aucie ale jeśli na szybie są krople wody to już inna sprawa.
  
 
Cytat:
2008-11-19 08:15:59, Tomal777 pisze:
A kiedyś słyszałem że filtr powietrza jest do wymiany. Wilgoć zawsze jest w aucie ale jeśli na szybie są krople wody to już inna sprawa.

Jesli juz to filtr kabinowy. Musisz miec wilgotno, sam to niedawno przerabialem.
  
 
dodam, że można też zapaćkać szyby Antyfogiem i wyłozyć pochłaniacz wilgoci Humistop
  
 
ogrzewanie ma i to mocne , od końca września praktycznie go nie wyłączam jedynie czasem zmniejszam jak za mocno grzeje, dywaniki mam z materiału ale grzeje również na nogi i w momencie gdy wysiadam z samochodu to dywaniki i buty są suche.
Zaciekawiła mnie wypowiedź kolegi o filtrze kabinowym , gdzie sie to znajduje bo pierwsze słyszę o czymś takim.
  
 
P.S. filter powietrza jest nowy
ale już chyba wiem gdzie znajduje się filtr kabinowy jest on umiejscowiony bezpośrednio pod prawą wycieraczka pod tymi plastikowymi kratkami, TAK?
  
 
Cytat:
2008-11-19 12:47:55, DZWILU88 pisze:
P.S. filter powietrza jest nowy ale już chyba wiem gdzie znajduje się filtr kabinowy jest on umiejscowiony bezpośrednio pod prawą wycieraczka pod tymi plastikowymi kratkami, TAK?

filtr kabinowy jest prawdopodobnie obok dmuchawy nawiewu (na ssaniu nawiewu), ale wg mnie nie to jest przyczyną, bo pwenie parują Ci jak nie chodzi nawiew, a nie jak pracuje...
Wg mnie możesz mieć mokro, ale nie same dywaniki z wierzchu, a wygłuszenie pod nimi (czyli cieknie po podłodze i się zbiera na dole, później paruje i zostaje na szybach).
  
 
Witam
Skoro wiesz gdzie jest filtr kabinowy a dobrze kombinujesz to zobacz w jakim on jest stanie a poza tym to wszelkiego rodzaju piasek na dywanikach gromadzi bardzo mocno wilgoć więc po wymianie filtra spójrz też na to. Jak będziesz już w okolicach podłogi to sprawdź czy pod wykładziną nie stoi ci woda - trochę z tym roboty ale można wyjaśnić sprawę dogłębnie.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2008-11-19 12:38:38, DZWILU88 pisze:
dywaniki mam z materiału ale grzeje również na nogi i w momencie gdy wysiadam z samochodu to dywaniki i buty są suche.



mi parowaly szyby, wpakowalem auto do garazu, wyciagnalem dywaniki, wlaczylem dwie dmuchawy wlasnie na miejsce dywanikow i tak przez 4h + gumowe dywaniki... jak reka odjal...

jak bys mial cos z dmuchawa (filtr przeciwpylkowy JESLI MASZ, lub liscie w ukladzie, to prawdopodobnie bys to zauwazyl - podczas dmuchania chyba na poczatku, szyba przy wylocie powietrza paruje).
  
 
zlokalizowaem filtr kabinowy tylko nie ma pojęcia jak sie tam dostać niezauważyłem żadnych wkrętów ani zatrzasków mile widziane jakies wskazówki jak go wyjąć a przede wsztsykim jak zdjąć ten wielki czarny element zrobie zaraz pare fotek to może ktoś mnie naprowadzi jak to rozebrać
powinno to wyglądać tak


[ wiadomość edytowana przez: DZWILU88 dnia 2008-11-20 12:42:44 ]
  
 
a wygląda tak i nie wiem jak się do tego zabrać

widok od góry



Image Hosted by ImageShack.us
">


widok z lewej strony auta

Image Hosted by ImageShack.us
">


widok z prawej strony auta

Image Hosted by ImageShack.us
">

widok z przodu auta

Image Hosted by ImageShack.us
">
  
 
DZWILU88 a pewny jestes ze Ty masz filtr ktory pokazales na pierwszej fotce?
bo z tego co widze ta pierwsza fotka nie jest Twoja?
wydaje mi sie ze filtr pylkowy byl tylko w aucie z klimatyzacja
  
 
właśnie chce zdjąć to cholerstwo i zobaczyć co tam sie znajduje może kupa liści no ale jak narazie nie moge sie tam dostać
  
 
odkręcasz wycieraczki, zdejmujesz kapselki na plastiku podszybia, odkręcasz podszybie i masz dostęp do dmuchawy i ewentuialnie filtra.
  
 
Cytat:
2008-11-21 10:02:58, surec pisze:
odkręcasz wycieraczki, zdejmujesz kapselki na plastiku podszybia, odkręcasz podszybie i masz dostęp do dmuchawy i ewentuialnie filtra.



Od razu dopisze żebyś uważał przy zdejmowaniu, a później zakładaniu wycieraczek, bo jest tam wielkoklin który możesz uszkodzić.
Wycieraczki najłatwiej zdjąć za pomocą, albo ściągacza, albo klucza francuskiego. U mnie nie da się ściągnąć wycieraczek bez zaopatrzenia się w wyżej wymienione "ustrojstwo".