Zblokowanie mechenizmu wycieraczki tył w Toyocie Corolla

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nie dawno stało się coś dziwnego z moją tylną wycieraczką. Otóż odmówiła posłuszeństwa. Po demontażu ramienia stwierdziłem, że jest nagar rdzy na osi. Wymontowałem cały mechanizm tej wycieraczki i dalej nie wiem jak się do uruchomienia mechanizmu zabrać. Dodatkowo sprawdziłem silniczek. Jest on sprawny i kręci się po odłączeniu od reszty. Może ktoś wie jak to zrobić, albo też doradzi inny sposób uruchomienia, zamiany mechanizmów np. z innych modeli aut. itp. Pozdrawiam. Dane o aucie. Toyota Corolla kombi 2,0 diesel z 1998 r. Nr części (to co pisało na mechaniźmie wycieraczki) – toyota 85130-12860 , 159200-2941, 12V 7T, Denso, Japan. Dziękuję za okazaną pomoc.
  
 
Z silniczka wychodzi taki sworzen z nacieta zebatka ktora wchodzi w otwor od wycieraczki, tez to demontowalem bo mi wycieraczka .....skakala po wlaczeniu jej a po kilku machnieciach wszystko bylo OK.
Musze sie zabrac za nia jak wstane z łóżka...

Mysle ze moze trzeba sprawdzic to polaczenie sworznia z otworem od wycieraczki.

Odkrecales ta srobke ktora wchodzi w ten sworzen tam miales rdze ?
Ja wogole nie mam tam rdzy, silnik chodzi dobrze wydaje mi sie ze wycieraczka ma jakies luzy na sworzniu i dopiero jak sie nie zblokuje to przeskakuje .
  
 
Trzeba ja wyjac rozebrac wyjac os z ramieniem i takie duze plastykowe kolko,ktore ma z drugiej strony taka blache mosiezna...blache oddzielamy od kola myjemy z zielonosci i polerujemy papierem 2000,pluczemy kontakt sprayem.
czyscimy szczotki.
Potem rozbieramy silniczek poprawiamy rowki na komutatorze.
Nastepnie sprawdzamy czy dziala jak nie to trzeba wylutowac plytke z takich 3 blaszek laczacych ja z przeciwna strona mechanizmu ,luty trzeba odessac ,plytke wyjac i wymyc potem naprawic sciezki ewentualnie wymienic transwestyte na sterowaniu
Najwazniejsze to calosc zasmarowac wazelina do konektorow aby woda nie weszla,zwlaszcza pod guma oslonowa osi wycieraczki.
  
 
Wazelinka to moze byc taka ?
http://www.allegro.pl/item501462025_wazelina_techniczna_150_ml_smaruje_konserwuje.html
Bo do "konektorow" nie widze.

Ta blache w czym plukac i jakim sprayem smarowac ?

No i to odessanie lutów, czym ?
Domyslam sie ze jest jakies specjalne urzadzenie.

  
 
Do odessania cyny służy odsysacz .Można go kupic w sklepie z elektromiką
  
 
Cytat:
2008-12-11 16:05:24, akord5 pisze:
Do odessania cyny służy odsysacz .Można go kupic w sklepie z elektromiką



albo tu
http://www.allegro.pl/search.php?string=odsysacz+cyny&order=pd

Tylko który by wybrać ?
Taki za pare zł, selni swoja role czy raczej tylko te lepsze ?
  
 
Cytat:
2008-12-11 16:38:19, Cromm pisze:
albo tu http://www.allegro.pl/search.php?string=odsysacz+cyny&order=pd Tylko który by wybrać ? Taki za pare zł, selni swoja role czy raczej tylko te lepsze ?


Odsysacz niema tu wiekszego znaczenia jaki....
Wazelina twardnieje na mrozie...chyba.
Niemamtego problemu bo zamawiam co jakis czas smar do konektorow Toyota i sprawdza sie bo jest rzadki i nie powoduje braku kontaktu na stykach jak wazelina i zwykle smary.
  
 
drozej niz to
http://www.narzedziowy.pl/product_info.php?cPath=587_589_610&products_id=21466&osCsid=589878938e971a1c7aa762c6ffbe22ce¤cy=PLN

powinno spasic nie ?