Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
karbar Sympatyk FEFK Escort Cabrio Wrocław | 2008-12-31 10:29:53 Witam.
Jeżdżę swoim Escortem w 99% po mieście. Szybko dochodzi do temperatury pracy i utrzymuje ją między "o" i "m" w skali normal :> Przy upałach i korkach sprawa się trochę zmienia, ale są to wyjątki. Wczoraj pojechałem w trasę i przy prędkości 90-110 wskazówka temperatury ledwo przekraczała białe pole. Termometr przy drodze pokazywał temp. poniżej -8 stopni. Pomyślałem, że Essowi wybacze. Jak wracałem było to samo, a temp tylko nieznacznie poniżej -2 - to już się zmartwiłem. Ojciec w swojej starej fieście miał kiedyś podobnie, a autko chwilę przed tym miało wymieniany czujnik temperatury. Taka uroda? Czy taki jest standard w essach, czy u mnie coś się skiepściło? Silnik 1,6 16v, płyn chłodniczy wymieniany niemal równo rok temu (jak często się go wymienia?) pozdrawiam karbar |
jendger Sympatyk FEFK RS Turbo Nowy Sącz | 2008-12-31 10:58:49 a może masz wyciągnięty termostat, sprawdzałeś to? Mój znajomy miał ten sam objaw w essim bo wychodzuła mu temperatura ledwo nad białe pole, odkreciłem obudowe termostatu i bylo pusto. Założylismy i teraz jest wszystko ok. Sprawdź moż u Ciebie jest podobnie. |
deathrider_85 Sympatyk FEFK Renault Launa II ph.2 ~BB | 2008-12-31 11:34:06 A jak ma się powietrze lecące z kratek? Ciepłe jest, czy letnie?
Mi ostatnio zaczął padać czujnik temperatury na deskę i "świra" dostaje, zaczynał od zaniżania wskazać, a teraz sobie pływa jak mu się podoba. |
karbar Sympatyk FEFK Escort Cabrio Wrocław | 2008-12-31 12:43:15 @deathrider_85 - powietrze jest ciepłe, jak wskaźnik minimalnie zejdzie z białego pola i letnie jak jest pod jego koniec.
@Sjepka - mój ess przez 130 km się nie rozgrzał :> Z kartonem spróbuje...tylko kiedy to ja będę jechał w trase? Po mieście temp jest ok (1,5km i już schodzi z białego pola). @jendger - czy żeby sprawdzić obecność termostatu muszę robić wszystko, co jest napisane w książce napraw tj. spuszczać płyn chłodniczy, odpinać klemy aku i tym podobne szamaństwa? |
przemkowal Escort mkVII Kombi Wrocław | 2008-12-31 13:52:03
Wystarczy, że odpalisz jak będzie zimny i złapiesz się za przewód idący od obudowy termostatu do chłodnicy. Jak będzie się grzał od razu i wolno, to nie masz termostatu, albo zablokowany w pozycji otwartej. Jeśli silnik się zagrzeje i dopiero po dłuższej chwili zacznie się grzać ten wąż, to termostat jest i działa. Mam nadzieje że mnie zrozumiałeś. |
karbar Sympatyk FEFK Escort Cabrio Wrocław | 2008-12-31 14:17:56
Zrozumiałem :> Dzięki |
lofix escort kombi warszawa | 2008-12-31 16:47:56
Na 100% zwalony termostat albo go nie ma ja jeździłem na zepsutym ok 1 roku i myślałem że to normalne że wskazówka sobie wędruje w zależności od stylu jazdy i temp. otoczenia po wymianie lato czy zima wskazówka stoi w miejscu po środku skali i praktycznie jej ruch to jakieś 3 mm do włączenia wentylatora termostat oryginał 30 PLN wymiana 20 PLN mechanik poradził sobie bez zlewania płynu i spokój |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2008-12-31 16:49:29 Termostat Ci sie rozlecial pewnie. |
karbar Sympatyk FEFK Escort Cabrio Wrocław | 2009-01-01 17:31:49 Dokładnie! Dzisiaj odpaliłem zimny silnik i trzymałem za przewód łączący obudowę termostatu z chłodnicą. Przewód robił się stopniowo letni - zauważalnie ciepły był zanim wskazówka wyszła z białego pola.
Teoretyczną wiedzę, jak wygląda wymiana już mam. Pytanie kolejne: ile płynu jest w układzie chłodzenia? Wymieniłbym też płyn, bo go trochę ubyło przez rok i się zrobił brudny (ale nie pływają po jego powierzchni w zbiorniczku wyrównawczym tłuste plamy). |
bzikol Sympatyk FEFK MMK IV Warszawa | 2009-01-01 18:56:30 5 L płynu ci wystarczy ... warto jeszcze przy wymianie przepłukać cały układ chłodzący. |
Dumahh Sympatyk FEFK Ford Escort RS 2000 F1 Będzin | 2009-01-01 18:57:21
W 1.8 16V jest około 7 litrów, podejrzewam, że w 1.6 będzie podobnie. |
przemkowal Escort mkVII Kombi Wrocław | 2009-01-01 21:36:27 1,6 i 1,8 mają oba po 7 litrów. Jak będziesz wymieniał, to przy chłodnicy szukaj korka. Brat jak mu zostawiłem auto do wymiany termostatu, to klął bo nie znalazł go na początku i spuścił płyn ściągając węża. Korek jest gdzieś po prawej stronie jak staniesz z przodu o ile dobrze pamiętam. |
karbar Sympatyk FEFK Escort Cabrio Wrocław | 2009-01-07 16:05:17 Problem rozwiązany. Dokładnie jak mówiliście - termostat.
Płyn nie wymieniony, a jedynie zagęszczony trochę koncentratem. Dzięki za odpowiedzi pozdrawiam karbar |