Jakia temp. powietrze powoduja problemy z dogrzaniem silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Jeżdżę swoim Escortem w 99% po mieście. Szybko dochodzi do temperatury pracy i utrzymuje ją między "o" i "m" w skali normal :> Przy upałach i korkach sprawa się trochę zmienia, ale są to wyjątki.

Wczoraj pojechałem w trasę i przy prędkości 90-110 wskazówka temperatury ledwo przekraczała białe pole. Termometr przy drodze pokazywał temp. poniżej -8 stopni. Pomyślałem, że Essowi wybacze. Jak wracałem było to samo, a temp tylko nieznacznie poniżej -2 - to już się zmartwiłem.

Ojciec w swojej starej fieście miał kiedyś podobnie, a autko chwilę przed tym miało wymieniany czujnik temperatury. Taka uroda?

Czy taki jest standard w essach, czy u mnie coś się skiepściło?

Silnik 1,6 16v, płyn chłodniczy wymieniany niemal równo rok temu (jak często się go wymienia?)

pozdrawiam
karbar
  
 
a może masz wyciągnięty termostat, sprawdzałeś to? Mój znajomy miał ten sam objaw w essim bo wychodzuła mu temperatura ledwo nad białe pole, odkreciłem obudowe termostatu i bylo pusto. Założylismy i teraz jest wszystko ok. Sprawdź moż u Ciebie jest podobnie.
  
 
A jak ma się powietrze lecące z kratek? Ciepłe jest, czy letnie?
Mi ostatnio zaczął padać czujnik temperatury na deskę i "świra" dostaje, zaczynał od zaniżania wskazać, a teraz sobie pływa jak mu się podoba.
  
 
Sprobuj jakos na probe oslonic troche chlodnice,przed zimnym powietrzem np.kartonem albo czyms takim i zobacz efekty Moj Ess teraz tez dluzej sie nagrzewa,ale utrzymuje temperature rowniotko na polowie skali

PS. Kiedys jak ujezdzalem CC,praktycznie cala zime mialem oslone na chlodnice bo za cholere nie dalo sie go zagrzac,i nie mogl osiagnac nawet 60 stopni Co ciekawe termostat mialem nowke tak jak i sam plyn... Po zaslepieniu chlodnicy wystarczyl krotki odcinek i juz byl cieplutki,zmniejszylo sie spalanie, a o przegrzewaniu nie bylo mowy
  
 
@deathrider_85 - powietrze jest ciepłe, jak wskaźnik minimalnie zejdzie z białego pola i letnie jak jest pod jego koniec.

@Sjepka - mój ess przez 130 km się nie rozgrzał :> Z kartonem spróbuje...tylko kiedy to ja będę jechał w trase? Po mieście temp jest ok (1,5km i już schodzi z białego pola).

@jendger - czy żeby sprawdzić obecność termostatu muszę robić wszystko, co jest napisane w książce napraw tj. spuszczać płyn chłodniczy, odpinać klemy aku i tym podobne szamaństwa?
  
 
Cytat:
2008-12-31 12:43:15, karbar pisze:
@Sjepka - mój ess przez 130 km się nie rozgrzał :> Z kartonem spróbuje...tylko kiedy to ja będę jechał w trase? Po mieście temp jest ok (1,5km i już schodzi z białego pola).



W Cieniasie mialem to samo,po miescie ok ale tylko predkosc wzrosla powyzej 60 km/h to temp spadala,ja osobiscie mialem fabryczna oslone ktora Fiat produkowal do CC(gumowa)
  
 
Cytat:
2008-12-31 12:43:15, karbar pisze:
@jendger - czy żeby sprawdzić obecność termostatu muszę robić wszystko, co jest napisane w książce napraw tj. spuszczać płyn chłodniczy, odpinać klemy aku i tym podobne szamaństwa?



Wystarczy, że odpalisz jak będzie zimny i złapiesz się za przewód idący od obudowy termostatu do chłodnicy.
Jak będzie się grzał od razu i wolno, to nie masz termostatu, albo zablokowany w pozycji otwartej.
Jeśli silnik się zagrzeje i dopiero po dłuższej chwili zacznie się grzać ten wąż, to termostat jest i działa.

Mam nadzieje że mnie zrozumiałeś.
  
 
Cytat:
Mam nadzieje że mnie zrozumiałeś.



Zrozumiałem :> Dzięki
  
 
Cytat:
2008-12-31 10:29:53, karbar pisze:
Witam. Jeżdżę swoim Escortem w 99% po mieście. Szybko dochodzi do temperatury pracy i utrzymuje ją między "o" i "m" w skali normal :> Przy upałach i korkach sprawa się trochę zmienia, ale są to wyjątki. Wczoraj pojechałem w trasę i przy prędkości 90-110 wskazówka temperatury ledwo przekraczała białe pole. Termometr przy drodze pokazywał temp. poniżej -8 stopni. Pomyślałem, że Essowi wybacze. Jak wracałem było to samo, a temp tylko nieznacznie poniżej -2 - to już się zmartwiłem. Ojciec w swojej starej fieście miał kiedyś podobnie, a autko chwilę przed tym miało wymieniany czujnik temperatury. Taka uroda? Czy taki jest standard w essach, czy u mnie coś się skiepściło? Silnik 1,6 16v, płyn chłodniczy wymieniany niemal równo rok temu (jak często się go wymienia?) pozdrawiam karbar



Na 100% zwalony termostat albo go nie ma
ja jeździłem na zepsutym ok 1 roku i myślałem że to normalne że wskazówka sobie wędruje w zależności od stylu jazdy i temp. otoczenia po wymianie lato czy zima wskazówka stoi w miejscu po środku skali i praktycznie jej ruch to jakieś 3 mm do włączenia wentylatora termostat oryginał 30 PLN wymiana 20 PLN mechanik poradził sobie bez zlewania płynu i spokój
  
 
Termostat Ci sie rozlecial pewnie.
  
 
Dokładnie! Dzisiaj odpaliłem zimny silnik i trzymałem za przewód łączący obudowę termostatu z chłodnicą. Przewód robił się stopniowo letni - zauważalnie ciepły był zanim wskazówka wyszła z białego pola.

Teoretyczną wiedzę, jak wygląda wymiana już mam. Pytanie kolejne: ile płynu jest w układzie chłodzenia? Wymieniłbym też płyn, bo go trochę ubyło przez rok i się zrobił brudny (ale nie pływają po jego powierzchni w zbiorniczku wyrównawczym tłuste plamy).
  
 
5 L płynu ci wystarczy ... warto jeszcze przy wymianie przepłukać cały układ chłodzący.
  
 
Cytat:
2009-01-01 17:31:49, karbar pisze:
Pytanie kolejne: ile płynu jest w układzie chłodzenia?



W 1.8 16V jest około 7 litrów, podejrzewam, że w 1.6 będzie podobnie.
  
 
1,6 i 1,8 mają oba po 7 litrów. Jak będziesz wymieniał, to przy chłodnicy szukaj korka. Brat jak mu zostawiłem auto do wymiany termostatu, to klął bo nie znalazł go na początku i spuścił płyn ściągając węża. Korek jest gdzieś po prawej stronie jak staniesz z przodu o ile dobrze pamiętam.
  
 
Problem rozwiązany. Dokładnie jak mówiliście - termostat.
Płyn nie wymieniony, a jedynie zagęszczony trochę koncentratem.

Dzięki za odpowiedzi

pozdrawiam
karbar