Połączenia el. w silniku 1.6 16V zetec (Escort mk7 "95)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich!
Kupiłem jakiś czas temu Eskorcika mk7 1.6 16V ZETEC '95r do remontu, remont już mam za sobą, teraz próbuję poskładać silnik do kupy i mam następujące pytanie:
Gdzie podłączyć poniższe wtyczki?
Są to wtyczki wychodzące z końca plastikowej listwy znajdującej się za kolektorem ssącym.
Wiem już, że
6 idzie do czujnika przepustnicy
5 do jakiegoś wichajsteru za kolektorem
I teraz już nie wiem w jakiej kolejności, które wtyczki idą do których wtrysków i którą wtyka się do tego drugiego wihajstera przy kolektorze.
Bardzo proszę o pomoc, gdzie wpina się 1,2,3,4.
Dodam jeszcze, że z drugiego końca listwy też wychodzą 2 identyczne wtyczki, proszę też napisać która idzie do czujnika wałka rozrządu, a która do ostatniego wtrysku (jakie kolory kabelków??)


[ wiadomość edytowana przez: Asfalt dnia 2009-01-06 20:40:49 ]

[ wiadomość edytowana przez: Asfalt dnia 2009-01-10 16:42:57 ]
  
 
Koledzy bardzo proszę o odpowiedź. Chciałbym jutro odpalić bez strzałów, ognia i zalewania (jak dotąd). Wystarczy zajrzeć pod maskę i spisać kolorki kabelków Ja nie mam możliwości, w książce nie pisało
  
 
Wtryski..
  
 
No dobra, z Twojej rozbudowanej wypowiedzi wynika, że 1,2,3,4 podłącza się do wtrysków...
Ale w takim razie, która wtyczka idzie do "wichajsteru" przy kolektorze? Jeśli podłączę 1,2,3,4 do wtrysków, to żadna inna wtyczka nie sięga do niego.
Co w takim razie zrobić z dwoma wtyczkami na drugim końcu plastikowej listwy? Która idzie do czujnika wałka rozrządu?
Zlitujcie się plz...


[ wiadomość edytowana przez: Asfalt dnia 2009-01-07 09:45:34 ]
  
 
Nie dziękuję wszystkim leniom za "fatygę"! Jedynie skorpion19 zasługuje na pochwałę. A reszta siedzi tu chyba z nudów... Wcale nie jest łatwo podpinać coś, co ktoś kiedyś odpiął, co innego jak się robi wszystko samemu.
Nie pozdrawiam...
  
 
kostki do wpiecia pod wtryski sa specyficzne do czegos innego nie powinny pasowac a ostatnia wtyczka do wtryskiwacza to ta najdłuzsza z tych 4 tak samo wygladajacych no chyba ze krokowy ten niby twoj wichajster moze miec taka sama ale to zobaczysz czy nie przeciagasz kabla.. nie wiem czy jeszcze do tego nie idzie kostka do czyjnika połozenia przepustnicy...
  
 
acha sory 5 to bodajrze od czujnika temp zasysanego powietrza, czujnik jest na kolektorze ssacym
  
 
Też myślałem że będzie tak łatwo, otóż jest 6 identycznych wtyczek, ja w końcu jakoś tak sobie wydedukowałem że:
4 - do wichajsteru czyli już wiem że to krokowiec
3 - do pierwszego wtrysku
2 - do drugiego wtrysku
1 - do trzeciego wtrysku
Po drugiej stronie listwy są jeszcze dwie identyczne wtyczki i wpiąłem tą na krótszym kablu do czujnika położenia wałka rozrządu, a tą na dłuższym - do czwartego wtrysku.
Silnik nie odpalał, ale wziąłem go na hol i zatrybił więc chyba dobrze powpinałem, chociaż dużo mnie to kosztowało czasu, nerwów i akumulatora...
  
 
kable maja rózne długosci i rózne wtyczki
mają rózne kolory!!
schemat elektryczny z netu albo ksiazki wkł i ogien

ale grunt ze sie udało
  
 
wg mnie 1234 - wtryski,6 czujnik przepustnicy a 5 to czujnik zasysanego pow. do krokowca przewod idzie z innej wiazki
  
 
Ja popieram wypowiedz przedmówcy na moje wątpliwe żeby 4 wtrysk był zasilany z innej wiązki:/
  
 
Zobaczcie zdjęcie, które ostatnio wstawiłem, znalazłem je na necie, naprowadziło mnie ono jak podłączyć wtryski, jeśli podłączę je tak jak na zdjęciu (wiązka wychodzi z lewej strony kolektora), to nawet nadłuższa wtyczka nie sięga do czwartego wtrysku, dlatego podłączyłem wtyczkę wychodzącą z drugiej strony listwy.
Silnik pali, ładnie jeździ, ale ma problem, bo gaśnie po podłączeniu przepływomierza Bez Przepływomierza chodzi jakby lepiej, ale często gaśnie na niskich obrotach. Co mam obwiniać?
1) Przepływomierz?
2) Lambdę? - znalazłem drugą lambdę w schowku, więc może z nią coś było nie tak?
3) Źle podłączyłem te wtryski? Może ktoś kto ma 1.6 zetec będzie miał chęci i zweryfikuje moje podłączenie?