Getz - problem z zimnym silnikiem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Posiadam getza 1.3 z brzebiegiem 85 tys.
Od 50 tys. jest zagazowany instalacja gazowa stage 200
(wtrysk). I do pary tygodni mam problem z zimnym silnikiem.
Wyglda to mniej wiecej tak: zapalam zimny silnik, obroty sa
w okolicach 1.5tys, dodaje gaz (ciagle na biegu jalowym), samochod zaczyna sie dlawic, obroty spadaja na ok.700-800, a po paru
sekundach (jesli nie odpuszcze gazu), silnik normalnie zaczyna wyc i wchodzi na pare tysiecy. Proba jazdy jest skazana na niepowdzenie - po wlaczeniu jedynki i dodaniu gazu silnik sie po prostu dlawi i samochod nie jedzie. Jak silnik popracuje pare minut na
luzie, to wszystko jest ok - obory spadaja do wlasciwej wielkosci ok 700 i samochod dalej jezdzi normalnie.
Dodam, ze wszystko to na benzynie (bo zimny silnik), takze na wylaczonej instalacji gazowej.
Od wielu tys., km. pali sie kontrolka Check Engine (winna jest temu sonda lambda, ktora wg odczytu z komputera zbyt wolno reaguje na odczyty), ale ponoc przy instalacji gazowej w koreanczykach i japonczykach to norma i niem a sie czym przejmowac.

Ma ktos pomysl, co moze powodowac takei zachowanie silnika?
Moze jakis czujnik temperatury silnika, ktory stwierdza, ze silnik jest cieply i zmniejsza sie doplyw beznyny, stad dlawienie zilmnego silnika?
Prosze o pomoc.

Z pozdrowieniami
A.
  
 
Cytat:
2009-01-14 13:13:26, Xaltuton pisze:
Witam. Posiadam getza 1.3 z brzebiegiem 85 tys. Od 50 tys. jest zagazowany instalacja gazowa stage 200 (wtrysk). I do pary tygodni mam problem z zimnym silnikiem. Wyglda to mniej wiecej tak: zapalam zimny silnik, obroty sa w okolicach 1.5tys, dodaje gaz (ciagle na biegu jalowym), samochod zaczyna sie dlawic, obroty spadaja na ok.700-800, a po paru sekundach (jesli nie odpuszcze gazu), silnik normalnie zaczyna wyc i wchodzi na pare tysiecy. Proba jazdy jest skazana na niepowdzenie - po wlaczeniu jedynki i dodaniu gazu silnik sie po prostu dlawi i samochod nie jedzie. Jak silnik popracuje pare minut na luzie, to wszystko jest ok - obory spadaja do wlasciwej wielkosci ok 700 i samochod dalej jezdzi normalnie. Dodam, ze wszystko to na benzynie (bo zimny silnik), takze na wylaczonej instalacji gazowej. Od wielu tys., km. pali sie kontrolka Check Engine (winna jest temu sonda lambda, ktora wg odczytu z komputera zbyt wolno reaguje na odczyty), ale ponoc przy instalacji gazowej w koreanczykach i japonczykach to norma i niem a sie czym przejmowac. Ma ktos pomysl, co moze powodowac takei zachowanie silnika? Moze jakis czujnik temperatury silnika, ktory stwierdza, ze silnik jest cieply i zmniejsza sie doplyw beznyny, stad dlawienie zilmnego silnika? Prosze o pomoc. Z pozdrowieniami A.



ja bym sprobowal jakis dodatek do benzyny dodac, ktory usuwa wode i czysci wtryskiwacze i pojezdzic troche na benzynie zeby przepalic, mialem podobnie i ten sposob rozwiazal moj problem
  
 
Cytat:
2009-01-16 00:44:44, maciejb pisze:
ja bym sprobowal jakis dodatek do benzyny dodac, ktory usuwa wode i czysci wtryskiwacze i pojezdzic troche na benzynie zeby przepalic, mialem podobnie i ten sposob rozwiazal moj problem



A co konkretnie dolales?
  
 
jakies dwa dodatki firmy Xeramic z orlenu, jeden dodatek do lpg a drugi dodatek do benzyny czy jakos tak chyba "czysci wtryskiwacze benzyny"
  
 
Proponuje udać sie do DOBREGO fachowca od gazu który podłączy instalacje do PC i ładnie wszystko ustawi
  
 
Proponuje udać sie do DOBREGO fachowca od gazu który podłączy instalacje do PC i ładnie wszystko ustawi
  
 
Cytat:
2009-01-17 20:46:58, maciejb pisze:
jeden dodatek do lpg



Do LPG ? a jak niby go zaaplikowałeś?

Wracając do problemu, wydaje mi się, że prócz sondy może być uszkodzony jeszcze jakiś czujnik, bo nawet po fizycznym wypięciu sondy CE nie powinien się zapalić (a na pewno w starszych autach- robiłem tak u siebie). Zajrzyj jeszcze do przepustnicy czy nie jest zasyfiona, warto też sprawdzić silniczek krokowy.

A czy jak auto się zagrzeje to chodzi dobrze? Na LPG oraz PB?


[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2009-02-23 11:00:08 ]