Centralny Zamek a Centralka Sterująca z Pilota

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Troche przejżałem i w sumie nic konkretnego nie znalazłem. Mianowicie o to iż
W Essim MKVII z 95r. mam centralny zamek na kluczyk sek w tym ze od kierowcy zaczyna sie zacinac zamek juz od dawna przymierzałem sie do założenia centralki na pilota. Wiec zaczałem szukać na allegro CZ cale zetawy z silownika sa w cenie od 80PLN w góre ciekawsze za okolo 140PLN ale sęk w tym że mi nie trzeba siłowników bo one są w innych autach przykład MB 190 był taki sam centralny zamek i on miał centralke do sterowania tymi zamkami. PYTANIE
1) Czy w essim jest tak samo ze moge kupić sama centralke sterująca tą centralką co już jest??
2) W krakowie dzowniem do firmy na ulicy wóźniców i pan monter powiedział 130PLN za taką operacje bez wymiany silowników ale jak zapytałem ze chodzi o wstawienie takiej centralki co w pytaniu wyżej to zaczalem krecic ze nie itp (Cena u majsta bez silowników równa się cenie całego zestawo) co o tym myslicie?? (Moze znacie kogos kto robi takie rzeczy w krk i polecicie mi)
3) I jeszcze jedno jest możliwość zamontowania silownika do zamka w klapie od bagaznika zeby tez sterowac z pilota?

Z góry dziekuje i nie denerwujcie sie jesli nie przegrzebałem całego archiwum jesli ktoś zna odp to dla Niego 5 minut odpisac a ja po 2 godzinach wysiadam i nic nie znalazłem konkretnego
  
 
A wiec kolego to jest tak ze kupujesz sama centralke z pilotem i ja stosujesz do centralnego i kupujesz siłownik (teraz zeby nie skłamac to chyba zwie sie slev czy cos takiego) Ale cena wtedy jest jak za komplet i dlatego warto kupic komplet i ten siłownik stosuje sie do klapy a centralke do sterowania centralnego tylko escort ma odwrotną biegunowość sterowania i trzeba do tych zestawów kupic jeszcze mały przekaznik i pózniej załozyc... U Siebie mam juz załozoną centralke na pilot,otwieram i zamykam centralny zamek a jeszcze mam do zrobiena klape z pilota... Szukaj bo to znalazłem na tym forum
  
 
Aha ok rozumie
A mozesz napisać jaki przekaźnik?? i czy każdy z zestawów dostępnych np na allegro bedzie pasował?? Jeśli tak zaraz kupuje standardowy zestaw i w sobote montuje
  
 
Ja u siebie ostatnio montowalem ten sterownik, prosty montaz i bardzo dobrze sie sprawuje.
STEROWNIK

Tu masz dokladny opis, w prawdzie nie MK7 ale wszystko powinno byc to samo

Montaz
  
 
Ja właśnie mam zamiar zakładać taką centralkę ale mam o tyle dobrze, że kolega Witex zaoferował mi jedną na sprzedaż to odrazu skoczę sobie do niego ją zamontować
  
 
Jutro napisze bo teraz mam schowane to gdzies...
  
 
O czym cała ta dyskusja?
1. Jeśli w drzwiach są sprawne siłowniki, to wystarczy do odpowiednich dwóch przewodów podłączyć centralkę, którą da się skonfigurować na sterowanie PLUSEM.
2. Otwieranie tylnej klapy można zrealizować na kilka sposobów:
- montaż oryginalnego siłownika w klapie
- montaż innego siłownika w klapie w miejscu oryginalnego
- montaż specjalnego siłownika przy lince otwierania bagażnika
SIŁOWNIK

Dwie pierwsze opcje wymagają pociągnięcia dodatkowego przewodu poprzez gumową przelotkę w klapie. Opcja trzecia - nie.

Część centralek posiada dodatkowy kanał do otwierania zdalnego bagażnika. Te lepsze mają już wbudowany przekaźnik, który umożliwia bezpośrednie podłączenie siłownika. Część wymaga zastosowania przekaźnika. Wystarczy standardowy przekaźnik samochodowy (dowolny o obciążalności styków min 10A).

A co do ceny... To zastanów się, jaką odpowiedzialność bierze monter na swoje barki. Uzmysłowię ci: zainstalowany sprzęt będzie działał poprawnie, nie otworzy ci samoistnie auta, nie zatrzaśnie ci kluczyków, nie spowoduje awarii elektryki, czy spięcia i pożaru auta. Przy montażu, potrzebne elementy zostaną poprawnie zdemontowane i zamontowane z powrotem. A wbrew pozorom nie wszyscy to potrafią. Widziałem już radosną twórczość "specjalistów" od alarmów i centralnych zamków. Nie raz i nie dwa poprawiałem...

Uwaga! W podanym linku opisano montaż centralnego w wersji mk Vi. W mk VII różnią się kolory przewodów, miejsca wyprowadzenia kierunkowskazów.

[ wiadomość edytowana przez: Blazey dnia 2009-01-07 22:21:31 ]
  
 
Ok
Rozumie kolege ze monter gwarantuje dobrze wykonana robote jednak dwie rece mam chyba nie lewe wiec kawałek schematu i dojde sam do tego. Moze ktoś jednak ma schemat takowej instalacji do MKVII dzisiaj jade kupić sterownik i dodaktowy siłownik. Postaram się zrobić jakiś opis jak mi się uda do sklecic do kupy
  
 
Opisy i schematy przecież można samemu znaleźć. Jak nie tu, to na 100% na www.elektroda.pl. Oczywiście potrzebna też będzie instrukcja z centralki. Podpowiem, że można wykorzystać opis montażu alarmu. Tam tez jest o centralnym.
W ostateczności przewody można samemu znaleźć. Wystarczy kawałek przewodu i żaróweczka. Powinno to zająć kilka minut.
  
 
1) Jeśli nie miałeś pilota oryginalnie to nie posiadasz żadnej centralki. Zamki w escortach są typu master i jeden wysterowuje drugi, i na odwrót. Zakupioną centralkę podpinasz tylko w przewody sygnałowe do zamków.

Pół roku temu kupiłem sobie alarm na allegro marki "stig" z czujnikiem udarowym i radarowym.
W zestawie są wszystkie schematy, kable itd..
Podłączenie banalnie proste. Zajęło mi około 3 godzin. Najwięcej czasu zeszło mi na przelutowaniu całości do oryginalnej instalacji, gdyż jest tam wiele przewodów dodatkowych. Czujniki otwarych drzwi, klapy, załączenia zapłonu jak i odcięcia, itd...

Centralka miała możliwość sterowania zamkami "plusowymi" jak i "minusowymi" bez zakładania dodatkowych przekaźników.


[ wiadomość edytowana przez: snipek dnia 2009-01-08 12:10:35 ]

[ wiadomość edytowana przez: snipek dnia 2009-01-08 12:13:11 ]
  
 
Ja montowałem taki sterownik do MK7 z 97roku. Bardzo łatwy montarz. Lutownica, próbnik na 12V i taśma izolacyjna. Tyle było potrzebne, aby wykonać montaż.

moto.allegro.pl/item515881293_ford_fiesta_escort_mondeo_sterownik_centr_zamka.html
  
 
Montaż sterownika radiowego do centralnego, to w podstawowej wersji podłączenie sześciu przewodów: masa, zasilanie, kierunkowskazy, impuls otwarcia, impuls zamknięcia. I tyle.
Do tego dochodzi ewentualnie wyjście na siłownik klapy, czasem zasilanie po stacyjce i pedał hamulca (dla "odbajerzonych" centralek z zamykaniem drzwi po zapłonie). Modułu komfortu (domykanie szyb) nigdy seryjnie w escortach nie było, wiec sygnał ten jest niepotrzebny. A jeśli ktoś zechce sobie taki założyć (w sumie 8 przewodów), to wszystkie uniwersalne moduły komfortu można wysterować impulsami ze sterownika centralnego.

A oferta z linka podanego post wyżej, to piękny marketing
Człowiek po prostu odpowiednio konfiguruje uniwersalne sterowniki w zależności od tego, co zamówi klient. Można to zrobić samemu kierując się instrukcją. I jak na 100 zł, to piloty raczej mało ciekawe.
Tutaj:
STEROWNIKI
całkiem miła oferta.
Tutaj:
TEŻ STEROWNIKI
Oferta dla popierających krajowych wytwórców.
I wyższa półka, też krajowy producent:
KLIK
I wiele, wiele innych...



[ wiadomość edytowana przez: Blazey dnia 2009-01-08 14:58:31 ]
  
 
No Witam
Kupiłem Sterownik centralnego zamka EXUS CL-05 plus silownik wraz z przekaźnikiem do klapy bagażnika jutro od rana montuje to wszystko przejrzałem instrukcje oraz forum i chyba wiem jak to zrobic. Bede sie starał zrobic fotorelacje może sie komuś przyda chyba ze nie bedzie sie roznic od mkVI która juz jest na forum. Jeśli macie jakieś uwagi lub ostrzezenia dla mnie piszcie.
Pozdrawiam i życzcie powodzenia
  
 
Czytanie ze zrozumieniem się kłania...
Wyżej popełniłem post, w którym chyba wyraźnie napisałem, że kolorystyka przewodów jest inna. Inne jest też umiejscowienie przewodów do kierunkowskazów.
Odnoszę wrażenie, że masz jakiś delikatny wstręt do słuchania innych...
  
 
Cytat:
2009-01-09 23:22:25, Blazey pisze:
Czytanie ze zrozumieniem się kłania... Wyżej popełniłem post, w którym chyba wyraźnie napisałem, że kolorystyka przewodów jest inna. Inne jest też umiejscowienie przewodów do kierunkowskazów. Odnoszę wrażenie, że masz jakiś delikatny wstręt do słuchania innych...



NIe rozumie o co koledze chodzi kolory przewodów jak do tej pory się zgadzają nie napisałem rowniez że nie masz racji a wstręt to mam tylko do nieuprzejmości

OK a teraz do sedna sprawy wziąłem się w weekend za montaż. Wszystko podpiołem zgodnie z instrukcja która jest umieszczona w dziale porady oraz instrukcja centralki znaczy nie wszystko bo na poczatek chciałek podpiąć wszystko oprocz czujnika drzwi ZAMKNIETE OTWARTE oraz kierunków Chciałem zobaczyc czy bedzie działa sam centralny. no i zamknąłem ucieszony a teraz otwieram a otworzyło ale tylko raz spalił sie bezpiecznik na przewodzie od sterowania otwieraniem. Co może byc nie tak jeśli zamykanie działa a otwieranie jest podpiete ANALOGICZNIE tak samo?
  
 
Może być to, że źle podpiąłeś. Jak wspominałem kolory przewodów w wersjach mk VI i mk VII różnią się.
Choćby kierunkowskazy, które u mnie w mk VII na 100 % nie są na czarno - zielonym i czarno - białym i znajdują się w innej, niż pokazano wtyczce. Przy centralnym zamku też były zmiany.
Dlatego wspominałem o czytaniu ze zrozumieniem. A ty poszedłeś po linii najmniejszego oporu i podłączyłeś "na pałę" bez sprawdzania, do czego się podpinasz. A do sprawdzenia tego wystarczy mała żaróweczka i kawałek przewodu...
A odpowiedź na pytanie "co może być nie tak" jest niemożliwa, bo tylko ty wiesz, co i jak podłączyłeś. I sam musisz znaleźć błędne połączenie. A możliwości jest sporo:źle skonfigurowana centralka (choćby ustawiona do pracy z zamkiem pneumatycznym), źle wpięte przewody - zamiast w sterujące, to w wykonawcze, itd...
Ponownie rozważ moje słowa, o cenie za usługę u profesjonalnego montera..

[ wiadomość edytowana przez: Blazey dnia 2009-01-12 16:51:17 ]
  
 
Witam wszystkich a w szczególności kolege Blazey'a
Wedle Twojego zyczenia pocwiczylem czytanie ze zrozumiem nie wiem czy coś pomogło zobaczymy w przyszłości.
Do sedna Zaznaczam mam Escorta MKVII 1.6 16V Zetec z 1995r. Kolorystyka Kabli zgadza się z fotorelacja zamieszczona w dziale porady zasilanie+sterowanie centralka oraz kierunkowskazy, przynajmniej u mnie
MÓJ BŁĄD!!! polegał na tym ze sugerowałem sie złym schematym podanym przez producenta centralki dali tam 4 rożne schematy sterowanie 1 osobnym silownikiem
sterowanie poprzez orygnalna centralke zamka
sterowanie zamkami poprzez +
sterowanie zamkami poprzez -

kierowalem sie schematem 1 bo na poczatku nie zalapalem o co chodzi w tych 2 ostatnich schematach ale doszedłem DZIAŁA wiec polecam fotorelazje ktora juz jest . Więc przyznaje racje koledze ze robiłem duzy bład ale jesteśmy ludźmi tylko ludzmi a forum jest po to by naprawiać błędy.

Pilot chodzi pieknie kierunki także ale.... . Jest jeszcze czujnik otwartych/zamknietych drzwi. I znowu moze jestem w błedzie ale podpiąłem go pod przycisk ktory uruchamia swiatło wewnetrzne w aucie oraz brzeczyk od właczonych swiateł no i kicha nie spelnia to swojej funkcji czyli wszystkie drzwi zamkniete, zamykam zamki, potem otwieram zamki, nie otwierajac drzwi, centralka powinna zaryglować zamki po 30 sek a nie robi tego!! Może ktoś ma jakiś pomysł.

A i Jeszcze Kolego Blazey "na pałę" to można numery w totolotku sobie wybierać z całym szancunkiem bo miłaeś wiele racji. Dzięki za pomoc



[ wiadomość edytowana przez: jmatrejek dnia 2009-01-16 11:39:36 ]
  
 
Podłączenie do linii wew. światło/brzęczyk jest prawidłowe. Jeśli centralka nie zamyka zamka po otwarciu i nie naruszeniu strefy drzwi, to jedyne co przychodzi mi do głowy, to wyłączona programowo funkcja. Poszukaj w instrukcji czy nie ma funkcji programowalnych.

PS. Na zapłonie funkcja ta może być blokowana.
  
 
Z kolorami to dziwne, bo mój mkVII 1.6 16V zetec, z 96 roku ma już kierunkowskazy na czerwonym i czerwono - niebieskim w złączu u dołu skrzynki bezpiecznikowej równolegle do bezpieczników. Kolorów centralnego nie pamiętam. Chyba, że fakt, iż to jest bodajże belgijska GHIA, ma tu znaczenie.
Pozostaje pogratulować samozaparcia i sukcesu, choć sam przyznasz, ze łatwo ci nie poszło. Bo mogło by się wydawać, że to prosta sprawa, a co walczyłeś, to sam wiesz najlepiej.
A wracając do tematu.
W fordzie krańcówki są zrealizowane na dwóch przewodach: jeden do drzwi kierowcy, drugi do pozostałych. Chodzi o to, żeby otwarcie innych niż drzwi kierowcy, nie wywoływało brzęczyka ostrzegawczego. I radzę podpiąć obie linie do tego wejścia ryglującego, bo jak podepniesz tylko drzwi kierowcy, to otwarcie którychkolwiek pozostałych drzwi nie skasuje funkcji ryglowania i bardzo łatwo wtedy zatrzasnąć sobie kluczyki wewnątrz auta. Masz cwie opcje takiego połączenia: prostsze - po prostu zwierasz te dwie linie. .Ale efektem będzie brzęczyk po otwarciu którychkolwiek drzwi. Wersja druga - odseparować obie linie od siebie diodami.
A żeby sprawdzić, czy domykanie działa, to odłącz je zupełnie od auta i zamknij i otwórz auto z pilota. Brak podania masy na tym wejściu powinien wywołać zamknięcie drzwi.
Najlepiej wrzuć linka do instrukcji lub jej czytelny skan.
  
 
Ok rozumie narazie nie mam czasu zeby z tym walczyc ale napewno sie podejme.
W ten weekend mam wyjazd w przyszły zabieram sie za montarz silownika do klapy tylniej
Dzieki serdeczne za pomoc

http://exus.pl/download,,

Sterownik centralnego zamka EXUS CL-05 (piloty TA5)

tylko piloty sie nie zgadzaja mam inne ale z tego schmatu to wiele nie wynika jesli chodzi o podpiecie do auta tylko jakie przewody służa do tego w centralce