Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
mirasescort Ford Escort MK6 Wrocław | 2009-01-07 21:04:51 A wiec kolego to jest tak ze kupujesz sama centralke z pilotem i ja stosujesz do centralnego i kupujesz siłownik (teraz zeby nie skłamac to chyba zwie sie slev czy cos takiego) Ale cena wtedy jest jak za komplet i dlatego warto kupic komplet i ten siłownik stosuje sie do klapy a centralke do sterowania centralnego tylko escort ma odwrotną biegunowość sterowania i trzeba do tych zestawów kupic jeszcze mały przekaznik i pózniej załozyc... U Siebie mam juz załozoną centralke na pilot,otwieram i zamykam centralny zamek a jeszcze mam do zrobiena klape z pilota... Szukaj bo to znalazłem na tym forum |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2009-01-07 21:28:48 |
BogdanROX Ford Escort MK7 Ługowina | 2009-01-07 21:37:20 Ja właśnie mam zamiar zakładać taką centralkę ale mam o tyle dobrze, że kolega Witex zaoferował mi jedną na sprzedaż to odrazu skoczę sobie do niego ją zamontować |
mirasescort Ford Escort MK6 Wrocław | 2009-01-07 21:59:16 Jutro napisze bo teraz mam schowane to gdzies... |
Blazey Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2009-01-07 22:07:45 O czym cała ta dyskusja?
1. Jeśli w drzwiach są sprawne siłowniki, to wystarczy do odpowiednich dwóch przewodów podłączyć centralkę, którą da się skonfigurować na sterowanie PLUSEM. 2. Otwieranie tylnej klapy można zrealizować na kilka sposobów: - montaż oryginalnego siłownika w klapie - montaż innego siłownika w klapie w miejscu oryginalnego - montaż specjalnego siłownika przy lince otwierania bagażnika SIŁOWNIK Dwie pierwsze opcje wymagają pociągnięcia dodatkowego przewodu poprzez gumową przelotkę w klapie. Opcja trzecia - nie. Część centralek posiada dodatkowy kanał do otwierania zdalnego bagażnika. Te lepsze mają już wbudowany przekaźnik, który umożliwia bezpośrednie podłączenie siłownika. Część wymaga zastosowania przekaźnika. Wystarczy standardowy przekaźnik samochodowy (dowolny o obciążalności styków min 10A). A co do ceny... To zastanów się, jaką odpowiedzialność bierze monter na swoje barki. Uzmysłowię ci: zainstalowany sprzęt będzie działał poprawnie, nie otworzy ci samoistnie auta, nie zatrzaśnie ci kluczyków, nie spowoduje awarii elektryki, czy spięcia i pożaru auta. Przy montażu, potrzebne elementy zostaną poprawnie zdemontowane i zamontowane z powrotem. A wbrew pozorom nie wszyscy to potrafią. Widziałem już radosną twórczość "specjalistów" od alarmów i centralnych zamków. Nie raz i nie dwa poprawiałem... Uwaga! W podanym linku opisano montaż centralnego w wersji mk Vi. W mk VII różnią się kolory przewodów, miejsca wyprowadzenia kierunkowskazów. [ wiadomość edytowana przez: Blazey dnia 2009-01-07 22:21:31 ] |
tomason2 Sympatyk FEFK Escort MKVII 1.4i CVH Dobczyce | 2009-01-08 14:26:30 Ja montowałem taki sterownik do MK7 z 97roku. Bardzo łatwy montarz. Lutownica, próbnik na 12V i taśma izolacyjna. Tyle było potrzebne, aby wykonać montaż.
moto.allegro.pl/item515881293_ford_fiesta_escort_mondeo_sterownik_centr_zamka.html |
Blazey Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2009-01-08 14:43:03 Montaż sterownika radiowego do centralnego, to w podstawowej wersji podłączenie sześciu przewodów: masa, zasilanie, kierunkowskazy, impuls otwarcia, impuls zamknięcia. I tyle.
Do tego dochodzi ewentualnie wyjście na siłownik klapy, czasem zasilanie po stacyjce i pedał hamulca (dla "odbajerzonych" centralek z zamykaniem drzwi po zapłonie). Modułu komfortu (domykanie szyb) nigdy seryjnie w escortach nie było, wiec sygnał ten jest niepotrzebny. A jeśli ktoś zechce sobie taki założyć (w sumie 8 przewodów), to wszystkie uniwersalne moduły komfortu można wysterować impulsami ze sterownika centralnego. A oferta z linka podanego post wyżej, to piękny marketing Człowiek po prostu odpowiednio konfiguruje uniwersalne sterowniki w zależności od tego, co zamówi klient. Można to zrobić samemu kierując się instrukcją. I jak na 100 zł, to piloty raczej mało ciekawe. Tutaj: STEROWNIKI całkiem miła oferta. Tutaj: TEŻ STEROWNIKI Oferta dla popierających krajowych wytwórców. I wyższa półka, też krajowy producent: KLIK I wiele, wiele innych... [ wiadomość edytowana przez: Blazey dnia 2009-01-08 14:58:31 ] |
Blazey Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2009-01-12 16:50:18 Może być to, że źle podpiąłeś. Jak wspominałem kolory przewodów w wersjach mk VI i mk VII różnią się.
Choćby kierunkowskazy, które u mnie w mk VII na 100 % nie są na czarno - zielonym i czarno - białym i znajdują się w innej, niż pokazano wtyczce. Przy centralnym zamku też były zmiany. Dlatego wspominałem o czytaniu ze zrozumieniem. A ty poszedłeś po linii najmniejszego oporu i podłączyłeś "na pałę" bez sprawdzania, do czego się podpinasz. A do sprawdzenia tego wystarczy mała żaróweczka i kawałek przewodu... A odpowiedź na pytanie "co może być nie tak" jest niemożliwa, bo tylko ty wiesz, co i jak podłączyłeś. I sam musisz znaleźć błędne połączenie. A możliwości jest sporo:źle skonfigurowana centralka (choćby ustawiona do pracy z zamkiem pneumatycznym), źle wpięte przewody - zamiast w sterujące, to w wykonawcze, itd... Ponownie rozważ moje słowa, o cenie za usługę u profesjonalnego montera.. [ wiadomość edytowana przez: Blazey dnia 2009-01-12 16:51:17 ] |
jmatrejek Ford Escort Jarosław | 2009-01-16 11:36:20 Witam wszystkich a w szczególności kolege Blazey'a
Wedle Twojego zyczenia pocwiczylem czytanie ze zrozumiem nie wiem czy coś pomogło zobaczymy w przyszłości. Do sedna Zaznaczam mam Escorta MKVII 1.6 16V Zetec z 1995r. Kolorystyka Kabli zgadza się z fotorelacja zamieszczona w dziale porady zasilanie+sterowanie centralka oraz kierunkowskazy, przynajmniej u mnie MÓJ BŁĄD!!! polegał na tym ze sugerowałem sie złym schematym podanym przez producenta centralki dali tam 4 rożne schematy sterowanie 1 osobnym silownikiem sterowanie poprzez orygnalna centralke zamka sterowanie zamkami poprzez + sterowanie zamkami poprzez - kierowalem sie schematem 1 bo na poczatku nie zalapalem o co chodzi w tych 2 ostatnich schematach ale doszedłem DZIAŁA wiec polecam fotorelazje ktora juz jest . Więc przyznaje racje koledze ze robiłem duzy bład ale jesteśmy ludźmi tylko ludzmi a forum jest po to by naprawiać błędy. Pilot chodzi pieknie kierunki także ale.... . Jest jeszcze czujnik otwartych/zamknietych drzwi. I znowu moze jestem w błedzie ale podpiąłem go pod przycisk ktory uruchamia swiatło wewnetrzne w aucie oraz brzeczyk od właczonych swiateł no i kicha nie spelnia to swojej funkcji czyli wszystkie drzwi zamkniete, zamykam zamki, potem otwieram zamki, nie otwierajac drzwi, centralka powinna zaryglować zamki po 30 sek a nie robi tego!! Może ktoś ma jakiś pomysł. A i Jeszcze Kolego Blazey "na pałę" to można numery w totolotku sobie wybierać z całym szancunkiem bo miłaeś wiele racji. Dzięki za pomoc [ wiadomość edytowana przez: jmatrejek dnia 2009-01-16 11:39:36 ] |
jerico Sympatyk FEFK Mondeo MK4 Wojkowice | 2009-01-16 13:31:51 Podłączenie do linii wew. światło/brzęczyk jest prawidłowe. Jeśli centralka nie zamyka zamka po otwarciu i nie naruszeniu strefy drzwi, to jedyne co przychodzi mi do głowy, to wyłączona programowo funkcja. Poszukaj w instrukcji czy nie ma funkcji programowalnych.
PS. Na zapłonie funkcja ta może być blokowana. |
Blazey Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2009-01-16 19:02:28 Z kolorami to dziwne, bo mój mkVII 1.6 16V zetec, z 96 roku ma już kierunkowskazy na czerwonym i czerwono - niebieskim w złączu u dołu skrzynki bezpiecznikowej równolegle do bezpieczników. Kolorów centralnego nie pamiętam. Chyba, że fakt, iż to jest bodajże belgijska GHIA, ma tu znaczenie.
Pozostaje pogratulować samozaparcia i sukcesu, choć sam przyznasz, ze łatwo ci nie poszło. Bo mogło by się wydawać, że to prosta sprawa, a co walczyłeś, to sam wiesz najlepiej. A wracając do tematu. W fordzie krańcówki są zrealizowane na dwóch przewodach: jeden do drzwi kierowcy, drugi do pozostałych. Chodzi o to, żeby otwarcie innych niż drzwi kierowcy, nie wywoływało brzęczyka ostrzegawczego. I radzę podpiąć obie linie do tego wejścia ryglującego, bo jak podepniesz tylko drzwi kierowcy, to otwarcie którychkolwiek pozostałych drzwi nie skasuje funkcji ryglowania i bardzo łatwo wtedy zatrzasnąć sobie kluczyki wewnątrz auta. Masz cwie opcje takiego połączenia: prostsze - po prostu zwierasz te dwie linie. .Ale efektem będzie brzęczyk po otwarciu którychkolwiek drzwi. Wersja druga - odseparować obie linie od siebie diodami. A żeby sprawdzić, czy domykanie działa, to odłącz je zupełnie od auta i zamknij i otwórz auto z pilota. Brak podania masy na tym wejściu powinien wywołać zamknięcie drzwi. Najlepiej wrzuć linka do instrukcji lub jej czytelny skan. |
jmatrejek Ford Escort Jarosław | 2009-01-16 19:19:09 Ok rozumie narazie nie mam czasu zeby z tym walczyc ale napewno sie podejme.
W ten weekend mam wyjazd w przyszły zabieram sie za montarz silownika do klapy tylniej Dzieki serdeczne za pomoc http://exus.pl/download,, Sterownik centralnego zamka EXUS CL-05 (piloty TA5) tylko piloty sie nie zgadzaja mam inne ale z tego schmatu to wiele nie wynika jesli chodzi o podpiecie do auta tylko jakie przewody służa do tego w centralce |