Pochwała dla escorta 1,8 TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Klubowiczów! chcialem podzielić się moim doświadczeniem odnośnie modelu 1,8 TD z 95r. Posiadam tak model,przebieg okolo280tyś, i byłem nim w Włoszech w Dolomitach. Autko spisało sie na medal , a mianowicie: jechaliśmy w 5 osob plus bagaze ful i jeszce wszystcy mieli cos na kolanach. Średnia prędkość to 130-140km/h. próba prędkości chwilowa to wedlug licznika 190km/h a wedlug wskazania gps 180. Spalanie wyszlo mi 6,6l. To tyle. Uznanie dla staruszka!
  
 
1.8 td 190 kM/h cośmi się nie widzi
  
 
mi sie tez cos nie widzi taka predkosc z tym silniczkiem ja usiebie odkrylem ze licznik znacznie zawyza :] ale moze GPSa tez masz zawyzajacego albo cholera wie co moze jakas dluga skrzynia jest wsadzona tam u ciebie :] ale jeszcze z obciazeniem... hmm...
  
 
wstarczy, ze jest lekko z górki było
i mógł taką osiągnąć prędkość
  
 
hm to nieźle jak na td jak słyszałem to escorty mają cieniutkie silniczki td
  
 
Cytat:
2009-01-31 17:35:52, Jacek82 pisze:
hm to nieźle jak na td jak słyszałem to escorty mają cieniutkie silniczki td



Takie cieniutkie,ze dopiero 1,8 benzyna lub RS ida lepiej
  
 
Cytat:
2009-01-31 17:42:44, Seba pisze:
Takie cieniutkie,ze dopiero 1,8 benzyna lub RS ida lepiej



ta benzyna 1,8 tez jak w nieciekawym stanie to ciezko by miala troche zabawy z takim escorcikiem i cos tam sie wykrztusi jeszcze
  
 
jeszce aby było jase jechalem po autostradzie w niemczech, droga byla prosta. Nie bylo z górki jesli licznik przeklamal co sie zdarza to gps pokazal dobą predkos, ni edzielilbym si etym na forum gdyby to nie bylo interesujace, czy tkos mial podobne osiagniecia?
  
 
Cytat:
2009-01-31 17:44:31, pytlar pisze:
ta benzyna 1,8 tez jak w nieciekawym stanie to ciezko by miala



Tez racja
Jesli mialbym kupic eska "urzytkowego" to tylko silnik TD z coolerem.

Chodzi mi po glowie escort van jako jezdzacy warsztat w firmie i wstawic tam TD ,przodek z RSa oczywiscie,gleba i dobre kolo
  
 
Wierzcie autorowi.
Na prawde sie da esine '95 tak pocisnac.
Na ekspresowce czy obwodnicy 3miasta.
Tylko musi mies dobrze, wzorowo ustawiony rozrzad i sie da - baa luz bedzie pod butem.
  
 
Nic szczególnego, te typy tak mają i już.
  
 
Ja posiadam 1.8 D i jest tragicznie...
Braknie mu całkowicie mocy na wyższych biegach.
Co prawda do miasta jest bardzo dobry, ale na dłuższe trasy ciężko

Myślałem już jakoś może czy nie wstawić sprężarki od TD, tylko to dość kosztowne by było chyba, bo trzeba by wymieniać kolektory, cały układ wydechowy i nie wiem czy jest w tym sens...
  
 
Troche to dziwne, max dokąd diesel jeszcze ciagnie to 4-4500obr, pozniej to juz praktycznie koniec, sprawdzalismy na Pugu Partnerze 1.6 HDI 90KM przebieg ok 12tys, taki realny max w dwie osoby to 160, wiecej moze i by pojechal ale to juz kilkanascie ladnych kilometrow, ale o 190 nie ma mowy.
Rowniez Szefa Octawia 2008r 1.9 TDi 105KM, kombi w 3 osoby Ladnie przyspiesza do tych 140, pozniej to juz tak se, ale rowniez 190 ciezko bardzo by było.

Dodam ze liczniki w obu autach przekłamują w granicach 3km, wiec po escorcie nie spodziewał bym sie takich osiagniec, tym bardziej z pelnym zaladunkiem., pisze tu realnie, bez nerwow prosze.
  
 
Magik no ale tak jest realnie, też od czasu do czasu jeżdżę takim esem i żadna sztuka jest nakręcić go do 190, co ciekawe nie odczuwa się w tym autku obciążenia, można nawet powiedzieć subiektywnie że czym większe obciążenie tym lepsze osiągi ale to tylko subiektywne oceny. Obiektywnie wygląda to tak że faktycznie potrzeba naprawdę max. obciążenia aby poczuć "spadek" mocy w tym silniczku.
  
 
To nawet ja nie mam za dobrej opinii o fordowskim 1.8 d/td ale nie robi na mnie wrażenia to co kolega napisał, jak ma wszystko ok to się cieszyć i IMO prędkość zupełnie normalna. Nie wiem ile przekłamania ale lata temu ze dwa razy zwykłym 1.8d w 5 osób przy czym jedna z kategorii sumo jechaliśmy 170.

Magik co partnera to niestety prawda - kolega miał najpierw służbowe kangoo z tym super silnym dieselkiem co ma coś koło 65KM i po przesiadce na puga 1.6 HDI odkrył że max na obwodnicy to 10 km więcej (renia 150, pug 160). Tam musi chyba być jakaś dostawcza skrzynia biegów i pewnie jednak aerodynamika swoje robi.
  
 
ja miałem taki silnik w escorcie, podkręciłem lekko cięgiełko od sterowania ciśnieniem doładowania, założyłem cały sportowy dolot, ze stożkiem, wyżuciłem katalizator, i powiem wam że dzwięk silnika był niesamowity, przyśpieszał jak 1.8 dohc, prędkość maks. na autostradzie w kierunku katowic 195 km/h 3 osoby, spalanie 8,5 - 10l potem załowałem ze dałem się namówić na RQB, osiągi się nie zmieniły, nawet w dolnych obrotach spadły, a i spalanie przy kręceniu go do 5-6 tys. obrotów wyniosło 13-15 l pb 98
  
 
Cytat:
2009-02-02 12:36:28, many_xr3i pisze:
ja miałem taki silnik w escorcie, podkręciłem lekko cięgiełko od sterowania ciśnieniem doładowania, założyłem cały sportowy dolot, ze stożkiem, wyżuciłem katalizator, i powiem wam że dzwięk silnika był niesamowity, przyśpieszał jak 1.8 dohc, prędkość maks. na autostradzie w kierunku katowic 195 km/h 3 osoby, spalanie 8,5 - 10l potem załowałem ze dałem się namówić na RQB, osiągi się nie zmieniły, nawet w dolnych obrotach spadły, a i spalanie przy kręceniu go do 5-6 tys. obrotów wyniosło 13-15 l pb 98



No tak, tylko po co komu Diesel 90KM co pali 8-10L, w tym wlasnie sek
  
 
Cytat:
2009-02-02 17:06:29, Magik123 pisze:
No tak, tylko po co komu Diesel 90KM co pali 8-10L, w tym wlasnie sek



heh, pokaż mi diesla który spali mniej przy 195km/h albo poprostu przy takich dużych prędkościach, boje się zapytać ile wtedy pali benzyna..

diesel spali 5 ale przy stałej mniejszej prędkości.. jak się tak jeździ to poprostu normalne.

pozatym kolega napisał że zamienił auto na PB i osiągi bez zmian a spalanie doszło do 15..
  
 
Spox, nie wazne, escortem w dieslu nie jezdziłem wiec moze i faktycznie dobrze ciągnie, podane wyzej auta szału na mnie nie zrobiły.
Dodatkowo, spalanie chwilowe skody 18-25L
Z innej beczki, dzis jechalismy z kumplem do lublina z jego znajomym, Laguna 2 2.2 DTI 150KM, to to juz mozna powiedziec zapitala, max mowil co jechał za granicą to 240 i wicej ani drgnie.
A i ciekawostka, np, nierowne cisnienie w kołach, komp wywala bład przy danej predkosci, gosc mowił ze 170 było ok, 180 i juz komputer wyswietlał błąd i cisnienie w kołach.
  
 
Cytat:
2009-02-02 17:06:29, Magik123 pisze:
No tak, tylko po co komu Diesel 90KM co pali 8-10L, w tym wlasnie sek

Tylko że mój nie miał 90km tylko na pewno więcej, porównywalnie na kołach 16" odpychał się jak passat 110km, a że lubiałem szybko jezdzić (tarcze i klocki, raz w miesiącu) to spalanie było jakie było.