Carina E - Rozrzad

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Wszystkich, Toyotowiczow i nietylko. Usiluje pokonac problem . Carina E 1.6 4A-FE typ zaplonu IIA Denso. 93r. ,, zwykla mieszanka. 270000km., problem przemieszczania sie paska rozrzadu, po kole gornym rozrzadu na walku wydechu okolo 1mm-3mm wzdluz osi kola- walka, efekt- drgania i zaklucenia pracy silnika od 1000obr w dol, takze drgania na kierownicy. Pasek nowy, noemalnie napiety, sprawna rolka-napinacz paska. Prawdopodobnie kolo rozrzadu gorne odksztalcone niezncznie, ?? Czy to mozliwe, Czy ktos spotkal sie z tym kiedys ????????? jedrusko@wp.pl
  
 
Kiedys ktos na forum ale nie pamietam jakim pisał jak to w corolli mial spawane górne koło, czemu sam nie wie.
Mi ciezko ocenic czemu tak masz moze fachmani rzuca jakies swiatło na temat, co moge powiedziec.
Rozumiem ze nia masz wycieków z uszczelniaczy wałka rozrzadu, pompy olejowej i wału korbowego ?
Pasek sam w sobie musi byc suchy i koła.

Jesli masz sucho wiec nie podejrzewam zeby wałek był jakos zwichrowany choc mozesz miec luzy na podporze walka rozrzadu (jest luz wzdluzny i poprzeczny) warto to sprawdzic.

Samo kolo mi sie wydaje ciezko skrzywic, zwichrować predzej ...złamać (chyba odlew podatny na uderzenia mocniejsze), choć może komuś spadło w kanał na beton i jakieś zęby sa zakrzywione i pasek nie wchodzi rownomiernie, zęby sa wystarczy lekko przypłaszczone i już będzie pasek "odstawał" i nie zazębiał się ladnie jednoczesnie powodujac duze naprężenia i to o czym piszesz.

Pasek rowumiem ze masz dobry jakosciowo i ma jednolita budową tzn. ma taka sama grubość itp. ?

No nic innego tworcego mi nie przychodzi do głowy, ale ja bym sprawdził to co napisałem.
  
 
Dzieki za odpowiedz, sprobuje zamontowac nowe kolo roarzadu do Cariny. Zobaczymy czy sie poprawi. Pozdrawiam .