Zbyt wolne obroty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam 2 tyg temu zakupiłem toyotke yaris 2003 1.0 wszystko jest niby ok aleprzy rozgrzanym silniku obroty spadają na ok 500-600 i przy wciskaniu gazu przez krótki moment sie przydusza pózniej jest już ok niewiem czy tak ma byc czy cos jest nie tak bardzo prosze o pomoc z góry dziekuje
  
 
Kolego proponuję najpierw przeczytać ten wątek KLIK i dowiedzieć się jakie tematy zamieszczamy w dziale WARSZTAT
Przenoszę...
  
 
Obroty masz dobre ma byc 600 w tym roczniku.Co sie zas tyczy przyduszania podczas wkrecania na obroty to przeplywomierz do czyszczenia i galop. Trzeba tez sprawdzic na tescie aktywnym czy VVTi dziala prawidlowo.
  
 
dziękuje ci bardzo za odpowiedz a mógłbys mi przyblizyc co to jet ten tes aktywny bo ja nie mam pojecia
  
 
czy mógłby ktos mnie poinstruawć dokładnie jak wymontowac i wyczyscic przepływomierz toyota yaris 2003 1.0
  
 
Cytat:
2009-01-28 19:19:41, tornado1975 pisze:
czy mógłby ktos mnie poinstruawć dokładnie jak wymontowac i wyczyscic przepływomierz toyota yaris 2003 1.0


Test aktywny VVTi przeprowadza sie testerem.
ps Tornado nie atakuj na dwa watki bo nie wiadomo gdzie odpisywac.
  
 
ok dzieki
  
 
Cześć
To i ja mam pytanko dotyczące obrotów ( Yaris 2004 silnik 1.0 ). Czy jadąc z prędkością ok. 90-100 oborty 3000 są OK? Bo moje autko stale utrzymuje obroty pomiędzy 2000 a 3000 ( oczywiście nie mówię o ruszaniu i jeżdzie na 2 ). Dodam,że raczej nie przekraczam prędkości 100 km/h.
  
 
hmmm, a na jakim biegu??
  
 
Cytat:
2009-02-06 07:39:49, cereusfoto pisze:
Cześć To i ja mam pytanko dotyczące obrotów ( Yaris 2004 silnik 1.0 ). Czy jadąc z prędkością ok. 90-100 oborty 3000 są OK? Bo moje autko stale utrzymuje obroty pomiędzy 2000 a 3000 ( oczywiście nie mówię o ruszaniu i jeżdzie na 2 ). Dodam,że raczej nie przekraczam prędkości 100 km/h.


To pytanie jest bez sensu,albo jest dobrze,albo sie sprzeglo slizga albo nie,a to sie zupelnie inaczej sprawdza.
  
 
Cytat:
2009-02-06 09:51:25, kleeb pisze:
hmmm, a na jakim biegu??




Na 5. Ale kompletnie nie wiem o ch chodzi z tym sprzęgłem? Wybaczcie kobiecie ale wydawało mi się, że pytam o co innego a tu o sprzęgle.
  
 
Chyba chodziło o to że przy ślizgającym się sprzęgłe obroty bedą za wysokie w stosunku do prędkości jazdy.

To tak jakbyś jechała rowerem z przeskakującym łańcuchem. Kręcisz pedałami, kręcisz, ilość obrotów rośnie... a rower nie chce jechać bo łańcuch ciągle się ślizga i przeskakuje.
Podobnie masz w aucie. Silnik ma duże obroty, a auto nie chce jechać bo sprzęgło się ślizga, a co za tym idzie koła nie są napędzane tak jak powinny.
  
 
Cytat:
2009-02-09 15:01:00, cereusfoto pisze:
Na 5. Ale kompletnie nie wiem o ch chodzi z tym sprzęgłem? Wybaczcie kobiecie ale wydawało mi się, że pytam o co innego a tu o sprzęgle.


Wybaczam kobiecie i wyjasniam.
Na kazdym biegu przy danej predkosci samochodu,silnik ma jakies tam obroty,poniewaz silnik jest polaczony ze skrzynia biegow za pomoca sprzegla,a skrzynia biegow polaczona z kolami,wiec odpowiedz na to czy masz dobre obroty przy jakiejstam predkosci niczego nie odzwierciedla.
Podobno nie ma pytan bez sensu...wiec staram sie ustalic co ci da odpowiedz np. ze tak jest dobrze
Moja odpowiedz brzmi nastepujaco.
Jedyna przyczyna dla ktorej moznaby stwierdzic ze twoje obroty przy tej predkosci sa niewlasciwe jest slizgajace sprzeglo.
Slizgajace sprzeglo jednak sprawdza sie inaczej.
Trzeba zaciagnac reczny ,wcisnac hamulec nozny,wrzucic 3 bieg wkrecic silnik na 5000 obr i gwaltownie puscic sprzeglo.
silnik ma zgasnac natychmiast,jezeli sprzeglo sie slizga silnik nie zgasnie tylko sie zakopci z tarczy.
I nie robcie tego w domu
  
 

Dzięki za wykład))
Przeczytałam też o innym sposobie ( mniej drastycznym ) na sprawdzenie sprzęgła i ten sposób wypróbowałam i wg mnie jest OKI. Tzn. podczas jazdy na 5 trzeba dać gazu na maxa i jak prędkość będzie płynnie wzrastać a obrotomierz będzie utrzymywać te same obroty to jest OK. U mnie tak było prędkość wzrastała a obrotomierz pokazywał trochę nieco powyżej 3000.
A więc może przesadzam i jesy wszystko OK?

Ewa


Cytat:
2009-02-09 23:34:14, Bigelektron pisze:
Wybaczam kobiecie i wyjasniam. Na kazdym biegu przy danej predkosci samochodu,silnik ma jakies tam obroty,poniewaz silnik jest polaczony ze skrzynia biegow za pomoca sprzegla,a skrzynia biegow polaczona z kolami,wiec odpowiedz na to czy masz dobre obroty przy jakiejstam predkosci niczego nie odzwierciedla. Podobno nie ma pytan bez sensu...wiec staram sie ustalic co ci da odpowiedz np. ze tak jest dobrze Moja odpowiedz brzmi nastepujaco. Jedyna przyczyna dla ktorej moznaby stwierdzic ze twoje obroty przy tej predkosci sa niewlasciwe jest slizgajace sprzeglo. Slizgajace sprzeglo jednak sprawdza sie inaczej. Trzeba zaciagnac reczny ,wcisnac hamulec nozny,wrzucic 3 bieg wkrecic silnik na 5000 obr i gwaltownie puscic sprzeglo. silnik ma zgasnac natychmiast,jezeli sprzeglo sie slizga silnik nie zgasnie tylko sie zakopci z tarczy. I nie robcie tego w domu