Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
BolimA Miłośnik FSO PF '81 / E34 '90 Warszawa - Wola | 2007-09-07 09:35:21 Przyszla pora i na mnie Na slad autka trafilem w lutym 2006 i w polowie miesiaca pojechalem na ogledziny. Zastalem Fiata, rocznik '81 stojacego od prawie roku w stodole... Licznik wskazywal 99kkm i byl to przebieg oryginalny, "wyjezdzony" przez 24 lata. W aucie fabryka umiescila (na specjalne zyczenie) silnik o pojemnosci 1295 cc - 1500 cc bylo juz standardem. Fiat od opuszczenia bramy FSO byl w rekach jednej rodziny - do marca 2006 kiedy ja stalem sie Jego wlascicielem Auto zapalilo bez zadnych problemow po prawie 2 latach stania i szczesliwy wrocilem nim do domu - trasa liczyla ok 60 km. Po przyjechaniu do garazu wzialem sie za "mechanike". Dzieki pomocy przyjaciol na ktorych zawsze mozna liczycy uwinelismy sie ze wszystkim calkiem sprawnie - sam bym chyba dlubal do dzis . Zregenerowalem caly uklad hamulcowy, hydraulike sprzegla, gaznik, aparat zaplonowy, alternator. Wymienilem plyny, oleje, paski, swiece, przewody, kolo pasowe ; ustawile zaplon i zawory. Pozniej przyszla pora na lakier - zostal spolerowany delikatna pasta... i to wszystko. Nie robilem zadnych zaprawek - mistrzem tego byl poprzedni wlasciciel . Autko jezdzilo tylko przez 5 miesiecy, w tym czasie przejechalo 8000 km i do czasu odstawienia (z roznych przyczyn) do garazu spisywalo sie swietnie. A wyglada tak: A to najnowsze fotki (tor probny FSO): |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2007-09-07 11:40:44 Bolim. Rozjaśnij go jakoś. Bitex - won, można poszukać listew na drzwi, jeśli felgi wymagają malowania proponuję białe. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
BolimA Miłośnik FSO PF '81 / E34 '90 Warszawa - Wola | 2007-09-07 11:46:33 Listwy zostaja (strach je ruszyc ), felunek z gumami na razie pozyczam, bo na moich strach jezdzic (nawet nie wiem jaki beda mialy kolor) a z bitexem musze pomyslec, moze czyms uda sie zmyc - przynajmniej z pasa przedniego |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-09-07 11:58:35 Jak chciałem zmyć u mnie bitex, to się okazało, że jest pomalowany na blachę i nie było pod nim lakieru - mam nadzieję, że u Ciebie będzie lepiej. |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2007-09-07 23:02:31 Bolim, do zmycia bitexu najlepsze nitro - tyle że w dużych ilosciach to raz, a dwa możesz trafić na odwyk po takiej akcji... |
BolimA Miłośnik FSO PF '81 / E34 '90 Warszawa - Wola | 2007-09-11 18:12:52 Dzisiaj Fiacik otrzymal przeglad, ubezpieczenie OC i przyzwoite opony |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-09-11 18:33:46 Jakie mu kupiłeś? I po ile? |
BolimA Miłośnik FSO PF '81 / E34 '90 Warszawa - Wola | 2007-09-11 21:32:10 Pozyczylem - 2x Passio i 2x Mador(???) 165/80/13 |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2007-09-11 22:17:49 Profil mimo wszystko niższy niż pełny... ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
BolimA Miłośnik FSO PF '81 / E34 '90 Warszawa - Wola | 2007-09-12 18:50:07 Olo - czy roznica jest znaczaca?
Odpalilem dzisiaj Fiata. Niestety przez zmeczenie i brak uwagi podlaczylem odwrotnie akumulator co uszkodzilo mostek w alternatorze albo regulator napiecia, czego skutkiem jest brak ladowania . Silnik zapalil od pierwszego (po recznym pompowaniu paliwa) i ogolnie wszystko bylo by ok, gdyby nie to, ze po rozgrzaniu kontrolka cisnienia oleju gasnie przy ok 2000 rpm i wyraznie slychac panewki (w zeszlym roku jednak sie przytarl przez awarie pompy oleju). Teraz stoi na parkingu firmowym i niestety czeka na nowy silnik (mam juz zarezerwowany 1300). Plany na wrzesien-pazdziernik: wymiana silnika i alternatora, rozruszanie hampli, usuniecie bitexu z pasa przedniego, wyprostowanie lekko przekoszonego tylnego zderzaka oraz drobne zaprawki jakims antykorozyjnym specyfikiem. Zobaczymy ile z tych punktow uda mi sie zrealizowac... [ wiadomość edytowana przez: BolimA dnia 2007-09-12 18:51:30 ] |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2007-09-12 20:56:05 Różnica 6mm miedzy /82 a /80.
Co do ładowania sprawdź bezpiecznik J. Zabezpiecza regulator i uzwojenie wzbudzenia. Bez wzbudzenia altek nie ładuje a lampka będize sie świecić. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Lafaar Miłośnik FSO MR93 / Vitara / Berl ... Toruń ZOK | 2007-09-12 21:16:58 Swego czasu jak kolega podpiął odwrotnie aku w pistacjowym jeszcze nie Czeczunowym, to padł właśnie mostek w alternatorze oraz stopiła się izolacja na przewodzie masowym od aku. |
czeczun Miłośnik FSO FSO 125p '87 Toruń | 2007-09-12 21:23:11 bolima, wywal ten przeklęty bitex z pasa i progó jak najszybciej. bleee
|
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2007-09-12 22:42:50 bolim - w****** mnie dyskutowanie o Twoim samochodzie w 3 wątkach jednocześnie. (3 forach)
[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-09-12 23:30:15 ] [ powód edycji: "kolokwializm" ] |
BolimA Miłośnik FSO PF '81 / E34 '90 Warszawa - Wola | 2007-09-12 22:44:22 W takim razie z Toba dyskutuje w tym |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2007-09-12 22:54:48
możemy obstawiać? biorąc pod uwagę "remont" panewkowozu |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2007-09-12 23:10:41
I tak wszędzie sie mówi o zdzieraniu bitexu ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
czeczun Miłośnik FSO FSO 125p '87 Toruń | 2007-09-12 23:51:00
fsoak, motonews i jakie jeszcze? |
Lafaar Miłośnik FSO MR93 / Vitara / Berl ... Toruń ZOK | 2007-09-13 01:07:49 Pewno youngtimer.pl |