Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
CzaRny3000 seria :) POZNAN | 2004-12-20 13:54:12 podjedz do pierwszego lepszego serwisu kluczowego -wyjma stacyjke dorobia nowe zapadki i po sprawie.Koszt ok 40zl.Ja tak jezdzilem 1,5 roku i zawsze sie jakos udawalo.Dopoki na stacji benz odmowilo zupelnie posluszenstwa.Wtedy pozostaje serwis kluczowy 24H z dojazdem a to wiadomo do najtanszych nie nalezy. |
thisisjimmi Wroclaw | 2004-12-20 14:02:17 Dzieki CzaRny3000! - a nie spieprza mi jej calkiem (jest tam tez chyba impobilizer - to nie przeszkadza?)
Pozdrawiam jimmi |
CzaRny3000 seria :) POZNAN | 2004-12-20 14:53:51 immobilizera nie uszkodza.Wyjma tylko wklad stacyjki i naprawia zapadki |
thisisjimmi Wroclaw | 2004-12-20 14:56:32 aha, no to fajnie - dzieki
Pozdrawiam jimmi |
JanuszGnitecki OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2004-12-20 19:25:27 W wawie taka akcja to na poczekani ok 30 minut i 60 zł. Zrobiłem to, jak tylko kluczyk zaczął strajkować. Kidy zobaczyłem co było w środkuto zdziwiłem się, że się nie rozpadło. Przy okazji panowie nasmarowali wszystko elegancko imam spokoj
|
Gallus Omega B 2,5TDS Koszalin | 2004-12-20 19:48:13 dzięki wielkie za info w tej sprawie - ja właśnie sie zastanawiałem czy dorabiać kluczyk czy jakieś czary mary - bo i mnie to dopadło, dzięki i przy okazji WESOŁYCH... |
disel Gliwice | 2004-12-21 00:09:22 wystraczy dorobic nowy kluczyk ale w "plusie' , czyli troszeczke powiekszony!!
u mnie zdalo egzamin !! kazdy fachowiec od dorabiania kluczy potrafi zrobic takie cos |
OLOBONO Opel Omega B 2.0 16v ... Toruń | 2004-12-22 10:04:21 zgadzam się w zupełności, maksyma po co przepłacać, ma tutaj jak najbardziej zastosowanie. Powiem tak oby był to tylko kluczyk, no bo to zawsze taniej niż babranie się z tą całą stacyjkową robotą
pozdr. |
Otis Siedlce | 2004-12-23 12:51:49 A ja wam Kochane LOB-iki powiem coś z podobnej beczki
mi kolo w zakładzie gdzie dorabiałem kluczyk powiedział abym nic nie nosił przy kluczykach tyklo jakią wstążke (chyba chodziło mu o smycz) bo jeżeli masz nawet breloczek jakiś i on trochę waży a tym bardziej kilka kluczy jeszcze to one podczas jazdy latają i to one po pewnym czasie rozklekoczą stacyjka i powstają potem takie bajki Nie wiem na ile to prawda ale ale wydaje się rozsądne więć pamiętajcie TYLKO SMYCZ |
chudy01 świdnica | 2006-08-30 21:14:04 Podepne sie pod wątek, mianowicie padła mi dzis stacyjka, prawdopodobnie zapadki, bo ciezko kluczyk chodzi i nie chce zapalać. Czy do naprawy musze wykrecac cala stacyjke czy tylko bębenek wystarczy? Stad moje pytanie bo na śrubkach mocujących stacyjke mam jakaś substacje ( pewnego rodzaju plomba) uniemozliwiającą mi wsadzenie krzyżaka.
A i czy z imobilaizerem bedzie wszystko ok jak odłącze kostkę. dzieki |
Tom_J LOB NET MEMBER Tczew | 2006-08-30 23:16:13 Witam,
może i ja coś dodam bo przerabiałam ten temat 2 lata temu. Co do kluczyka to on raczej się nie wyrabia tylko zapadki, które są wykonane z mosiądzu i się wycierają w miejscu styku z kluczykiem podczas wkładania go. Zapadka jest wypychana z bębenka przez dwie sprężynki i wtedy blokuje się stacyjka bo zapadki wchodzą w rowki tulei wkładu gdzie obraca się bębenek, że innym kluczykiem nie przekręcisz, gdy nie wyrównasz zapadek. Jest ich chyba 8 szt. ztego co pamiętam. Zadaniem kluczyka jest wyrównanie zapadek do średnicy bębenka przy maksymalnym włożeniu kluczyka. W zapadce wyciera się część, która trze po kluczyku i zapadka przestaje być w całości wysuwana i w pewnym momencie powstaje zjawisko innego kluczyka i nie przekręcisz stacyjką. I wtedy albo do szpeca albo samemu się pobawić. Ja wybrałem drugą opcję. Małym palniczkem nadlałem mosiądzem wytarte powierzchnie zapadek, dopiłowałem iglakami do wymiaru i ( po złożeniu zapadki nasmarować towotem lub pastą silikonową) stacyjka działa już dwa lata. To dość precyzyjne zadanie, kto chce niech spróbuje. Zapadki mają bite numery. Gdyby komuś udało się dostać oryginały to tylko wymiana według numerów włożyć tak jak stare były. Zdarza się też, że pękną sprężynki i zapadka lata luzem to też zacina stacyjka. Jak dobrze działa centralny zamek z pilota można zapadki dobrać z zamka drzwi lub bagażnika, kluczyk ten sam tylko gorzej jak centralny nawali (jeśli da radę ruszyć bo nieużywany kilka lat i nie smarowany bębenek duraluminiowy pokryty tlenkiem aluminium naskutek warunków wilgotnych blokuje zapadki i klapa nie ruszysz, miałem tak w zamku bagażnika). Wniosek dodatkowy, że warto co jakś czas pokręcić kluczykiem w zamkach i coś tłustego tam psiknąć. do chudy01- spróbuj wyciągnąć sam wkład bębenka według sposobu w tym linku jeśli bębenek chodzi lekko sprawdź kostkę może się rozleciała w środku. pozdr. Tomek [ wiadomość edytowana przez: Tom_J dnia 2006-08-31 07:33:14 ] |
chudy01 świdnica | 2006-08-31 14:06:04 Problem roziazany, przyczyną owych kłopotów byl urwany trzpień. Po zdjęciu bębenka trzeba bylo zdjąc kostkę bo kawałek trzpienia został w środku. 60 zl za dorobienie ale juz z metalu.
pzdr |
cmarkk4 warszawa | 2006-09-15 19:31:56 czesc nie zawsze się zacina,zepsuta.Tak to by mi za każdym razem się zacinała POZDRAWIAM |
Brutal LOB MEMBER Szczytno | 2006-09-15 19:39:02
wyjasnij bo nie kumam o co Ci chodzi |
chemik333 LOB MEMBER saab9-5, F650CS Warszawa | 2006-09-15 23:27:42 Brutal: a czy przy poprzednich pytaniach kumales? |