Pada akumulator - pomiary

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pada mi akumulator , po 3 dniach nie mogę odpalić auta , a nieraz po 1 dniu .

Pomiary po 6 dniach :
11.6V
pomiar poboru natężenia prądu :
kabel z bezpiecznikami --31
kabel LPG -----------------17,6
syrena alarmu------------1,1



Po odpaleniu 14,26V

Przelot autostradą 20km ,na odpalonym silniku mam napięcie 13,92V
Silnik zgaszony 12,63V
pożeranie prądu
kabel z bezpiecznikami --23
kabel LPG -----------------19
razem te 2 kable--------- 26

Pytanie : czy to jest normalny apetyt na Ampery ? Mam tylko taki miernik jak na załączonym zdjęciu , co mogę jeszcze nim sprawdzić ? Akumulator ma już 2 lata , może już umarł .
]ustawienie miernika[/URL]


][/URL]

[ wiadomość edytowana przez: skogskyrkogarden dnia 2009-03-07 15:55:27 ]
  
 
Pokrętło miernika w lewo o pozycje,i wtedy mierz pobór pradu...
  
 
Amperomierz masz do bani, pożycz od kogoś nieco lepszy, taki który ma zakres A nie mA, wyniki które napisałeś to oczywiście w miliamperach. Co nieco za dużo tego prądu żre ale zdobądź lepszy miernik i zmierz jeszcze raz bo te wyniki chyba raczej dość dużym błędem są obarczone.
Chcąc sprawdzić czy aku jest dobry naładuj go i bez podpinania do instalki zostaw go na godzinę np, i zmierz wtedy napięcie, jak będziesz miał poniżej 12,5 to nie jest dobrze ale tragedii jeszcze nie ma, no chyba że tak zrobiłeś i jest to 11 V.
  
 
Cytat:
2009-03-07 16:04:23, Sjepka pisze:
Pokrętło miernika w lewo o pozycje,i wtedy mierz pobór pradu...



Nic się nie dzieje , może ta funkcja nie działa - po prostu same zera !
  
 
A masz pewny miernik???Pożycz/kup inny... Zakres wystarczy do 200 mA, w koncu mierzysz pobor instalacji w spoczynku a nie prad rozruchu

A jeśli pobor przekracza 200mA tzn ze jest tragicznie Tez mialem ten problem i ze 170 mA poboru, po naprawie usterki jest okolo 15mA...
  
 
Cytat:
2009-03-07 16:15:59, Sjepka pisze:
A masz pewny miernik???Pożycz/kup inny...


Nie znam pochodzenia tego miernika , po patrze po sklepach za nowym .
  
 
Jezeli wejdziesz w posiadanie nowego,w miare pewnego zrob na nowo pomiaru a wtedy sie obada...

PS.Moja rada. Kleme "+" rozdziel na dwa obwody:jeden to instalka auta(trzy bezpieczniki) i drugi to rozrusznik i alternator. Bedziesz wtedy mogl wyeliminowac jeden z obwodow jako potencjalnego pozeracza...
  
 
Miernik powinien zadziałać, jak przestawisz pokrętło w pozycję 200 mA w niebieskiej ramce. Ty,ko musisz jeszcze sprawdzić, czy sondy sa wetknięte we właściwe gniazda. Większość mierników ma do
pomiaru prądu osobne gniazdo.
Wtedy zrób pomiary i wklej wyniki. A w miedzy czasie zrób tak: naładuj akumulator do pełna. Naładowany akumulator powinien pokazywać 12V z jakimiś groszami. I ODŁĄCZ go całkowicie na dobę. Po czym zmierz napięcie na zaciskach. Jeśli będzie wyraźny spadek napięcia. To akumulator ma tylko jedno właściwe miejsce...
W aucie masz kilka odbiorników zasilanych stale: alarm, syrenka (jeśli z podtrzymaniem, pamięć radia, zegarek. Każde z nich pobiera kilka - kilkanaście mA. W sumie pobór prądu nie powinien przekraczać 50 - 60 mA.
Pamiętaj, żeby pomiary przeprowadzać przy zamkniętych drzwiach. Znałem takiego jednego, co to paniki nasiał, a lampki mu się w kabinie paliły. Swoją drogą to warto je sprawdzić. Czy np. ta w bagażniku nie świeci się ciągle.
  
 

Apetyt na Ampery jest taki :
LPG -------------------------55
kabel z bezpiecznikami --16
syrena-----------------------1,2
Razem te kable to 73.
Czy to normalne że instalacja LPG ,, w spoczynku ,, pobiera tyle prądu ?
Radio umarło ,możliwe że to ono na czuwaniu zjadało prąd , bo po silnych mrozach nie działał wyświetlacz .
Aku ma 2 lata poziom płynu w w celach nie jest identyczny !
Mierzyłem gęstość elektrolitu - zaraz po zgaszeniu auta ( nie chciało mi się czekać )- i wyszło mi na każdej celi 1,175 g/cm3
czyli lipa . wiem że padnięty aku szybko się ładuje i szybko umiera .
-Moje pytanie czy przegotowana woda jest zbliżona do destylowanej ?
- Ile powinna pożerać Amper inst .LPG w spoczynku (sekwencja )?

]Miernik[/URL] ]miernik[/URL]

[ wiadomość edytowana przez: skogskyrkogarden dnia 2009-03-08 14:07:00 ]
  
 
Trochę dziwi taki pobór prądu przez instalacje LPG. Wygląda, jakby jakiś bezpiecznik był na stałe podłączony. Nie znam się na instalacjach gazowych, nie dysponuje opisami, więc nie będę fantazjował na ich temat (choć jakbym dostał opis elektryki do danej instalacji, to wiele bym wywnioskował).
Reszta instalacji w normie - syrenka, prąd z zakresie błędu miernika, do instalacji jest podłączony zegarek i alarm (skoro jest syrena). Więc też w normie.
Kiepsko z tym akumulatorem. Sprawdź w takim razie jeszcze alternator. Sprawdź napięcie ładowania w czasie pracy w dwóch miejscach: na akumulatorze i bezpośrednio na alternatorze. W escortach często problemem jest stan połączenia alternator - akumulator (idzie przez rozrusznik, jak w maluchu). Przewody korodują i są duże spadki napięcia. Ja instaluję dodatkowy przewód (minimum 6 mm kwadrat.) łączący bezpośrednio alternator z akumulatorem.
  
 
Witam mam Forde Eskorta 95r 1,6 16V i chcial bym sie dowiedziec na temat akumulatora teraz mam 60ah, ale jego zywot sie prawdopodobnie konczy i chcial bym zakupic nowy. jaka wg was jest najlepsza firma ale i za razem nie droga.