Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2005-06-25 20:25:16 A więc mimo goraca i ogólnie panujacej niechęci do wszystkigo zmusiłem się, żeby wreszcie coś ruszyć poza kupowanie kolejnych rzeczy, któe leżą odłogiem i czekają na swoją kolej...
Padło na kable. Co brało udział w zabawie: 1. kalbel w roli głównej 2. posrebrzane złączki do ukochanej złączki drzwiowej od Wilka 3. wiertarka 4. nitownica i nit 5. lutownica, trochę cyny i osłonki termokurczliwe 6. nożyk do tapet, coś do kombinowania - kombinerki, szczyce, młot pneumatyczny i kilka innych drobnych rzeczy. Zaczęlo się od zdjęcia tapicerki drzwi, odklejenia gąbki i zaklejenia jej o drzwi żeby się nie majtała, rozłączeniu złączki drzwiowej. Tu widzimy już złączkę ze zdjętą gumą od strony drzwi. Padło na wolne piny na zewnętrznej krawędzi (bo łatwiej operować grubymi kablami) - numery 8 i 9 (numery są przydatne, bo po drugiej stronie złączki (od karoserii) też są numery i przypadkiem odpowiadają tym od strony drzwi, więc nie trzeba kombinować z przymierzaniem. Tu juz zarobione wcześniej i wciśnięte we wtyczkę gniazda i kabel w drzwiach wygląda tak Zabieramy się za drugą stronę i na przeszkodzie stoi elektroniczne serducho naszych Essich. Trzeba widoczny nit rozwiercić i zdjąc uchwyt kompa, wyjąć go niewypinając wtyczek i niech sobie leży Tak jest zaczepiony na górze uchwyt kompa Jak już z kompem sobie poradzimy, to wciskamy przekręcając jednocześnie złąckę do środka i widzymy ją tak - jak było wspomniane piny 8 i 9 są wolne a tak złączka wygląda od drugiej strony Kabelek prowadzimy razem z innymi, żeb go odpowiednio przyciąć przy złączce Obcinamy, zarabiamy zgodnie z techniką zarabiania (zdejmujemy sporo izolaci, cynujemy wszystko, obcinamy na taką długość jak nam potrzebna - i mamy na całej długości pocynowanej jednolity przekrój) Tak już wyglądają założone i oblutowane piny I tu miała miejsce moja wpadka - na lewym pinie nie ma zatrzasku - uciekł w ferworze walki i musiałem zminiać końcówkę pina jak okazało się, że się nie blokuje w złączce... Ale idziemy dalej - tak wyglądają zarobione pinami kable (razem z felernym pinem ) Wciskamy jese w złączkę, skręcamy złączkę przed wożeniem w karoserię - czy oby wszystko jest OK (ja nie sprawdziłęm, czy wszystko przewodzi, więc mam nadzieję, że jest OK...). Zakładamy uchwyt kompa, potem wciskamy samego kompa, nitujemy i wszytko wygląda tak A jak to na dorbrego fachowca przystało, po złożeniu zawsze zostają jakieś części. Tym razem padło na o.....: Za cholerę nigdzie nie pasowało, więc zabrałem do domu i noszę pzry sobie na ręce - a może się kiedyś przyda... Czas operacji: myślałem, że będzie szybciej, ale za to jak zajmująco było.... [ wiadomość edytowana przez: Kielek dnia 2008-05-29 19:54:53 ] |
Shaq Sympatyk FEFK Escort (już nie ale ... Żory | 2005-06-25 20:33:20 Jaki to kabelek 2,5 czy 4mm ?? |
Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2005-06-25 21:00:56
Niestety max co wchodzi w gniazdo pina to 2,5mm Tak się zastanawiam, czy jest senspuszczać też 2,5mm do tweeterków, czy dać 1,5mm?? |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2005-06-25 21:12:21 Driverze Kiełku... nic nie mówiłeś... Mogę jak coś załatwić piny 4mm2 |
Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2005-06-25 21:33:27 Nie da rady, bo w kochanej złączce pin wchodzi dość głęboko tak, że ponad jego gniazdo wystaje tylko kabel (nawet nie da rady osłonki termokurczliwej założyć. Ale ja jestem dobrej myśli i wydaje mi się, że 2,5mm wystarczy.
A wracając do tematu grubości kabla - do tweetekó odchodza bezpośrednio ceniuteńkie kabelki, więc ono stanowią tu owe waskie gardło, więc pewnie zostanę przy 1,5mm - zobaczymy ile zostanie z jutrzejszego rozbebeszania drugiej strony... |
_kruchy_ Prawdziwe TDI Poznań | 2005-06-25 21:39:34 A czy Pan Prezes mógłby załatwić 4 takie śliczne piny, dla drivera kruchego??
Kable 2.5 mm2 wystarczą do wooferków, a tweeterki to 1,5 mm2 będzie dość!! Ładnie Panie driverze Kiełku, niniejszym przekazuję pochwałę wzrokową |
Maniurka78 Opel Omega B Chocianów | 2005-06-26 12:39:34 Muszę tak u sieie zrobic z tymi pinami bo póki co to mam total amatorszczyznę |
KAMILA_Z_USTRONIA Sympatyk FEFK ST170, Leon Cupra USTRONIE | 2005-06-26 12:55:27 a , to na stare kable się obraziłes ----> że takie AMERYKAŃSKIE sobie pociągnełeś -czy tylko tak dla zabicia czasu ?
|
Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2005-06-26 18:32:50 A to są amerykańskie?? kabel kablowi nie równy: począwszy od przekroju skończywszy na materiale z jakiego jest wykonany. Jeżeli kupuje się dobre głośniki, to cały efekt można zepsuć przez kable. A oryginalne są badziewiaste - przekonałem się o tym jak podłaczyłem na nich tylne głośniki - po zmiane na inne różnica diametralna.
A dzisiaj nowych kabli i części wygłuszenia doczekały się drugie drzwi. Za niedługo będzie wygłuszana reszta, ale póki co potrzebuję w niecnych celach dostępu do niektórych zakamarków |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2005-06-26 18:57:01 Tak OT amerykańskie podajemy w AWG |
olek Escort sieradz | 2005-06-28 11:34:31 Co do wpływu kabli, na dźwięk to mam obiekcje, podniecanie się kablami za kilkaset zł za metr nie ma sensu dawno udowodniono że wpływa to tylko na podświadomość pacjenta (coś jak z magnetyzerem) zrób sobie głuchy test bez wiedzy który kabel masz podłączony sam zobaczysz |
Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2005-06-28 11:48:35 to zrób sobie test, gdzie masz kabel 0,5mm i 4mm podłaczone do basu... tu akurat sprawdziłem organoleptycznie...
Ja kupiłem kabel za 4PLN za metr i na dodatk pan się pomylił i napisał o dwa merty mniej - a że to był hipremarketi dowiedziałem się o tym przy kasie.... oczywiście możesz sobie zapodac kabel węglowy 0,7m za badatela 6tysPLN so suba, ale to już inna bajka |
kacza Escort MKVII 1.3 Łódź | 2005-06-28 12:02:14
Widzisz problem z kablami polega na tym, ze jezeli sa kiepskiej jakosci (np. z brudnej miedzi) to sie po prostu grzeja przez co oddaja czesc energii w powietrze zamiast do glosnika. Przy duzych pradach slabe kable daja zauwazalne roznice! Po co montuje sie takie grubasy do wooferkow?? |
_kruchy_ Prawdziwe TDI Poznań | 2005-06-28 15:11:50 Opór i tylko opór im mniejsza średnica tym większy... i przez to straty sygnału większe a wooferki wymagają dużej mocy!!
Gdzie można dostac takie piny jak ma kiełek?? |
Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2005-07-03 21:18:56 jak nie masz nowych, to zawsze możesz na szrocie poszykać z grybyli mocókami i dolutować zaraz przy.... |
pastooh ford escort cabrio Nowa Slupia | 2008-08-20 13:01:10
Podepnę się bo przez przypadek znalazłem ten wątek i bardzo mnie zaintrygował, a mianowicie mam pytanie: Ilu z fanatyków Escorta (chodzi mi o system przedni) zasila swój zestaw mocą(ciągłą nie maksymalną czy jakąs inną marketingową) większą niż 50W RMS na kanał????? Mam wrażenie że prawie każdy.... i to raczej grubo powyżej 200W RMS. Bo Jeśli komuś grzeje się kabel głośnikowy 4mm2 podłączony do radia to ja chcę takie radio, albo nie, bo może to nie radio tylko farelka. U mnie na takim kablu jedzie subwoofer JBL Gt3 12 (225W RMS) ciągnięty przez gówniany wzmzcniacz Gellharda i jedyne co się grzeje to wzmacniacz i cewka głośnika na których można kotleta smażyc, a kabel to sobie bez oporów na jajach można okręcic i byc spokojnym, bo będzie zimny 100%.pozdrawiam. |
kubusiek77 Sympatyk FEFK Chrysler Voyager Warszawa - Jelonki | 2009-03-12 07:25:38 Piny takie załatwiał Wilk, w tramwajach takie występują. A gdzie można kupić to nie wiem... |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-03-12 08:36:09
można kupić na szrocie, rozmotować kostkę, wyjąć piny i po herbacie. Ja dostałem całą wiązkę gratis, bo wyrzucali na śmietnik. |