Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Lightjay69 Sympatyk FEFK Ford Escort Kombi MK7 Pszczyna | 2009-03-03 16:19:13 Witam,
dziś jadąc z pracy po przejechaniu około 5km, stanąłem do kiosku (auto chodziło) przy wycofywaniu auto zgasło i od razu włączyły się kontrolki akumulatora, air bag'u oraz wskaźnik oleju. Potem chciałem zapalić auto, kręciło ale nie zapalił, w czasie jazdy jeszcze mi mrugali tak jakby swiateł nie miałem a wiem że światła były włączone. Właczyłem na poboczu awaryjne ale było wrażenie jakby akumulator padał. Wczesniej (od jakiegoś czasu) zauwazyłem że raz na jakiś czas w czasie jazdy po uruchomieniu silnika włączała się kontrolka akumulatora ale po dodaniu gazu od razu gasła. Potem jeszcze zauważyłem jak wjeżdzałem go garazu na światłach krótkich ze jak dodaje gazu i ruszam to lekko przygasaja mi światła mijania. Założyłem inny akumulator (naładowany od znajomego 60Ah) i auto odpaliło bez problemu wszytko działa jak nalezy ale przy pierwszym uruchomieniu znów pojawiła się kontrolka akumulatora, dodałem gazu na 2,5 tys obrotów, a następnie zgasła i mogłem dojechac do domu. Światła przy wjeżdzaniu do garażu ani troszeczke nie przygasły na tym innym załadowanym akumulatorze. Mam 1,6 16V z 99roku i był tam włożony akumulator 50Ah nie wiem czy to jest dobry, ponieważ taki już był jak kupowałem auto. Teraz pytanie odnośnie diagnozy? Czy to akumulator czy coś innego, jeśli innego to co sprawdzić? No i ilo Ah ma byc akumulator w moim kombiaku 1,6 16V? [ wiadomość edytowana przez: Lightjay69 dnia 2009-03-03 21:27:33 ] [ wiadomość edytowana przez: Lightjay69 dnia 2009-03-05 10:33:08 ] [ wiadomość edytowana przez: Lightjay69 dnia 2009-03-13 08:07:49 ] |
mefis22 Sympatyk FEFK Escort radom | 2009-03-03 16:22:15 Po pierwsze to sprawdz ladowanie. |
Jacek82 FORD ESCORT Promnik | 2009-03-03 16:58:47 sprawdzić napiecie na aku na zgaszonym silniku ok 12 v i na zapalonym wiecej do 14.4 |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2009-03-03 18:46:45 Najprawdopodobniej padł regulator napiecia. |
Lightjay69 Sympatyk FEFK Ford Escort Kombi MK7 Pszczyna | 2009-03-03 20:05:38 A ile Ah w akumulatorze powinno byc w moim kombi 1,6 16V bolero 2 |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2009-03-03 20:15:28 60-62Ah |
Lightjay69 Sympatyk FEFK Ford Escort Kombi MK7 Pszczyna | 2009-03-03 20:21:34 Gadałem ze swoim elektrykiem i podejrzewa że to moga być diody w alternatorze, ale dopiero zrobi mi to koło soboty (znajomy więc kitu nie wciśnie i tanio zrobi)
Kazał tylko sprawdzic czy w tym moim z klima 1,6 16V alternator jest z dołu czy gdzieś w środku, bo ,oże mi to wczesniej zrobi bo musze jakoś do roboty jeździć. Ogladałem i altek jest w środku więc z dołu się go nie da gdyby coś zdemontować jedynie z góry. Mam nadzieje że jakoś do końca tygodnia dojeżdzę [ wiadomość edytowana przez: Lightjay69 dnia 2009-03-03 21:13:00 ] |
Lightjay69 Sympatyk FEFK Ford Escort Kombi MK7 Pszczyna | 2009-03-03 21:11:31 Dokonałem pomiarów i tak:
sam akumulator bez uruchomienia silnika 12,12 Uruchomiony silnik 13,85 odczt po 2 minutach 13,87 włączone same swiatła przy pracy silnika 13,73 uruchomiona sama klima przy pracy silnika 13,62 pod końiec testów po około 5 minutach przy właonym tylko silniku akumulator pokazuje 13,88 mój orginalny 50Ah akumulator zostal u goscia i się ładuje mam włożony jego 60Ah bo na nim mogłem odpalic i wrócić Więc co wnioskujecie z odczytów ? |
7uk3r0n1n Zlomek Bydgoszcz/Poznan | 2009-03-03 21:54:00 Ja bym jeszcze sprawdził czy napięcie nie zmienia się zależnie od obrotów. Podłącz woltomierz i niech druga osoba dodaje gazu. Jeżeli będzie się wahać znacznie to na pewno regulator. U mnie to do 17V potrafiło dojść a też miałem tak, że mi się żarzyła kontrolka i jak przydepnąłem tak do 5tyś/obr. to gasła |
gandis Ford Eskort grudziadz | 2009-03-04 09:25:22 Witam
Mam taki mały problem, gdy odpalam auto rano, czekam aby trochę pochodził silnik i chce jechać do pracy wrzucam bieg i ruszam i nagle gaśnie, potem odpalam jeszcze raz i już normalnie... nie wiem mam się martwić czy po prostu silnik nie jest rozgrzany. Ford Eskort 95 silnik 1,6 16V Prosze o pomoc [ wiadomość edytowana przez: slawcek dnia 2009-03-04 10:19:50 ] [ powód edycji: Polskie litery... ] |
essi1616v Sympatyk FEFK Ford Escort Pyszczynek | 2009-03-04 10:59:59
może kolega nie umie ruszyć hi hi |
gandis Ford Eskort grudziadz | 2009-03-04 13:26:57 nie no z tym to problemow nie mam...
|
Lightjay69 Sympatyk FEFK Ford Escort Kombi MK7 Pszczyna | 2009-03-04 22:26:26 No i się najprawdopodobniej wyjasniło, mój akumulator po prostu padł, ładował się całą noc, a rano duża kałuża koło niego, nie które cele naładowane mocniej niektóre słabiej i kaplica. Jutro jade po akumulator wiem że był w nim jakiś NEW STAR 50ah 420A czyli kupa, teraz musze kupić nowy i nie wiem czy kupić 50 czy 60Ah no i czy moze 50 ale z dużym amperażem (powyżej 500A) czy 60.
myślałem o takim akumulatorze: [ wiadomość edytowana przez: Lightjay69 dnia 2009-03-04 22:30:50 ]CENTRA 55 Ah albo ten CENTRA 62 Ah [ wiadomość edytowana przez: Lightjay69 dnia 2009-03-04 22:33:08 ] [ wiadomość edytowana przez: Lightjay69 dnia 2009-03-04 22:36:17 ] |
Lightjay69 Sympatyk FEFK Ford Escort Kombi MK7 Pszczyna | 2009-03-05 10:32:29 Albo jeszcze mam do wyboru:
Centra Futura 53 Ah za około 230ł lub Centar futura 50 Ah za około 220zł Co polecacie bo niebawem musze jechac po niego |
Lightjay69 Sympatyk FEFK Ford Escort Kombi MK7 Pszczyna | 2009-03-05 12:25:57
poprzedni własciciel już przerobił na okragłem i problem z głowy |
likma78 Zielona Góra | 2009-03-05 12:56:34 Jak kupowałem aku to nie patrzyłem na to co było poprzednio zamontowane. Kupowałem z metrówką , tzn zawsze kupuję największy - ważne było żeby się zmieścił. |