Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-11-02 20:58:56 ktoś w podobnych okolicznościach wymienił regulator ciśnienia paliwa. Na listwie wtryskowej znajdziesz małe ufo z kilkoma (chyba trzema) wężykami. Jeden z tych wężyków biegnie do kolektora dolotowego. Odłącz go - jeśli jest w nim paliwo to regulator padł. |
worms warszawa | 2006-11-04 13:12:59 Dziękii
za odpowiedź sprawdzę i opisze wyniki kontroli pzdr. |
worms warszawa | 2006-11-04 15:27:39 Ok
po przegladzie regulatora wynika że to on stwarza problem. Pytanie czy są jakieś trudnosci w wymianie czy lepiej zlecić to zakladowi. pzdr |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-11-04 15:49:53
wiesz co... spróbuj zaślepić przewód biegnący do kolektora aby paliwo doń nie leciało i sprawdź jak auto jeździ. Wydaje mi się że powinno być ok, tylko ciśnienie na listwie nie będzie regulowane. To taka propozycja z cyklu co by było, gdyby... ale nic się nie popsuje, a przy tym możliwe, że auto bedzie sprawne |
MarEsp20 Audi A4 1,8T 150KM p ... Chorzów | 2006-11-05 06:22:27
Ja mam podobnie lecz mam pytanie - u mnie problemy z odpaleniem powstają gdy silnik zgaśnie w wyniku zaduszenia go na zbyt niskim biegu lub gdy po przełączeniu za wcześnie na gaz wrzucę na luz i przyhamuję. Natomiast jak zgaszę go kluczykiem to zawsze pali na dotyk niezależnie czy jest gorący czy zimny. Pytanie czy twój wyżej opisany problem jast taki sam ? I pytanie do Roberta_S co z moim przypadkiem ? Bo gdy zgaśnie mi nie od kluczyka, to kręce długo a jak załapuje to powoli i powoli wkręca się na obroty (na pb i lpg) pedał gazu musę mieć wciśnięty do dechy - chyba nawet w instrukcji obsługi jest opisane aby tak go odpalać, gdy nie chce zapalić ???? |
rafadab Member Klubu Espero espero 1.5 16V piaseczno | 2009-03-18 19:04:03 Odnawiam jeden z kilku starych postów dotyczących problemu z odpalaniem ciepłego silnika zarówno na PB jak i Gazie (silnik , przebieg 90 tys km). Silnik zasadniczo pracuje równo, nie ma braku mocy, po odpaleni z wysokich obrotów 1200 schodzi ładnie na ok. 850-900. U mnie objawy są następujące: na zimnym silniku bez względu na pogodę(temperaturę, wilgoć) odpala od ręki zarówno na PB jak i gazie - wykluczam więc akumulator, świece, przewody wys. napięcia (wszystko to dość niedawno wymieniane), kopułka też wymieniana jakiś czas temu, bez większych śladów zużycia, palec rozdzielacza oczyszczony, cewka halla sprawdzona (omomierzem- nie ma przerwy w obwodzie- nie pamiętam dokładnie wartości rezystancji). Silnik krokowy sprawdzony –działa przy przekręcaniu zapłonu (przy okazji przeczyszczono komorę silniczka krokowego). Sprawdzony potencjometr przepustnicy omomierzem – płynna zmiana rezystancji.
Nie sprawdzałem jeszcze czujnika temp. silnika – wstępnie go wyeliminowałem gdyż to on za pośrednictwem ECM i silnika krokowego zmniejsza obroty biegu jałowego, po rozgrzaniu silnika. Sonda lambda sprawdzona miernikiem cyfrowym (może lepiej było by analogowym, gdyż cyfrowy nie nadąża za zmianami napięcia) – zasadniczo miernik wskazywał zmiany napięcia w granicach normy –wiec także wykluczył bym sondę lambda. Nie wiem jaki wpływ na odpalanie ma czujnik VSS (czy to to samo co czujnik położenia wału korbowego?), gdzieś wyczytałem ,że przy uszkodzonym Vss ECM wchodzi w stan awaryjny i obroty silnika są na poziomie 1500 (u mnie tego objawu nie ma , wiec wstępnie wykluczam ten czujnik). Pompę paliwa słychać przy przekręceniu zapłonu- więc działa, po za tym na benzynie chodzi równo- to tez wykluczam. Następnym elementem który bym wykluczył to wtryskiwacze z podobnego powodu co pompę, po za tym problem dotyczy także odpalania na gazie , a więc elementem powodującym taki stan rzeczy musi być coś co jest wspólne dla obu rodzajów paliwa. Nie wiem jaki wpływ na odpalanie zarówno na LPG jak i PB ma regulator ciśnienia paliwa, ale wydaje mi się ,że jeśli był by padnięty to z adpalaniem na gazie nie było by problemu. Katalizator też raczej bym wykluczył gdyż jeśli był by zatkany, to prędzej z mocą byłby problem niż z odpaleniem. Rozrusznik dobrze kręci także przy problemie rozruchu Co jeszcze mógłbym sprawdzić i jak (no chyba, wcześniejsze moje wnioski są błędne) Reasumując problem dotyczy odpalania ciepłego silnika, przy czym jeśli rozgrzany silnik zgaszę i od razu odpalę to z reguły nie ma problemu, natomiast jeśli silnik wyłączę i próbuję go odpalić po kilku minutach to muszę go kręcić przez kilka- kilkanaście sekund (na odpalanie raczej nie ma wpływu dodawanie lub nie gazu). Zasadniczy i jedyny wpływ ma temp silnika. |
slawek_p Klubowy Weteran Vectra C /Astra G/ P ... Jasienica | 2009-03-19 08:57:02 Ja też bym nie wykluczał regulatora ciśnienia. Nie wykluczał bym też czujnika temperatury a raczej 2 czujników. Espero posiada czujnik temp. CTS - to ten w bloku silnika i czujnik MAT - to ten w obudowie filtra powietrza. |
profil-usunięty | 2009-03-19 10:41:12 wydaje mi sie ze jakby byl czujnik uszkodzony to by sie Check Engine zapalal... |
slawek_p Klubowy Weteran Vectra C /Astra G/ P ... Jasienica | 2009-03-19 10:57:21
Niekoniecznie. Czujniki możesz sprawdzić zwykłym miernikiem (sprawdzasz rezystancję, która się zmienia w zależności od temperatury) |
Marcin_J Espero 1.5 Gniezno | 2009-03-19 12:32:59 rysiu1 dobrze gada.
Mam tak samo i musiałem przywyknąć. Regulacje gazu na nic się zdały. Teraz po prostu jak wiem, że będę musiał się zatrzymać na chwilkę to przed wyłączeniem silnika przełączam na banzynę i gitara. |
rafadab Member Klubu Espero espero 1.5 16V piaseczno | 2009-03-19 12:56:11 gaz drugiej generacji, jednak ta teoria raczej nie wchodzi w rachube gdyż ostatnio dużo jeżdzę tylko na benzynie. bardziej prawdopodobna teoria,że instalacja gazowa przepuszcza gaz i wypełnia komorę, ale nie zauważyłem zbytniego ubytku gazu czy tez wzrostu spalania, ani zapachu ulatującego gazu
jak żona wróci z miasta to jeszcze posprawdzam czujniki i regulator ciśnienia (w kabinie nie czuc benzyny- to jedna z sugesti) dzięki za dotychczasowe rady, może coś się przyda |
slawek_p Klubowy Weteran Vectra C /Astra G/ P ... Jasienica | 2009-03-19 13:24:50 Ja mam instalację LPG mieszalnikową i nigdy nie miałem z odpalaniem najmniejszych problemów. Pali bardzo dobrze niezależnie czy jest zimny czy ciepły. Dlatego wykluczyłbym, że winna jest instalacja gazowa. |
rafadab Member Klubu Espero espero 1.5 16V piaseczno | 2009-03-19 17:43:49 gaz został ewidentnie wyeliminowany, odpiołem rurę gazu przy przepustnicy i wciąż to samo. sprawdziłem czujnik temp. powietrza - sprawny, rezystancja zmienia sie ze zmianą temperatury , przy zapalanym silniku odpięcie czujnika temp. na prace silnika nie miało za duzego znaczenia , jedyny zauważalny objaw to zapalenie lampki silnika. Sprawdziłem też czujnik temp silnika - również sprawny, rezystancja zmienia sie w funckji temperatury, po odłączniu w czasie pracy silnik wariował oraz zapaliła się lampka silnika.
No i regulator ciśnienia paliwa, nie mam zielonego pojęcia jak działa. Po wypieciu węzyka podczas pracy silnik zwiększa obroty (zasysa dodatkowe powietrze zapewne dlatego), silnik równo pracuje. W wypietym węzyku brak paliwa, próbowałem zassać ale nic to nie dało, tak jakby był zatkany. Wyjąłem regulator , uszczelki wygladają ok. ,próba zassania skończyła się połknięciem przeze mnie paliwa . Nie wiem dlaczego na włożonym nić nie idzie , a po wyjęciu czysty przelot. Możliwe jednak ,że to wina regulatora. Wstępna teoria jest podobna do tej z gazem - paliwo przedostaje się do kolektora dolotowego, na ciepłym silniku odparowywuje i powoduję powstanie bardzo bogadej mieszanki, ale w takim przypadku to chyba paliwo przez ten wężyk powinno się nieźle lać, a ja tam nic nie widziałem, nawet zabardzo woni benzyny nie było czuć. Jeśli to jednak to wina par paliwa dostających się z regulatora, to czy można wypiąć tę rurkę, natomiast od strony kolektora otwór zaślepić. testowałem taką opcję i na pracy silnika nie widziałem różnicy - możliwe ze ma to wpływ na inne rzeczy. |
rysiu1 Klubowy Weteran było espero jest voy ... Gorzów Wlkp. | 2009-03-19 19:05:26 Z tego co piszesz wynika że masz coś z układem zapłonowym.
Możliwe że "świruje ) immo albo alarm. |
rafadab Member Klubu Espero espero 1.5 16V piaseczno | 2009-03-19 19:18:54 alarm bez odcięcia zapłonu.
jak sprawdzić immo? jaki wpływ ma temp. silnika na immo? Możliwe, że problem czysto mechaniczny np silnik krokowy przycina sie w obudowie (po wyłączniu silnika obudowa-przepustnica szybciej stygnie niż silniczek i on sie przycina). Silnik krokowy wydaje sie sprawny, po wyjęciu jego z przpustnicy i przekręcaniu zapłonu silnik wykonywał ruchy. A może zawory sie wieszają ? - nieznam sie na tym i tak tylko gdybam. Napewno ma to coś wspólnego z temperaturą i prawdopodobnie z faktem ,że szybciej stygnie niż pozostałe elementy (tak wnioskuję gdyż problem pojawia się przy probie uruchomienia silnika po kilku-kilkunastu minutach od jego wyłącznia) |