Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kopczyk ESPERO 1.5 - LPG Warszawa | 2008-10-20 15:16:03 Cały aparat w środku jest zalany olejem którędy się on tam dostaje istnieje możliwośc naprawy czy raczej czeka mnie wymiana na nowy. |
Torp12 Klubowy Weteran Było Daewoo Espero Warszawa | 2008-10-20 18:32:35
W sumie nawet oringu wymieniac nie trzeba Wystarczy wyjac aparat wytrzec i na oring polozyc silikon i bedzie chulac |
nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2008-10-20 20:31:18
...ale to wiochą zalatuje ! nowy o-ring najzwyklejszy "czarny" do 100 st. C kosztuje ok. 2 zł. za ok 4 zł masz o-ring "czerwony" do 200 st. C Taki właśnie jest najlepszy i powinien służyć długo. Jak posmarujesz silikonem to ...większość silikonów też jest do ok. 100 st. C ...a przy kolejnej próbie demontażu będziesz miał problemy z wyciągnięciem aparatu więc się nie opłaca. Chyba, że się uprzesz na jakiś lepszy silikon ...ale zapłacisz tyle co za 3 - 4 o-ringi do 200 st. C |
PSTRUS Warszawa | 2008-10-21 10:27:23 Kolega pisze że w środku Oringi i silikony to na wycieki innego typu Można wydłubać uszczelniacz z obudowy aparatu i dopasować nowy do średnicy wałka.Lub kupić nowy aparat |
kopczyk ESPERO 1.5 - LPG Warszawa | 2008-10-21 13:03:05 |
nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2008-10-22 07:37:15 |
PSTRUS Warszawa | 2008-10-22 11:32:22
|
kopczyk ESPERO 1.5 - LPG Warszawa | 2008-10-22 15:16:44 Dopiero w sobotę się za to wezmę
Ten o-ring nr. 8 to raczej odpowiedzialny jest za wyciek na zewnątrz jeśli to wyciek pomiędzy korpusem a wałkiem to z tego co widzę na rysunku to raczej nie da się tego uszczelnic chyba że wymienic wałek ale nie będę gdybał odezwę się jak wykręce aparat.
To jest stara książka serwisowa i pewnie taki był w pierwszych modelach powiedz mi jeszcze to zdjęcie co wkleiłeś z jakiej to książki bo muszę sobie załatwic nową . |
nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2008-10-22 21:04:52
u mnie dwa razy była sytuacja, że cewka i cała kopułka były zalane olejem - po wymianie o-ringu "8" ...wycieki ustały Więc że jest to o-ring uszczelniający coś zewnętrznie.... to bym dyskutował. Natomiast uważam, że jeżeli wymiana tego o-ringu nic nie da to pozostaje wymiana kompletu: wałek-16 i korpus-10. Są to elementy pasowane z dużą dokładnością i chyba nie ma co tam wydłubywać żadnego wewnetrznego uszczelniacza - czy wogóle jest tamjakiś ? na tym moim zdjęciu nie ma nic takiego zaznaczonego... A fotkę zapożyczyłem z "nowej" serwisówki ...dostepnej na klubowym serwerze (...) |
gafcio Klubowy Weteran espero 1.8/Zoffija 1 ... sosnowiec | 2008-10-22 21:18:51 Pod nr 10 na schemacie Kopczyka jest zaznaczona obudowa uszczeli.Samej uszczelki nie wyszczególniono?Może jest to element,w który uszczelka jest wprasowana fabryczniwe-więc niewymienialna i dlatego niewuwidoczniona?Może tu jest pies pogrzebany |
kopczyk ESPERO 1.5 - LPG Warszawa | 2008-10-23 11:19:39 dziękuje za rady ale dziś rano mój esperak zakończył żywot los jego spoczywa w rękach blacharza więc aparat zapłonowy to mój najmniejszy problem w porównaniu ze stratą zawieszenia. |
gafcio Klubowy Weteran espero 1.8/Zoffija 1 ... sosnowiec | 2008-10-23 22:52:01 W takim razie jest to pytanie do Nawigatora-i celowo dla wzbogacenia wyszukiwarki forum.Na przyszłość i dla Ciebie Kopczyk. |
kopczyk ESPERO 1.5 - LPG Warszawa | 2008-11-06 12:14:13 OK esperak został zregenerowany i lata dalej po szosie wiec wziąłem się za aparat.
Po rozmontowaniu aparatu okazało się że to nie przez wałek leci olej, na samym wałku widac ślady zużycia nr.2 i 3 na zdjęciu u mnie dodatkowo popękany był magnes nr. 1 wiec go wymieniłem nr. 2 i 3 są to miejsca uszczelnienia w obudowie nie wiem na jakiej zasadzie jest to uszczelnione w obudowie w środku są tylko 2 rowki wkładałem tam szpilkę myśląc że jest tam jakiś o-ring niestety niema tam nic a na wałku są ślady wytarcia. Najważniejsze nie cieknie na wałku dlatego nie wnikam w sposób uszczelnienia. Co się okazało wyciek na o-ringu nr. 8 olej wylatując w tym miejscu zostaje zassany przez otwory chyba do chłodzenia modułu Po wymianie o-ringu wszystko OK dodatkowo wymiana wałka zlikwidowała szarpanie samochodu widac duże znaczenie ma magnez który u mnie był ostro popękany i wykruszony. Oczywiście przy wymianie nie obeszło się bez problemów przy wymianie wałka lub cewki wewnętrznej należy zwrócic uwagę na blaszkę ustalającą nr. 15 jest ona hartowana i łatwo jest ułamac skrzydełka które klinują się o obudowę ja oczywiście ją złamałem wciskając odwrotnie naszczęście serwis na jagiellońskiej miał ostatnią za całe 1,80 zł. Druga rzecz to element nr. 3 który łączy się bezpośrednio z wałkiem rozrządu wypustki tego elementu nie są ustawione symetrycznie do osi wałka więc przy demontażu trzeba zaznaczyc jego położenie ja oczywiście założyłem zle i samochód nie odpalił, szybka zmiana i esperak śmiga jak wściekły. |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2008-11-06 17:55:04 wymieniłeś sam "magnes"? CZy raczej cały wałek z tym magnesem?
Cewkę założyłeś nową? |
gafcio Klubowy Weteran espero 1.8/Zoffija 1 ... sosnowiec | 2008-11-06 21:08:20 Brawo za udaną naprawe i dzięki za relacje.U mnie też 8 lekko poci się olejem .Na przyszłość Twoje porady będą więc dla mnie bardzo cenne.Dzięki |
nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2008-11-06 23:59:42 U mnie to kółko magnetyczne na wałku 16 też ledwo zipie ...więc może też je wymienię ? Przy okazji jak piszesz, że silnik przestał szarpać ...to może właśnie to jest przyszyną efektu "żabki" w esperakach ? W odrębnym wątku piszę, że ciężko mi odpala ...może właśnie tu jest rozwiązanie problemu... Przy okazji podłączam się pod pytanie Roberta: rozumiem, że ...kółko magnetyczne jest razem z wałkiem 16 - i całość stanowi komplet ? Ile taki zestaw kosztuje ? |
kopczyk ESPERO 1.5 - LPG Warszawa | 2008-11-07 14:31:31 Magnez i wałek to jeden element.
Cewka na razie została stara ale też się kwalifikuje się do wymiany calośc ledwo się trzyma opornośc jest w dolnej granicy, robiłem to w niedziele a sklepy pozamykane. Wałek leżał u mnie w domu już kilka lat kiedyś była okazja za grosze kupic . Teraz pewnie kupie kopułke,palec i cewkę niewielki koszt ok. 50 zł. Jak kupowałem o-ring to pytałem czy mają jakieś części do aparatu i gościu zaproponował mi częśc nr. 10 razem z wałkiem nie pamiętam tylko czy był tam moduł i cewka ale chyba nie bo za całośc chciał 100zl. koszt samego wałka 70 -80 zl. |
pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2008-11-07 16:28:55 odkrecałem własnie aparat i u mnie ten oring uszczelniejacy ma przekrój prostokątny i lezy w rowku obudowy wałka-bez uszkodzenia nie byłem w stanie go wyjac wiec oblepiłem silikonem(mały wyciek oleju był)
ma ktos numer tego uszczelniacza? o co sie pytac w sklepie? |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2008-11-07 22:24:21
pytaj o oring aparatu zapłonowego do 1,5 oring nowy ma przekrój okrągły, u ciebie ze starości się odkształcił, guma zesztywniała i stąd wyciek. |